2020-04-22, 21:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
s. 380

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:df292c3688ea3c2a6424292afc2ec154

Täcker kameran även altandörren?
Det är osannolikt..mycket lätt att kringå om man så vill. Kalla bilderna för alibi är inte att se brett...
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-22 kl. 21:37.
Citera
2020-04-22, 21:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så med andra ord så vet du inte om ditt tips har
gett något?
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Tror du seriöst att polisen skulle säga något om ett tips gett resultat eller inte till någon utanför polis/åklagarteamet?
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, frågan är så dum så att klockorna stannar!

Det är bra om alla skickar in tips, om/när de tror sig veta något relevant.

SJÄLVKLART så delger man inte tråden vad man tipsar Polisen eller Åklagaren om. Utan man hoppas endast att det KAN vara till någon nytta.

#TeamÅsaHiding
De flesta fattar nog att man inte delger tråden sådan information.
Det är ändå bra att du upplyser dem som inte fattar.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
OM någon har något viktigt att delge åklagaren så är adressen asa.hiding@aklagare.se . Bara så ni vet. Hellre ett tips för mycket än för litet. Men lägg för fan inte ut här i tråden. SD, JG och HD häckar här och det är onödigt att tipsa dom.
Mycket bra att du skriver adressen till åklagaren.
Det förenklar för dem som eventuellt har information att lämna.
Citera
2020-04-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, stämmer att HD luskade ut att SD och LW varit på ett hotell i STHLM, om HD fick hjälp eller agerade själv framkommer inte.

Vem menar du med det jag fetat?
Jag är inte SmartaMarta men jag tror att hon menar att HD varit utsatt för gaslighting: att SD sagt till henne att hennes oro för att SD vänstrande var ett utslag av att HD var sjuk.
När HD fick det bekräftat, visste hon att hon hade rätt och det underlättade för henne att hämta sig. Kanske?
Citera
2020-04-22, 21:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Aktbilagorna 152, 153, 156 samt 159 är sekretessbelagda i sin helhet.
Så hur kan du ha aktbilaga 152?
Vilken funktion fyller sekretessbelagda aktbilagor egentligen?
Har något från innehållet i dem tagits upp vid rättegången?
Har något från ljudupptagningarna av rättegången i så fall sekretessats?
Hur framgår det om någon del av rättegången har belagts med sekretess?

Frågan är inte ställd direkt till dig utan till någon som kan känna till detta.
Jag citerade ditt inlägg därför att det handlar om samma fråga.
Citera
2020-04-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Alright - du har tiltat mig något mer åt din hållning. Låt oss hoppas att du har fel dock.
Kan bara säga att ingen skulle vara gladare än jag om man kunde vara säker på att inte en lynchjustis ger sig på SD.

Som kanske framgått har jag inte uttalat mig i skuldfrågan, utan fokuserat på att hylla svensk rättssäkerhet. Mycket i Sverige är värt att förändra, men att nedmontera rättssäkerheten genom att sänka beviskrav är ju rent stolligt!

Det har framkommit såna önskemål i tråden och det har fortlöpande påståtts att SD är en mördare. Det är inte ok, det sista.

OffT: Vad en uppretad folkmassa kan ställa till med blev nyligen tydligt när ett telegram berättade om hur hundratals indier slog ihjäl ett par främlingar. De misstogs för tjuvar, men var i själva verket på väg till en begravning.

Låt en formell domstol avgöra SD:s skuld!
Sverige behöver inga folkdomstolar!
Citera
2020-04-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det är jag som bekant också orolig för. Och mer specifikt att HD stryker med.

Ja någon av dom om de är par i brott..det finns andra tänkbara som är par i brott också förstås
Citera
2020-04-22, 21:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det undrar jag också.
Nu är det så mycket tjafs i tråden av dem som vill svartmåla LW.
Det är bra upprepningar och tjat om samma saker som de redan har fått förklaringar på.

Kan vi inte få lite uppdateringar från er som känner de inblandade?
Umgås HD och SD mycket?
Geocachar de tillsammans?
Är Sillen ute ur bilden?
Har JG förlåtit SD och återupptagit umgänget.

Någon skrev att SD bodde hemma och sedan körde tidigt till jobbet?
Var det en dag eller sker det varje dag?
Är han alltså tillbaka på jobbet som om ingenting har hänt?

Jag vet att SD var inloggad på GeoCachesidan senast igår. Han har inte loggat några cacher sen han släpptes fri.

HD har loggat en cache idag och trettiotal senaste dagarna. Däremot är hon inte skapare/ägare av en enda. Det är klart skäms man inte för att logga 17 cacher, som man inte ens tagit själv, så har man väl inte ork att göra egna cach-gömmor heller.

