2020-04-23, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han kanske hade gett upp förhoppningen
att hon skulle förändras? Droppen kanske
blev när han fick veta att hon skulle åka till
Norge och leka på sin ”barnvecka”. Utan att
ha berättat det för honom. L dissade alla
på As födelsedagsfest och satt bara med
mobilen. Hon gick därifrån utan någon
förklaring trots att alla bad henne stanna.
E hade flyttat till UW och ville inte sova hos
LW längre. Det vore inte konstigt om UW
till sist fick nog.

"Droppen kanske blev när han (UW) fick veta att hon skulle åka till Norge och leka".

Som jag kommer ihåg fick UW vetskap om detta av LW:s föräldrar EFTER mordet.

Var har du hittat din "droppe".
Citera
2020-04-23, 08:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag tror att en av dom två blir mördad...faktiskt, såvida det inte är ett annat team än just de två som är par i brott så att säga

När jag lyssnade på förhören med SD och hur han uttryckte sig om HD. Nu citerar jag inte ordagrant men hur han vacklat i början tyckt att hon är ju söt men... så fick jag känslan som jag inte kunde skaka av mig att om inte LW varit som hon var så hade det lika gärna kunnat vara HD som fick stryka på foten. Jag tror att just det faktum att HD tog sig ur sin depression och höll sig lugn och lät sig kontrolleras i allafall till viss del räddade just hennes liv. Det känns som att det lika gärna hade kunnat gå på andra hållet - att HD mördades för LW's skull. Men hon var lite för jobbig och lät sig inte kontrolleras lika lätt. Roligt i början men tröttsamt i längden tror jag han tyckte. Jag är rädd att han kommer att hitta på mer. Han är i stil med Möller. Ljuger lika obehindrat. Lika kall.
Citera
2020-04-23, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Idén med ett beställningsmord på uppdrag av SD eller HD verkar osannolikt. De skulle i så fall helt säkert sett till att ha ordentlig distans till brottet. Som exempel kunde de i så fall sett till att vara i USA när brottet begicks.

Tror inte att GM skulle blanda in någon annan. Ju färre som vet och kan glappa desto bättre. Det här har han klarat av alldeles själv.
Citera
2020-04-23, 08:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag undrar om dessa parallella intima relationer ingick i SD lekar, för att känna att han ändå hade makten att hålla LW kvar, för att kunna slå sig själv på Brodén att han är mästarnas mästare?
Det är nämligen det intrycket jag får när jag lyssnar på ljudfilerna av rättegången.

Även detta med blodet, han vill nog framhäva motsatsen till liten råttpick och därav smeknamn tummetott.

Jag får verkligen intryck av att SD är extremt grandios och självsäker och liksom vill framhäva sig extremt även om han inte vågar skryta men ändå framhäva gång på gång på gång...är det någon mer som får samma känsla eller är jag inte objektiv nu?

Jag tror att de parallella intima relationerna
var för att göra SD svartsjuk.
Så att han skulle välja LW om han trodde
att han var på väg att förlora henne.
På samma sätt som han valde HD när han
var på väg att förlora henne.
Citera
2020-04-23, 08:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte särskilt vanligt att man släpps lite mittemellan rättegången och domen, men det händer.

Däremot tror jag inte det att det någonsin händer att man släpps för att man skriver ett brev.
Det har också påpekats av någon (av domaren tror jag det var) att brevet inte har någon betydelse.

Det stod i en artikel från NA att domaren uttalat sig att brevet inte hade någon betydelse.
Citera
2020-04-23, 08:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Droppen kanske blev när han (UW) fick veta att hon skulle åka till Norge och leka".

Som jag kommer ihåg fick UW vetskap om detta av LW:s föräldrar EFTER mordet.

Var har du hittat din "droppe".

Som jag kommer ihåg fick han vetskap
om att hon skulle till Norge på As
födelsedagsfest när han hörde att mormor
skulle vara barnvakt.
Citera
2020-04-23, 08:31
Medlem
Jag hittade där de pratar om framför och bakom planket. Angående mobil och koordinater. Lyssnar igenom allt sedan igår haha.

Det är avsnitt 43, man kan lyssna från början för det är från ca 10 minuter in.
Citera
2020-04-23, 08:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Minns att när jag läste FUP så blev jag fundersam hur olika mamma G*n och extradottern HW återger LWs humör hennes sista tid i livet, bl.a. under AWs kalas hemma hos UW. Båda säger visserligen att LW spenderade mycket tid fipplandes med mobilen, men G*n poängterar flera gånger att LW verkade så mycket gladare denna helg jämfört med hur hon mått tidigare under året. HW däremot återger att LW på kalaset var osedvanligt grubblande, bekymrad, att något tyngde henne, i mkt ingående ordalag. Undrar vad denna skillnad i förhörsutsagor kan bero på?
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-04-23 kl. 08:35.
Citera
2020-04-23, 08:32
Medlem
Citat:
Som jag kommer ihåg fick han vetskap
om att hon skulle till Norge på As
födelsedagsfest när han hörde att mormor
skulle vara barnvakt.

Menar du att UW alltså är en mycket skicklig skådespelare dessutom som under nästan två års tid lyckas spela sån teater att ingen fattar någonting, förutom att han är impulsstyrd mördare?
UW är alltså en klassisk psykopat enligt dig? Är det så vi ska se på dig glorian?
Citera
2020-04-23, 08:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Minns att när jag läste FUP så blev jag fundersam hur olika mamma G*n och extradottern HW återger LWs humör hennes sista tid i livet, bl.a. under AWs kalas hemma hos UW. Båda säger visserligen att LW spenderade mycket tid fipplandes med mobilen, men G*n poängterar flera gånger att LW verkade så mycket gladare denna helg jämfört med hur hon mått tidigare under året. HW däremot återger att LW på kalaset var osedvanligt grubblande, bekymrad, att något tyngde henne, i mkt ingående ordalag. Undrar vad denna skillnad i förhörsutsagor kan bero på?

Vet du om UW och HW fortfarande är ett
par?
Jag vet att HW är skriven på en annan
adress nu.
Citera
2020-04-23, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Jag hittade där de pratar om framför och bakom planket. Angående mobil och koordinater. Lyssnar igenom allt sedan igår haha.

Det är avsnitt 43, man kan lyssna från början för det är från ca 10 minuter in.

Snackar de om LWs telefon eller SDS???

Edit: LWs såklart
Senast redigerad av LeifBilly2012 2020-04-23 kl. 08:43.
Citera
2020-04-23, 08:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Vet du om UW och HW fortfarande är ett
par?
Jag vet att HW är skriven på en annan
adress nu.

Nej, har ingen uppgift om det. (Huruvida de är skrivna på olika adresser eller ej torde iofs inte vara avgörande, med tanke på att UW tidigare varit gift utan att makarna bodde på samma adress).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in