2020-04-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Eller så kommer en andra våg där de som smittades under första vågen klarar sig bäst. Så var det med spanskan. Andra vågen var dödligare, men de som smittats under den första, mildare vågen klarade sig tack vare immunitet som fortfarande satt i. Så vad vet man?

Jag tror dessutom inte det är så illa utomhus i friska luften så länge sjuka stannar inne. Ska man vara vetenskaplig bör man kvantifiera. Hur stor är risken att dessa personer smittas? Särskilt om de på andra områden i sitt liv dragit ner på kontakter, kanske jobbar hemma etc.

Att hålla sig i form och få frisk luft är skitviktigt för lunghälsan och allmäntillståndet, och barn räknas inte som effektiva smittspridare. Så är det verkligen apokalypsen du skådar eller kan det vara så att du överdriver en liten, liten smula?

Du har fel. Den andra vågen under Spanska sjukan var den allvarligaste och tog 100 miljoner liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det betyder verkligen att man bör isolera sig tills vi vet vad som funkar mot skiten.

Rökning verkar funka bra.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Nödvändig när det finns utrymme att utföra den utan att någon ska riskera att bli allvarligt sjuka/förlora livet pga att man prioriterar den behandlingen. Normalt triage.
Det fetade är en oxymoron som jag ser det.
Är det nödvändigt så är det, oavsett om det finns utrymme eller ej.
Jaja släpper det nu.
Citera
Medlem
Citat:
Tror faktiskt att FHM sade att det bara var en liten influensa. Tror inte att jag förpestar tråden när jag tar upp detta problem med FHM.

Du TROR att fhm sa det.
Helt fantastisk källa. Du är sjukt pålitlig...
Citera
2020-04-22, 23:28
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ännu en mörkermänniska. Det har INTE tillkomit 357 döda på två dagar utan beror på eftersläpningar. Dvs en del av de döda var redan döda tidigare. Känslokallt utryck men statistik skiter i känslor. Det är ingen som mörkat utom du som tydligen vill trissa upp faktum. Det är nog så allvarkigt,framföratt för oss äldre. men det fattar du väl inte heller?

Jag hoppas att du kan hålla dig frisk och rida ut stormen välbehållen. Tycker du att svensk media rapporterar sanningsenligt så fortsätt att hålla dig uppdaterad med informationen de kommunicerar.
Citera
2020-04-22, 23:28
Bannlyst
Citat:
Tror faktiskt att FHM sade att det bara var en liten influensa. Tror inte att jag förpestar tråden när jag tar upp detta problem med FHM.

Ja man hittar Tegnells citat om just det med "bara en liten influensa" i länken nedan.

https://tegnellcitat.se/
Citera
2020-04-22, 23:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Du har fel. Den andra vågen under Spanska sjukan var den allvarligaste och tog 100 miljoner liv.
Men det är ju det jag säger. Andra vågen var värre, men de som smittades under den första blev immuna och klarade sig undan den andra. Det hade alltså en fördel av att ha smittats under första vågen.
Citera
2020-04-22, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Skönt att detta börjar lägga sig nu. I slutet av maj kan nog saker och ting börja återgå till det normala, sen kommer så klart sommaren inte bli så som vi är vana vid. Framåt hösten kan vi nog se fram emot en hyfsat normal tillvaro igen.

Jävla hysteri.

Du skojar va? Detta har bara börjat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pliiisken
Tack för informationen och något jag påpekat till de sociopatiska Tegnellers som säger att allt är frid och fröjd när man blivit frisk. Finns långvariga risker.

Om man blivit frisk är allt frid och fröjd.
Annars är man ju inte frisk...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det fetade är en oxymoron som jag ser det.
Är det nödvändigt så är det, oavsett om det finns utrymme eller ej.
Jaja släpper det nu.
Nödvändigt kan det vara utan att en persons liv riskeras. Att rädda liv kommer före en trasig höft. Det måste du kunna hålla med om.
Citera
2020-04-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men det är ju det jag säger. Andra vågen var värre, men de som smittades under den första blev immuna och klarade sig undan den andra. Det hade alltså en fördel av att ha smittats under första vågen.

Nej, du har fel. De som smittades i första vågen var de som dog i högst utsträckning eftersom deras immunförsvar nu överreagerade. Läs på innan du uttalar dig.
Citera
2020-04-22, 23:31
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du TROR att fhm sa det.
Helt fantastisk källa. Du är sjukt pålitlig...

Jag tror Giesecke har jämfört det med influensa i någon intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in