2020-04-23, 09:16
Medlem
severustheemperors avatar
God överlevnad för 80-plussare som beviljas intensivvård, I Sverige får dock få över 80 intensivvård.
https://www.friatider.se/god-overlevnad-80-plussare-som-beviljas-intensivvard
Citera
2020-04-23, 09:17
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Bra inlägg, jag fick en logisk förklaring på en fundering
Jag tror att det är som du skriver, låga siffror för att inte skapa panik och behålla lugnet, alternativet skulle vara brister i rapporteringen och hanteringen av information vilket Sverige vad jag vet är väldigt kompetenta och noggranna? det sistnämnda låter inte sannolikt utan bara dumt.

Det kan också vara så att man inte prioriterar dokumentation i tider som dessa. Då är datan inte tillförlitlig, så man väljer att inte publicera förrän man kommit ikapp med det.
Citera
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dammluckor
Ni som läser denna tråden har någon förklaring på det jag kommer att skriva om. Det kanske finns någon logisk förklaring. För ett par veckor sedan fick jag höra tykten om att det fanns ett vaccin för globalisterna. De som ville kunde antingen betala eller få (bli ägda) för att bli vaccinerade. En av dessa som skulle ha fått vaccinet var Boris Johnson, lögnaren från London. Jag tolkade det som att det var konspirationsteorier. Trodde inte på det men sedan när det började sippra ut mer och mer om att politiker och rövhål verkligen hade vaccinerat sig förklarade det varför de ville att så många som möjligt dukade under för det var ju hela idén med viruset (blandnig mellan sars och hiv), att ta död på så många som möjligt.

I USA var det två pappskallars konversation i vita huset som fångades upp av mikrofoner. Det är lite svårt att höra vad de säger men ni kanske har mer information om detta och kan klargöra vad pajasarna säger. Jewtube bannar alla som lägger upp videon.

Hot Mic At Trump's Virus Press Conference Update!
https://www.brighteon.com/3b5b3ecb-984e-4f9f-b518-010cd3dc0fcb

Det kan vara vad som helst. Kanske till och med någon lirare som blivit vaccinerad mot något helt annat men inte förstår skillnaden. Ungefär som tanten i Kungsträdgården som sa att det lugnt för henne att hänga där eftersom hon hade tagit en extra spruta mot lunginflammation...

Skulle dock tippa på att det är ett skämt som gett upphov till ännu ett Konspirationsspår vi kan skriva av direkt. Dels då klippet det refereras till är länkat under videon och fortfarande ligger uppe på Youtube och dels då uttalandet sker framför ett gäng journalister som börjar ställa frågor.

https://youtu.be/dCo0q9ZM62w

Det verkar inte vara några problem att lägga upp det eller diskutera det på Youtube då exempelvis Joe Rogan tar upp det i sin kanal.

https://youtu.be/FpdbcUvZ35Y

Det som anges som anledning (Förutom vaccineringen.) till att masken kan tas av är en studie i Kalifornien som det refereras till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Förmodligen, och det kommer att finnas 10000 kommentarer med budskapet att man måste ha en sk "lockdown" (fast skrivet med versaler) i ett år (minst), enligt någon bisarr tolkning av "försiktighetsprincipen". Och även då kommer förmodligen de gamla, som man skuffat undan utom synhåll på något boende, plötsligt vara de mest värdefulla som finns vilka måste "värnas" till varje pris.

Ja det stämmer och det är lika tröttsamt, men nu var det väl inte en sån kommentar du svarade på utan personen hänvisade till uttalande från WHO, eller hur?
Citera
2020-04-23, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Det låter inte roligt att ha det sådär, förståeligt att det tar på psyket.
Du ska nog låta bli att fundera på vad arbetskamraterna tror och fokusera på dig själv och lägga krafterna där dom behövs.
Jag tillhör en riskgrupp så det var därför jag ställde frågan från första början, jag ser verkligen inte fram emot att ev bli smittad och sannolikt bli väldigt sjuk med risk för att avlida.

Vad gör du för att försöka må bättre? och fungerar det?