JG har jag inte kollat upp ännu, men han verkar inte cacha ihop med HD. I alla fall inte den sista tiden.

Däremot jag såg att BeholderX tog en av SD´s cacher i mars och tackade artigt.

HD har ju hunnit med en massa cacher nu när SD suttit i kurran, så hon ligger långt före SD. Sillen verkar mer än dumpad. "Han var för klängig" hette det efter mordet. Jag misstänker att han bara har använts i detta spel... ...men det är jag det.

#TeamÅsaHiding

Och så lite extragodis att grunna på för alla:

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-04-22 kl. 21:46.
Citera
2020-04-22, 21:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, har det någonsin varit oklart?

Brevet hade ingen som helst betydelse för beslutet att släppa MGM på fri fot, det beslutet togs ju innan brevet ens hade nått TR.

MGM,s frisläppande berodde endast på vad som lades fram i rätten och uppenbarligen räckte det inte.

Ska bli väldigt intressant att läsa domskälen, champagneoclock skrev ju att Björn Lindén är duktig på att skriva domar, ju bättre domen är skriven och formulerad desto säkrare står den fast vid en eventuell överklagan.
Nja, tingsrätten kan nog ha fattat det nya beslutet efter att brevet från SD kom in:

2020-04-08 Tingsrätten beslutar efter rättegången att SD skall vara kvar i häktet i väntan på dom 2020-05-06.
2020-04-15 Brevet från SD (undertecknat 2020-04-08) diarieförs som aktbilaga 483.
2020-04-15 Tingsrätten beslutar att häva det tidigare häktningsbeslutet och försätta SD på fri fot.
2020-05-06 Domen kommer att meddelas.

Jag har fått för mig att man brukar släppas ut antingen ganska direkt efter rättegången (typ samma dag), eller också först i samband med att domen meddelas. Hur vanligt är det egentligen att man försätts på fri fot så här lite mittemellan rättegången och domen?
Citera
2020-04-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, stämmer att HD luskade ut att SD och LW varit på ett hotell i STHLM, om HD fick hjälp eller agerade själv framkommer inte.

Vem menar du med det jag fetat?

Jag menar att hon under många år varit så nedbruten mentalt att hennes make anser att hon bör tas av daga..otroheten kanske stärkte henne att hon inte var psykiskt sjuk om SD gjort henne ”sjuk” på något sätt? Med mediciner, psykningar eller förvrängt hennes verklighet på något sätt?? En spekulation alltså ingenting som jag vet är så.
Citera
2020-04-22, 21:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, tingsrätten kan nog ha fattat det nya beslutet efter att brevet från SD kom in:

2020-04-08 Tingsrätten beslutar efter rättegången att SD skall vara kvar i häktet i väntan på dom 2020-05-06.
2020-04-15 Brevet från SD (undertecknat 2020-04-08) diarieförs som aktbilaga 483.
2020-04-15 Tingsrätten beslutar att häva det tidigare häktningsbeslutet och försätta SD på fri fot.
2020-05-06 Domen kommer att meddelas.

Jag har fått för mig att man brukar släppas ut antingen ganska direkt efter rättegången (typ samma dag), eller också först i samband med att domen meddelas. Hur vanligt är det egentligen att man försätts på fri fot så här lite mittemellan rättegången och domen?
Det är inte särskilt vanligt att man släpps lite mittemellan rättegången och domen, men det händer.

Däremot tror jag inte det att det någonsin händer att man släpps för att man skriver ett brev.
Det har också påpekats av någon (av domaren tror jag det var) att brevet inte har någon betydelse.
Citera
2020-04-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja NFC verkar ju inte riktigt ha koll på allt de undersöker, de hade tydligen missat en för blotta ögat synlig spermafläck på någon byxa. Ingen hade talat om för dem att även den fläcken skulle undersökas, så var åtminstone bortförklaringen här i tråden. I stället skyllde man på SD:s poliskompisar.

"Bortförklaringen" klargörs i förhör med NFCs forensiker i rättegången. NFC får en beställning på uppdraget från en uppdragsgivare och om man inte bett om en viss undersökning så görs den inte. I detta fall sökte man inte efter spermier.
Citera
2020-04-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hanna fick bekräftat att Lena och Sd bodde på samma hotell. Hon bad K*arin ringa också. Och det var ingen tvekan. Så jo, det framkommer om man läser fup. 150/361.

Hur fick hon det bekräftat? Av vem?

Vad menar du med att hon bad K*arin ringa också? Kan du utveckla detta lite?

Spionerade HD på dom i Stockholm
eller var någon annan där och såg dom med egna ögon? Hur gick det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in