2020-04-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle35
Du är helt inne annars många här stör sig direkt på om man säger nåt om Sami? Och du är säkert en av dom 😂 du får ha dina åsikter och tycka vad du vill tyckte bara det var konstigt för Jassa har varit kaos länge nu och hon hade nog åkt ut om inte Amelia hängde löst.
Jag bryr mig inte om Sami vinner eller inte, spelar ingen roll för mig om Sami, Martin eller Lennie vinner. Jag tycker inte Jasmine varit särskilt kaos, Mergim och Julia har ju i såna fall varit 10 gånger mer kaos. Mergim med sitt omogna beteende som kan tända till när som helst, skriker "oh my goood" 1 gång i minuten och på det pratar och rör sig likadant som en homosexuell (säger inte att det i sig är något fel), Kombinationen av bla allt detta är ju mycket mer kaos. Sen är Julia också kaos. Hugger folk i ryggen, snackar skit, står inte för det hon säger, kan göra vad som helst på fyllan, kan vara rätt elak och odräglig, knullar med en kille och säger 2 dagar efter att hon är kär i dennes bästa vän.
2020-04-23, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantaorose
Jag bryr mig inte om Sami vinner eller inte, spelar ingen roll för mig om Sami, Martin eller Lennie vinner. Jag tycker inte Jasmine varit särskilt kaos, Mergim och Julia har ju i såna fall varit 10 gånger mer kaos. Mergim med sitt omogna beteende som kan tända till när som helst, skriker "oh my goood" 1 gång i minuten och på det pratar och rör sig likadant som en homosexuell (säger inte att det i sig är något fel), Kombinationen av bla allt detta är ju mycket mer kaos. Sen är Julia också kaos. Hugger folk i ryggen, snackar skit, står inte för det hon säger, kan göra vad som helst på fyllan, kan vara rätt elak och odräglig, knullar med en kille och säger 2 dagar efter att hon är kär i dennes bästa vän.

Mergim är det roligaste deltagaren och den som utvecklats mest.
Han kan gå till final liksom Lennie och Sami.
2020-04-23, 03:41
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observer2020
Lol de har kanske humor 🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂 och det visar bara på intelligensnivån i huset är pretty vad.
........ den mest skärpta var Amilia 😉

Mja, mjo, intelligenskvot är så mycket mer än uppfattningsförmåga (självinsikt och varseblivning om andra människor och saker och ting).

Allas vår kära Amilia är måhända intelligent ur ett mellanmänskligt perspektiv (har förmågan att manipulera) men saknar självinsikt. Hon har visat att hon har fel i flertalet sakfrågor, men kan offerkofta sig till fördelar gentemot sina medmänniskor. Sådant lär man sig i spädbarnsåldern när man skriker för att få bröstet/välling. Det växer man normalt ifrån när man slutar att sutta napp. Amilia har nog fastnat i den orala fasen enligt Sigges teori.

Det finns minst sju olika sorters intelligens, men att förstå och kunna uppskatta sarkasm och ironi är nog höjden av (social och intellektuell) IQ. Speciellt när någon raljerar kring din egen personlighet. Att kunna ta det med en klackspark tyder på självdistans, anti-hybris och social kameleontism.

Av de kvarvarande deltagarna i huset är det endast Sami som uppvisar sarkasm-ironi-ådran. De små hintar som han ger oss tittare i och med sina inpass, tyder på en hög intellektuell förmåga. Sen att karln kanske går på känslodödande antidepressiva är en annan sak (minskad aggression, minskad sexuell lust, minskade känsloyttringar) är annan femma.

Intelligensen har inget kön, men däremot verbala och mellanmänskliga relationskännetecken.

Sen slänger vi inte skit på andra fb-medlemmar för att de har en åsikt!
Sköt du ditt, så sköter vi andra vårt. Golare har inga polare!
2020-04-23, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Mja, mjo, intelligenskvot är så mycket mer än uppfattningsförmåga (självinsikt och varseblivning om andra människor och saker och ting).

Allas vår kära Amilia är måhända intelligent ur ett mellanmänskligt perspektiv (har förmågan att manipulera) men saknar självinsikt. Hon har visat att hon har fel i flertalet sakfrågor, men kan offerkofta sig till fördelar gentemot sina medmänniskor. Sådant lär man sig i spädbarnsåldern när man skriker för att få bröstet/välling. Det växer man normalt ifrån när man slutar att sutta napp. Amilia har nog fastnat i den orala fasen enligt Sigges teori.

Det finns minst sju olika sorters intelligens, men att förstå och kunna uppskatta sarkasm och ironi är nog höjden av (social och intellektuell) IQ. Speciellt när någon raljerar kring din egen personlighet. Att kunna ta det med en klackspark tyder på självdistans, anti-hybris och social kameleontism.

Av de kvarvarande deltagarna i huset är det endast Sami som uppvisar sarkasm-ironi-ådran. De små hintar som han ger oss tittare i och med sina inpass, tyder på en hög intellektuell förmåga. Sen att karln kanske går på känslodödande antidepressiva är en annan sak (minskad aggression, minskad sexuell lust, minskade känsloyttringar) är annan femma.