V75. (Funkar bara om jag vinner)
Kort promenad. (Funkar för stunden)
Äta en massa onyttigt. (Funkar inte så bra)
Netflix. (Funkar för stunden)

Edit plus en jävla massa c-vitamin
Citera
2020-04-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Om du har jättebråttom att få fram sannolika resultat så kan du helt enkelt skriva upp FHM:s tal per datom och se hur de vanligen utvecklar sig, 1, 2, 3 osv dagar i efterhand.

Att vara noggrann är inget man kan eller bör vara sarkastisk över. Jag kikade igår på hur siffrorna utvecklar sig och märkte bl a att ett dödsfall som tidigare rapporterats den 25 mars flyttades till 24 mars, ett som rapporterats den 2 april flyttades till 1 april osv.

Den här sortens "petighet" och pedanteri inger i alla fall mig förtroende. Men vill man till varje pris kritisera så hittar man alltid ett sätt.

I’m not too worried about a death here or there being reported on the wrong date, and to move it is the correct thing to do. But it’s obvious that in a time sensitive situation like this, not having a clue of where we’re currently at could be catastrophic.
Citera
2020-04-23, 09:19
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
App app app, forskaren Cecilia försökte faktiskt gå emot och påtala vansinnet i Sveriges och FHM angreppsätt mot Corona, tillsammans med 21 andra forskare. Men då blev det häxjakt mot henne, värre än på 1600-talet... för ett litet sifferfel, även om huvudbudskapet i sig som hon drev, var korrekt. (Såg på hennes Twitter sedan att hon verkade väldigt ledsen och uppgiven).
Jag läste deras(22 läkarna) svar på kritiken i Aftonbladet för någon dag sedan och den var väldigt bra skriven, fortfarande kritisk men ändå saklig.
Citera
2020-04-23, 09:20
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
https://www.medscinet.com/BelPort/default.aspx?lan=1&avd=5

You can view Stockholm here for example. I don’t believe it is a cover-up but that things are genuinely very hectic, this isn’t meant for the general public yet many hospitals have stopped reporting new numbers — suggesting, to me at least, that they have reached capacity.

Har du tittat närmare på Intensivvårdsregistret? Och nu menar jag inte deras Corona-portal (eller ens influensa-portalen), utan det allmänna. Det som är ämnat för forskning, där du kan ange olika parametrar (tid, diagnos, etc) och få ut vad som ser ganska vederhäftigt ut.
Det är relativt knöligt, inte intuitivt alls (och segt, just nu vill min förbindelse/dator inte alls ladda upp ngt), men när det funkar så går det att få ut väldigt detaljerat för en massa olika parametrar.

Jag har uppskattat att du håller koll på sidan ovan och informerar tråden, om du har lust/tid så skulle en motsvarande för iv-registret vara riktigt fint.
Citera
2020-04-23, 09:21
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
V75. (Funkar bara om jag vinner)
Kort promenad. (Funkar för stunden)
Äta en massa onyttigt. (Funkar inte så bra)
Netflix. (Funkar för stunden)
Ok det låter som du för stunden klarar dig förhållandevis bra.
Hur är det med andningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
God överlevnad för 80-plussare som beviljas intensivvård, I Sverige får dock få över 80 intensivvård.
https://www.friatider.se/god-overlevnad-80-plussare-som-beviljas-intensivvard
Dem tar sån stor skada av IVA att det inte är lönt låta dem få leva vidare. Så fruktansvärda mardrömmar resten av livet pga narkosen. Det är vad jag hört?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej du hittade inte alls någon länk.
Du hittade en länk där en jämförelse gjordes med influensa. Men jämförelse och likställa är tydligen två ord du inte inser att de inte är synonymer.

Jodå, det "inser" jag. Samtidigt verkar Du anse att "likställa" måste innebära att två jämförbara ting är identiska med varandra för att vara ungefär samma sak. Jag är helt övertygad om att Du fattade vad den ursprunglige kommentatorn menade med att man från början gick ut med att Corona var att jämföra med en influensa, således inte farligare än så. Och det verkar ju ha varit ett av många misshugg i hanteringen. Eller...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Du får räkna alla normala dödsfall som skulle inträffat + covid?
Problemet blir att vården blir överbelastad när man kör in i kaklet. Vården har redan gått på knäna senaste tio åren.

Vad är ens din poäng? Vad har det här med saken att göra? Jag gjorde en observation om hur olika folk reagerar. Har du ens läst vad jag skrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in