2020-04-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det talar med styrka för att HD visste att LW hade misshandlats av någon, men att hon inte visste, om❗misshandeln hade varit tillräckligt effektiv för att sålunda ha lett till döden, därför uttryckte hon önskan med hopp om att LW då skulle varit död.

Mvh/ @JokerMannen

Lena det förblödde slutligen till döds, så som jag minns förhöret med rättsläkaren, men är det sannolikt att mördaren lämnade platsen om denne trodde att LWs liv skulle gå att rädda ifall hon hittades i tid.
Kan SD rent av ha gått tillbaka till planket, tiden i luckan i tidslinjen under natten?
Citera
2020-04-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hon var nog bara tröttkörd i huvudet.

Det var en god tanke men jag tror att hon har blod på sina händer alla fall.
Citera
2020-04-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
HDs semesteransökan:

https://forumbilder.com/i/roUq
https://forumbilder.com/i/roUx

Läste att det var funderingar om HD:s
semesteransökan, kanske kommit fram
under kvällen, annars finns den i
T34Pantzers inlägg ovan.

HD lämnade in den 5/4 till sin chef
M*aria T*hor. M*aria godkände
ansökan den 12/4.

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
HDs chef berättade att det var just tätt inpå det slutligen blev bestämt att HD ville ha semester trots allt. Chefen fick trassel med omläggning av schema då hon strax innan lagt kommande 6 veckors arbetsschema, och godkände, motvilligt - och som jag fick intryck av i tysthet - ledigheten.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-04-22 kl. 21:19.
Citera
2020-04-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En äkta själasörjare/pastor uttrycker sig inte på det sättet, det tyder på ett hat/ondska och avundsjuka, LW var ingen äkta själasörjare, det var bara en fasad som hon gömde sig bakom när det passade henne, vidrig människosyn.

Just det, hur kunde hon tillfriskna efter avslöjandet om otroheten? Gav det henne styrka att hon inte var sjuk i huvet?

Fick hon hjälp av någon att avslöja otrohetsaffären?
Hur avslöjades den egentligen?
Var det inte i Stocholm som LW och SD varit en natt på hotell och efter det som HD ställt SD mot väggen och han nekade och HD vände sig till LW som erkände alltihop direkt?
Visst var det väl en natt i Stocholm som HD fått vetskap om?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2020-04-22 kl. 20:47.
Citera
2020-04-22, 20:45
Medlem
Citat:
Lena det förblödde slutligen till döds, så som jag minns förhöret med rättsläkaren, men är det sannolikt att mördaren lämnade platsen om denne trodde att LWs liv skulle gå att rädda ifall hon hittades i tid.
Kan SD rent av ha gått tillbaka till planket, tiden i luckan i tidslinjen under natten?
Mobilen, som han snodde ur fickan, behöver ju inte tagits vid brottstillfället, utan - som du säger - senare under natten. Han kan mycket väl ha gått tillbaka. Han hade antagligen enormt mycket adrenalin i kroppen som gjorde att han glömde den vid mordtillfället. Och en liten extra titt för att försäkra sig att hon var död. Fy för den lede.
Citera
2020-04-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt, det blev fel inlägg jag citerade. Det var ett antal inlägg som påstod just det du inte alls påstod. My bad!

Ingen fara alls, det kan lätt hända! ;-)
Citera
2020-04-22, 20:47
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Okej jag antar du menar den här

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är inte riktigt samma sak som det jag far efter nu. Cachen med tidigare besökta webbsidor finns lokalt på datorn, Chrome använder den för att spara tid när den hämtar webbsidor, så har jag uppfattat det och det är det som verkar skett vid 23.34. Om man sedan misstänker att cachen är inaktuell får man klicka på "Uppdatera", då hämtas det allra senaste (för den aktuella sidan) från servern.

Jag har försökt testa scenariot själv men det finns en j-la massa parametrar att skruva på.
Ja det är nog bättre du gör en egen undersökning och sen kontaktar Åsa Hiding.
Citera
2020-04-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har detta verifierats via it-teknisk analys eller är det baserat på hans utsaga? Minns inte om det har framgått av FUP.

Då tvåfaktorsautentisering var aktiverat så kan en inloggning från enhet som inte sen tidigare är autentiserad logga in utan att en kod som skickas via sms knappas in. Det hade synts.
Det är antingen genom att använda LWs försvunna telefon eller en redan autentiserad enhet, om man har rätt lösenord, som man får åtkomst.
Citera
2020-04-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kunde skrivit detta själv. Nej finns ingen ursäkt att topprida varken HD eller SD.
Har omvärderat graden av manipulering även jag.
I SD:s ögon var hon kanske en ganska "stark" (=uthållig i längden) kvinna som kunde driva sina teser till vanvett.
Han blev ju faktiskt ställd mot slutet, då hon triumferade med att hon hade "ledningen".
Bara att välja ordet "ledning", dvs skrev "Jag leder nu" - flera gånger om visar tävlingsinstinkten.
Periodvis föreställde SD en snäll farbror då han försökte beveka henne och få henne att återta sin trevliga ton.

