2020-04-23, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Tråkigt, beklagar! Är utbildad sjuksköterska ingår in min utbildning att kunna sånt.

Men bra om du har lite medicin hemma faktiskt. Kortison används till patienter i Sverige, som får lite lättare andnöd av corona. Du skulle vinna tid ifall du skulle åka på en kraftigare covid19. Vidgar luftrören.

Kortison är ett läkemedel mot ulceröskolit, den andra medicinen är ett 5-ASA-preparat.

Funkar der inte lika bra med astmaspray pulmicort?
Dom flesta har säkert en vän som har astma o kan fixa en burk..

Sen vet Jag att kaffe är luftrörsvidgande samt oregano som man kan göra the av
Citera
2020-04-23, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja bussar är rullande likkistor, jag skulle inte för mitt liv kliva på en sådan idag. En hiss är ännu värre! Eller varför inte en offentlig toalett där man som man (jag pissar på väggen för jag gillar inte att det skvalar när man pissar på vattnet) piskar upp aerosoler, för att inte tänka sig en kvinna som piskar upp aeroler rakt upp i fiffi!?

Mängder av busschaufför har dött av Covid-19 i världen. Måste man åka buss ha en FFP3 mask och handskar och sitt inte nära någon.

Offentliga toaletter kan bjuda på mycket oväntat, Covid-19 och annat luftburet.
Citera
2020-04-23, 04:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
” På ett äldreboende i Göteborgsregionen coronatestades 57 anställda som skulle jobba samma dag. Över en tredjedel hade feber, hosta eller förkylningssymptom. Fyra hade covid-19”.

Källa: https://www.gp.se/nyheter/göteborg/23-av-57-anställda-på-äldreboende-gick-till-jobbet-sjuka-1.27040356

För att skydda vår äldre...
Stanna hemma om du känner dig krasslig.

Vad är det för fel på människorna som jobbar i äldrevården. Det är tamefan som att ha en kock som tycker det är onödigt att tvätta händerna. O att det är praktiskt att tina kyckling i hinkar på personaltoaletten...

Jo vänta det kan finnas en förklaring. Men jag tänker inte dryfta den här.
Citera
2020-04-23, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Haha, ett virus som gör dig till en neger även om du överlever! LOL.
Jag vet vad de använde för "medicin" för att behandla dem, och varför de blev negrer. Men det tänker jag inte säga... det är för enkelt. Får se om någon mer kan lista ut det.

Jag tror alla vet vad dom använder för behandling och preperat men vad spelar det för roll? Ingen vill bli en neger din dumfan. Och vad det är som gör huden mörk beror på en *****sjukdom det är ju ganska känt.
Citera
2020-04-23, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Kinaviruset kan spridas via avföring i luften, folk som spolar i toaletten utan stänga locket. Naturligtvis då även via analsex, homosexuella är superspridare av viruset är konstaterat.

Länk, tack.
Citera
2020-04-23, 04:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Jag tror alla vet vad dom använder för behandling och preperat men vad spelar det för roll? Ingen vill bli en neger din dumfan. Och vad det är som gör huden mörk beror på en *****sjukdom det är ju ganska känt.

Överdosering av morötter?
Citera
2020-04-23, 04:37
Medlem
Citat:
Titta på den här så kommer du fatta.

https://www.youtube.com/watch?v=dLSYRqcg0wo

Att videon kritiserar hur en studie är en sak, om väldigt viktigt ja! Men det betyder inte att de läkemedel som presenteras fungerar. Återigen sluta, förespråka bättre studier ja, men prata inte om att du vet vad som är bäst om du inte har belägg för det.
Citera
2020-04-23, 04:41
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Mystiskt.

Nu ska ni få höra något:
I Kina så har flera läkare som behandlats fått en ny hudfärg. Deras hud har förändrats och blivit mörk.

Alltså väldigt, väldigt mörk hud... Nära svart.

https://youtu.be/ZdFk65psFjk

Vad har hänt? Vad använder de i Kina egentligen?

Kina vill inte säga vad det är de använder.

Skulle säga propaganda, makes no sense att de får affro hår 😂.
Citera
2020-04-23, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
” På ett äldreboende i Göteborgsregionen coronatestades 57 anställda som skulle jobba samma dag. Över en tredjedel hade feber, hosta eller förkylningssymptom. Fyra hade covid-19”.

Källa: https://www.gp.se/nyheter/göteborg/23-av-57-anställda-på-äldreboende-gick-till-jobbet-sjuka-1.27040356

För att skydda vår äldre...
Stanna hemma om du känner dig krasslig.

Vad är det för fel på människorna som jobbar i äldrevården. Det är tamefan som att ha en kock som tycker det är onödigt att tvätta händerna. O att det är praktiskt att tina kyckling i hinkar på personaltoaletten...

Jo vänta det kan finnas en förklaring. Men jag tänker inte dryfta den här.

Tacka Tegnell. Enligt honom är tester av hemtjänstpersonal onödiga, även om de har Corona-symtom.
Citera
2020-04-23, 04:55
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Att videon kritiserar hur en studie är en sak, om väldigt viktigt ja! Men det betyder inte att de läkemedel som presenteras fungerar. Återigen sluta, förespråka bättre studier ja, men prata inte om att du vet vad som är bäst om du inte har belägg för det.

Du kollade inte klart videon, det såg jag på din tidsstämpel. Kanske borde du helt enkelt hålla käften?
Citera
2020-04-23, 04:57
Medlem
Citat:
Du kollade inte klart videon, det såg jag på din tidsstämpel. Kanske borde du helt enkelt hålla käften?

Jo kollat igenom videon, gillar hans kritiserande.
Men du verka ha problem att fatta, som sagt återigen livsfarlig.

Men de är ju inte första gången du startar trådar och kommentarer på helt lösa material.

Du hade ju trott på om någon berätta för dig att hen hade botemedel hemma, hade du följt med. Garanterat

->Eftersöker bättre material
Senast redigerad av rawjudge 2020-04-23 kl. 05:01.
Citera
2020-04-23, 05:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sant. Jag har tänkt själv (liksom många i den här tråden). Nike och många andra har lyssnat på killgissaren Tegnell: https://www.flashback.org/sp71298240
Ja, och jag kan förstå att många gör det och invaggas in en falsk trygghet. Han står ju och säger att vi planat ut, vi når flockimmunitet i maj osv. Allt detta gör ju att många, kanske de flesta, tror att nu är allting bra!

Man måste komma ihåg att för ett flertal är det inte så att de läser alla nyheter de kan komma över, läser på FB, läser utändska rapporter, kollar på utländska nyheter osv som de föesta av oss här på fb gör.

Inte så konstigt att de då beter sig som om allting är över och går runt i mängder ute på stan i det fina vädret osv. De tar ju bara till sig den information som FHM ger ut och den ger ju intryck av att förringa allvaret. Tegnell använder sig av förminskande ord såsom lite, möjligen, något, mm. Inte konstigt att folk inte inser vilken katastrof deras ändrade beteende kommer att få inom en inte alltför avlägsen framtid. Några veckor bara så är det kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in