2020-04-23, 09:46
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Det tycker jag inte hor Ulla i det här sammanhanget.

Är du också rådgivare åt WHO? Eller på vilket vis menar du att en rådgivare åt WHO inte är en bra källa i Sammanhanget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Med tanke på att det dör 90 000 varje år i Sverige så är det ju inte så konstigt om man hör ambulansen ibland.
Med tanke på att det dör 90 000 i Sverige varje år gör det inget om 20 000 till dör. What?
Citera
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att man underskattade riskerna från början är en helt annan sak.
Men att jämföra med influensa är klokt då alla känner till influensa som referensram.
Somliga påstår att covid har väldigt få likheter med influensa men du anser det vara klokt att jämföra med det? Jag anser att sådant beteende är lögnaktigt och skadar saken genom att folk får fel föreställningar vilket slösar tid och antagligen människoliv.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Men vad hjälper det när det ska hålla på i flera år?

Man hejdar smittspridningen. Det är orsaken till att andra länder redan har stängt sina skolor.
Citera
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Hur kan cirka 200 döda per dag vara låga siffror? Hur många är högt 500 , 1000 ,10 000 per dag? Det synd att man började vänja sig se som en siffra på de döda. Sverige har redan världsrekord per dag senaste dagarna.
Det behövs enkel matte kunskap. 200 döda per dag motsvarar 200×6= 1200 döda om man jämför med Italien. För att Italien har 6 gånger mer befolkning.
Om du ser till att England uppskattar antalet döda till drygt 41,000 personer som inkluderar personer som dött hemma eller på annat sätt undgått att registreras som döda i Covid19, så räknar jag med att även vi har ett stort mörkertal som är högt trots en redan hög siffra i antalet döda/dygn.
Sedan har du FHM och deras förklaring till att dödsfallen ökar( man säger att dom inte gör det), eftersläpningar och nu så använder dom ett sk "rullande medelvärde över sju dagar" det gör att vi inte kan säga hur många som avlidit per dygn, man stuvar om siffrorna, undgår att säga rakt ut att dödsfallen ökar.

BTW jag har aldrig sagt att 200 döda per dygn är låga siffror, visa mig var jag har sagt det!
Jag tycker att 200 döda/dygn är en skrämmande hög siffra, och jag beklagar sorgen för alla anhöriga till dessa avlidna. Dock tror jag att siffran över döda/dygn är högre än vad som redovisats.
Citera
2020-04-23, 09:47
Medlem
Citat:
Är du också rådgivare åt WHO? Eller på vilket vis menar du att en rådgivare åt WHO inte är en bra källa i Sammanhanget?
Nej ingen rådgivare på who. Jobbar på sjukhus på golvet så att säga.
Citera
2020-04-23, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Somliga påstår att covid har väldigt få likheter med influensa men du anser det vara klokt att jämföra med det? Jag anser att sådant beteende är lögnaktigt och skadar saken genom att folk får fel föreställningar vilket slösar tid och antagligen människoliv.

Klokt att jämföra dödlighet och sjukdomstillstånd ja.
Eftersom influensa är lätt för oss att relatera till.
Handlar inte om att underskatta.
Citera
2020-04-23, 09:48
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Helt rimligt! Detta skulle ha gjorts för länge sedan. Barn och tonåringar är som virusbomber...

Ja, alla som har ungar eller åtminstone har varit i kontakt med dem och skolor vet att de brukar dra hem smitta.
Citera
Medlem
PeanutButterJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dammluckor
du får väl tro på din bastard stefan löfvén, analfabeter som du brukar anglaga alla andra föt allt möjligt. om inte för det ena så är man nazist för att man har en annan såikt och är smartare än din fåraherde alkisen och analfabeten klödvén som inte har tillräckligt hjärnceller för att få loss en grammatiskt korrekt svensk mening och ljuger i vita huset så att även dump tittar på den. en stinkande skit som du gör att jag mår illa.
Ojj.. Vet inte varför du tror att jag är någon anhängare av löfven? Har jag sagt det? Sa bara att man ska inte dra slutsatser bara sådär från någon video. Helt möjligt att de två snubbarna som snackar har sjukt dålig humor.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Chilin är inget skämt. Försök att få tag på hela torkade. Om inte eldeorado chiliflingor
på willys. Otroligt effektivt. Så effektivt, att om jag orkat så hade jag tippsat sjukvården.

Capsaicin som är den aktiva substansen är känd inom farmakologi och det finns en hel del kliniska studier. Med tanke på att hela internationella forskarkollektivet har fullt fokus på traditionella och alternativa lösningar på Covid-19-problematiken så finner jag det osannolikt att man inte på djupet undersöker möjligheterna. Det som talar mot capsaicin är att i princip alla historiska kliniska studier, frånsett tillämpningen som utvärtes medel för lokal smärtlinding, har varit resultatlösa.
Citera
Medlem
Citat:

Mig veterligen har Who gått ut med uppmaningen till länder ”gör allt! Testa! Testa! Testa!”

Hur väl lever Sverige upp mot detta anser du?

Om man nu ska argumentera per auktoritet kan man åtminstone återge budskapen mer korrekt.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Med tanke på att det dör 90 000 i Sverige varje år gör det inget om 20 000 till dör. What?

Oj, nu far vi med "hittepå" siffror, vad har du fått 20 000 ifrån? Det återstår ju att se hur mycket överdödlighet Sverige kommer få i år.

Jag tror det kommer vara minimalt med överdödlighet eftersom dom som har dött av corona har i dom allra flesta fall en underliggande sjukdom som dom ändå skulle ha dött av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in