Citat:
Ursprungligen postat av
new2011
Hur kan cirka 200 döda per dag vara låga siffror? Hur många är högt 500 , 1000 ,10 000 per dag? Det synd att man började vänja sig se som en siffra på de döda. Sverige har redan världsrekord per dag senaste dagarna.
Det behövs enkel matte kunskap. 200 döda per dag motsvarar 200×6= 1200 döda om man jämför med Italien. För att Italien har 6 gånger mer befolkning.
Om du ser till att England uppskattar antalet döda till drygt 41,000 personer som inkluderar personer som dött hemma eller på annat sätt undgått att registreras som döda i Covid19, så räknar jag med att även vi har ett stort mörkertal som är högt trots en redan hög siffra i antalet döda/dygn.
Sedan har du FHM och deras förklaring till att dödsfallen ökar( man säger att dom inte gör det), eftersläpningar och nu så använder dom ett sk "rullande medelvärde över sju dagar" det gör att vi inte kan säga hur många som avlidit per dygn, man stuvar om siffrorna, undgår att säga rakt ut att dödsfallen ökar.
BTW jag har aldrig sagt att 200 döda per dygn är låga siffror, visa mig var jag har sagt det!
Jag tycker att 200 döda/dygn är en skrämmande hög siffra, och jag beklagar sorgen för alla anhöriga till dessa avlidna. Dock tror jag att siffran över döda/dygn är högre än vad som redovisats.