Citat:
Ursprungligen postat av
Owlstone
Du citerar en person som bokstavligen skriver att han står bakom ett påstående som visat sig varit direkt felaktigt. Spara på krutet, this is the hill he'll die on..
Jag citerar de som står för felaktigheter och gissningar oavsett hur troll-lika de är då budskapet de står för slipper få fäste samtidigt som "sanningen" sprids.
Sanningen är dock flytande men jag förmedlar det som förnärvarande är känt och även det som kan misstänkas då detta är helt nytt, risken jag tar att ha fel i något är helt klart värd vinsten om jag har rätt.
Ta som dos-dödlighet, inget är fastställt men Allt tyder på det och risken man tar om man utsätter sig för hög dos står inte i propotion mot att skita i det.
Har vi fel så är det värsta som hänt att man skyddat sig för mycket ett tag, har vi rätt så slipper man dö.
Det viktiga är att få ut budskapet, hur är irrelevant, därför citerar jag Alla oavsett vem om jag ser en chans att det läses istället för att bara försvinna i sorlet.
Läs och sprid alla nya rön, hjälp till att utbilda de runt dig så dels så slipper de bli sjuka och eventuellt dö samtidigt som du bygger en "barriär" runt dig av folk som inser och i möjligaste mån skyddar sig så ens egen risk att bli smittad minskar.
Man kan se det som en samhällsnytta eller en rent egoistisk handling, oavsett så minskar död och lidande då smittan runt en själv minskar så anledningen till ens handlande är betydelselös.