Mycket bra beskrivet. Du har läst på bra. L, rubbade S, ur sina cykler mot slutet, under triumf. Hon både ledde och hade övertaget enligt henne själv, så det kom nog som en överraskning för henne när hon precis hann inse att hon just blev ihjälslagen.
Citera
2020-04-22, 20:51
Medlem
Citat:
JokerMannen hade en teori om att GM hade en medhjälpare under första delen av brottet. DET hade kunnat förklara en del om SD och HD var på BP tillsammans först och sedan LW var övermannad gick HD. Hade hon sett skadorna borde hon kunnat räkna ut att det var kört, tycker jag.
MEN: varför gick hon från BP tidigt? Och farligt vara två på BP. Större risk bli sedd efteråt.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-04-22 kl. 20:58.
Citera
2020-04-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag tror att en av dom två blir mördad...faktiskt, såvida det inte är ett annat team än just de två som är par i brott så att säga
Det är jag som bekant också orolig för. Och mer specifikt att HD stryker med.
Citera
2020-04-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det finns mycket intressant att läsa om i 149!

Just det. Man kan granska förhören ur så många olika vinklar att man får dela upp det.

- Vad ställer utredarna för frågor när HD är kallad till vittnesförhör?
- Vad ställer utredarna för frågor när HD är misstänkt och häktad?
- Eftersom en del frågor återkommer när HD är under vittnesförhör respektive förhör som misstänkt, kan man se någon skillnad i svaren? I så fall varför?
- Varför vill inte HD svara på en del frågor? Varför vill hon inte delge utredarna vad hon tänker och känner om en del som de framför, och frågar, henne om? Hur kommer det sig att HD faktiskt beter sig som en livsstilskriminell i så många icke-svar?
- Det är uppenbart att utredarna pressar HD på svar flera gånger men ändå blir HD svaret skyldig. Kan de inte fortsätta pressa utan att kalla det för trakasserier eller något liknande?
- Det verkar inte som att utredarna har missat några frågor men vad finns egentligen i den s.k. slasken?

Och sen finns det de ofrånkomliga delarna som hålls bakom stängda dörrar och är sekretessbelagda.
- Har barnen fungerat som alibi för ex.makarna? Kan ex-makarna aktivt ha försökt påverka sina barns minnesbild av t.ex. helgen då LW mördades, i "förebyggande" syfte så att säga?
- Har LW:s barn delgett någon sorts info som stärker polisen/åklagarens påstående om att SD (HD) är gärningsperson(er)?
- Är det de sekretessbelagda delarna som gjorde att TR valde att släppa ut SD från häktet och det är därför som vi inte riktigt kan förstå hur det kunde ske?

Ytterligare en fundering: När HD avfördes från utredningen helt och hållet, berodde det på att utredarna/åklagarna inom sig förstod att HD var delaktig på något sätt men inte kunde få dit henne och de valde då att gå på den mest uppenbara misstänkte som fanns kvar och då är SD? Har utredarna/åklagarna egentligen en teori att HD var delaktig på något sätt och det motiverade den resoluta hämtningen av HD i hemmet likväl som SD hämtades in med buller och bång? Trots allt var HD misstänk ända fram till december 2019 även om hon formellt släpptes ur häktet i september i brist på bevis. HD kan i så fall vara högvilt återigen. Om inte SD gör sig av med ballasten först..

Många frågor kvarstår alltjämt för oss som är engagerade och tagit del av FUP:en men förhoppningsvis är bilden klarare för polis och åklagare även om det inte räckte ända fram just nu.

En tröst är att Marinafallet löstes efter flera års väntan på att tekniken att återskapa raderad information ur mobiltelefonens appar skulle komma, vilket den gjorde och band då gärningsmannen till mordet.
Jag är övertygad om att Telegram/Signal/liknande appar kommer knäckas så småningom och kunna återskapa informationen som SD, HD och JG raderade ur sina respektive telefoner.
Apparna är trots allt skapade av människan och kommer knäckas av människan även om det är med hjälp av avancerad teknik. Darknet kan bevisligen knäckas. Blueberry telefonernas avaktiverade GPS-data kunde knäckas trots att det var "omöjligt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in