Intelligensen har inget kön, men däremot verbala och mellanmänskliga relationskännetecken.

Oj så många ord för att jag tycker att Amilia är intelligent. Kort och konsist ......

IQ mäter vår intelligens
EQ vår emotionella intelligens

Summan av dessa två, d v s IQ + EQ kallas för Social intelligens

Hade Sami varit intelligent hade han inte haft skulder på en miljon. Så ser jag det.
..... kan hålla med om att Sami är trevlig men att ta flera banklån utan att betala för sig visar på avsaknad av etik och moral. Inte särskilt intelligent att be mamsen kasta räkningar och tro att de försvinner. Noll konsekvensanalys. Ingen har satt gränser för honom och då kan man åka raggarbil med lånade pengar utan att arbeta. När räkningarna kommer har han en curlingmamma som kastar dem. Trevlig räcker tyvärr inte för mig .... eller snäll..... vinner han kanske han blir skuldfri men karln måste växa upp och ta ansvar annars sitter han i samma skit innan årets slut.

De som det kommer att gå bra för oavsett om de vinner eller inte är Amilia, Anty, Lennie och Mergim.
Senast redigerad av Observer2020 2020-04-23 kl. 04:43.
2020-04-23, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99

Julia är enda som är kvar i oralstadiet och söker tröst likt ett barn och vill sutta konstant ......... öl, vin och sprit i brist på nappflaska och bröst. Konstigt du missade det med din skarpa iakttagelseförmåga 😜
2020-04-23, 04:42
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Undrat det också. Frida som pratar om Kärlek hela tiden.
Är det för hennes öppna kärlek för sex med allt och alla? Kanske ingen kille som vill ha ett öppet förhållande.
Nått måste det vara.
Jag tror ju att kramarna, skrattet och sexet är kompensering för någonting annat. Jag tror att hon varit med om någonting hemskt och jag tycker synd om henne. Frida verkar vara supersnäll.
2020-04-23, 06:47
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Nu följer jag inte programmen, utan ser lite kortare inslag, men det verkar ju som Julia är på lyset hela tiden, kan inte bara vara nån enstaka öl? Hon ser ju dyngrak ut hela tiden.
Det är kanske för att det är Julia, hon är hmm lite....speciell
2020-04-23, 07:34
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Skulle det vara kul att titta på nakna kroppar, jisses.
Ja då måste Frida vara kvar för uppenbarligen kan du inte hitta nakna kroppar på Google

Julia, Jasmine och Martin får väl också vara kvar av samma anledning 🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂
Nä nakna kroppar är väl tabu för dig med din trosuppfattning, du är troligen en sån där stackare som måste ha kläder på badhus, springa omkring med en burka eller vad det heter och ber hysteriskt till Allah 69 gånger i timmen att Mergim genast slutar med sitt hädiska bög beteende samtidigt som du frenetiskt spammar här på fb att din hmm....nära släkting verkligen är fullständigt hetro!🤪
Är det för att ramadan börjar imorgon du har sån fruktansvärd hysteriskt panik att försöka övertyga oss (och dig själv?) att Mergim inte är bög?
Du är väl medveten att homosexualitet inte är ett brott i det här landet, trodde dom upplyste om sånt på sfi?🤔
2020-04-23, 08:20
Medlem
Nyfiken. Vem följer ni helst/mest i huset, dvs vem letar ni efter i kamerorna? För mig är det Jassa.
2020-04-23, 08:23
Medlem
riskns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimsussie
Nyfiken. Vem följer ni helst/mest i huset, dvs vem letar ni efter i kamerorna? För mig är det Jassa.
Under hela säsongen så har jag letat mest efter Mergim, Julia och Kongo. Synd att Patzy blev sjuk och lämnade för han är underbar.
2020-04-23, 08:44
Medlem
askungens avatar
Citat:
Julia är enda som är kvar i oralstadiet och söker tröst likt ett barn och vill sutta konstant ......... öl, vin och sprit i brist på nappflaska och bröst. Konstigt du missade det med din skarpa iakttagelseförmåga 😜
Skulle säga att Jasmine är kvar i samma, antingen så röker eller äter hon eller pussar på Martin... 😶
2020-04-23, 08:54
Medlem
askungens avatar
Ni kanske har diskuterat detta redan men jag missade samtalet med jasmine och martin igår, tittade på deras samtal efter amor nu.... alltså varför ställer jasmine frågor till martin och när han svarar så pussar hon på honom!!
Jag blir förbannad!
När de fortsätter prata så sitter hon konstant och småfnittrar, är det en försvarsmekanism eller försöker hon spela gullig?
Jag hoppas verkligen hon åker på måndag oxh låter Martin få andas ut, sexet de hade kändes mest som att jasmine tjatade till sig och han bara gixk med på det tillslut. Blir verkligen obekväm att titta på dom två tillsammans och hoppas för bådas skull att de hittar nya partners efter BB...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in