2020-04-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocktail-effekten
Hoppas du har rätt för annars bygger jag en ny dator istället. Något motta får det fan va, 10k är mycket pengar.

Det är ett placeholder-pris som onlinebutikerna sätter för att kunna "ha konsolen" i sitt sortiment långt innan ett officiellt pris är satt. Detta för att för att förbokningar rent tekniskt ska kunna genomföras. När det riktiga priset utannonserats justerar även onlinebutikerna sina priser.
Citera
2020-04-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Det är ett placeholder-pris som onlinebutikerna sätter för att kunna "ha konsolen" i sitt sortiment långt innan ett officiellt pris är satt. Detta för att för att förbokningar rent tekniskt ska kunna genomföras. När det riktiga priset utannonserats justerar även onlinebutikerna sina priser.
Är det ett sätt att få in mer kapital för stunden.. och återbetala folk framöver om det behövs?
Citera
2020-04-20, 22:13
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocktail-effekten
Är det ett sätt att få in mer kapital för stunden.. och återbetala folk framöver om det behövs?

Du betalar inget innan du får konsolen.

Det står 9999 för att dom vet att det räcker till, priset ändras så fort sony släpper ett pris.
Citera
2020-04-20, 22:17
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Det där priset är bara för idioterna som ska ha konsolen först, 6-7k MAX kommer den kosta efter nån månad eller två.

Om jag har lärt mig någonting under min tvspelskarriär är att aldrig köpa konsoler inom minst 6mån från releasedatumet är dels priset men främst alla barndomssjukdomar som nya konsoler lider av, detta har blivit mer tydligt på senare år..

Du har nog inte lärt dig mycket.

1. Det är inget pris konsolen kommer säljas för.
2. Ingen konsol har någonsin gått ner i pris efter två månader.
3. Oftast är det mjukvaruproblem som fixas med en patch, för hårdvarufel har man ju ändå garanti så det spelar ju ingen roll.
Citera
2020-04-20, 22:45
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Du har nog inte lärt dig mycket.

1. Det är inget pris konsolen kommer säljas för.
2. Ingen konsol har någonsin gått ner i pris efter två månader.
3. Oftast är det mjukvaruproblem som fixas med en patch, för hårdvarufel har man ju ändå garanti så det spelar ju ingen roll.

1. Min barndomskompis köpte en ps3 import för 12 lax så jo det finns butiker som ialf då importerade från japan då dom kom ut flera månader tidigare.

2. jag äger 2ps1or,2ps2or,1ps3a,2ps4or,2xbox,xbox360,xbox one,nes, snes, gamecube, wii,sega megadrive,sega saturn
Tro mig då jag vet att när den första efterfrågan är mättad så kommer priserna sjunka med nån bundle här och där, men jag köper inte i detta läge

3. hahah den va bra, helt fel, dom första är oftast väldigt högljuda, väldigt tydligt om man jämför en ps3a eller en 360 när dom först kom ut och sen dom senare modellerna, alla som ägt en ps1a vet att dom första modellerna så gick i princip ALLA sönder(lasern blev skev) och man va tvungen att ställa den på högkant.
red ring of death, blue light of death, white light of death är alla hårdvarufel.
Grafikkortet släppte från moderkortet på 360 etc, polaren köpte ps4 vid release och han fick ett vanligt fel nämligen att HDMI kontakten släpper från kortet detta sker efter flera år oftast men är oacceptabelt.

Det är du som inte har koll, för väääääldigt länge sen praoade jag på PSXCARE vilket alla som vet någonting om tvspel känner till, alla som kom in med sina trasiga konsoler så va det samma historia
Citera
2020-04-21, 20:13
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
1. Min barndomskompis köpte en ps3 import för 12 lax så jo det finns butiker som ialf då importerade från japan då dom kom ut flera månader tidigare.

2. jag äger 2ps1or,2ps2or,1ps3a,2ps4or,2xbox,xbox360,xbox one,nes, snes, gamecube, wii,sega megadrive,sega saturn
Tro mig då jag vet att när den första efterfrågan är mättad så kommer priserna sjunka med nån bundle här och där, men jag köper inte i detta läge

3. hahah den va bra, helt fel, dom första är oftast väldigt högljuda, väldigt tydligt om man jämför en ps3a eller en 360 när dom först kom ut och sen dom senare modellerna, alla som ägt en ps1a vet att dom första modellerna så gick i princip ALLA sönder(lasern blev skev) och man va tvungen att ställa den på högkant.
red ring of death, blue light of death, white light of death är alla hårdvarufel.
Grafikkortet släppte från moderkortet på 360 etc, polaren köpte ps4 vid release och han fick ett vanligt fel nämligen att HDMI kontakten släpper från kortet detta sker efter flera år oftast men är oacceptabelt.

Det är du som inte har koll, för väääääldigt länge sen praoade jag på PSXCARE vilket alla som vet någonting om tvspel känner till, alla som kom in med sina trasiga konsoler så va det samma historia

1. Att man kunde bli lurad för 15 år sedan har ju inget att göra med butikernas förboknings pris som inte är ett riktigt pris. Nuförtiden släpps alltid allt worldwide i princip samtidigt så ingen behöver importera, så det är priset Sony bestämmer som gäller.

2. Inte efter två månader, ingen sänker priset så fort.

3. Klart konsoler kan gå sönder, kanske det är större risk om man köper den direkt som du säger. Men det är ju ändå inget argument för att skippa ett köp? Ska man vänta två år bara för att konsolen kanske går sönder?
Citera
2020-04-21, 21:19
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
1. Att man kunde bli lurad för 15 år sedan har ju inget att göra med butikernas förboknings pris som inte är ett riktigt pris. Nuförtiden släpps alltid allt worldwide i princip samtidigt så ingen behöver importera, så det är priset Sony bestämmer som gäller.

2. Inte efter två månader, ingen sänker priset så fort.

3. Klart konsoler kan gå sönder, kanske det är större risk om man köper den direkt som du säger. Men det är ju ändå inget argument för att skippa ett köp? Ska man vänta två år bara för att konsolen kanske går sönder?

nej man väntar ungefär 1 år
Citera
2020-04-22, 14:32
Medlem
GormDenGamles avatar
Fick precis mail från Komplett att man kan reserva PS5.

https://www.komplett.se/product/1111557/gaming/playstation/playstation-5
Citera
2020-04-23, 10:45
Bannlyst
Förhoppningsvis får de till kylningen i PS5 så att den inte låter som en jetmotor. Min första PS4 Pro var något i hästväg, jag trodde faktiskt att den skulle lyfta och sväva iväg. Svårt att njuta av spelen när det låter så förbannat.

Xbox har haft betydligt bättre kyllösningar på sina senaste konsoler.
Citera
2020-04-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Förhoppningsvis får de till kylningen i PS5 så att den inte låter som en jetmotor. Min första PS4 Pro var något i hästväg, jag trodde faktiskt att den skulle lyfta och sväva iväg. Svårt att njuta av spelen när det låter så förbannat.

Xbox har haft betydligt bättre kyllösningar på sina senaste konsoler.
Samma här. Kylningen är ett otrevligt skämt.

Från xbox.com om den kommande konsolen "De tre luftflödeskanalerna fördelar jämnt temperaturen som alstras av de avancerade interna komponenterna och håller konsolen sval och tyst."

"Fläkt som är tyst som en viskning
Som en del av den parallella kylarkitekturen håller fläkten, som är tyst som en viskning, Xbox Series X interna komponenter svala utan att störa ditt spelande."

Blir väl ett xbox framöver.
Citera
2020-05-13, 17:37
Bannlyst
Demo-video av Unreal Engine 5 på en PS5: https://youtu.be/qC5KtatMcUw

Ser inte så tokigt ut.
Citera
2020-05-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Demo-video av Unreal Engine 5 på en PS5: https://youtu.be/qC5KtatMcUw

Ser inte så tokigt ut.

Blev inte direkt "blown away" men ja det ser riktigt bra ut. Jag tycker än idag att spel på PS360, Wii U och Switch ser helt okej ut, så hoppet från PS4 till PS5 kommer nog inte att bli så jätteimponerande för mig personligen iaf.

Spelutvecklare borde för övrigt helt ignorera 8k, och en del av mig tycker att de även borde ignorera 4k och istället prioritera 60 fps, men jag antar att allt fler har en 4k-TV numera, eller? Själv har jag ingen och har inga planer på att skaffa en inom en snar framtid, men då klassar jag iofs inte mig själv som en gamer, även om jag spelar då och då, ibland rätt ofta. Men nej grafik är inte så jätteviktigt för mig, även om jag inte tackar nej till snygga spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in