2020-04-10, 02:33
Medlem
Är 0,5 mg ikto för klent för muskelavslappnande och sövande effekt för en nybörjare?
Citera
2020-04-14, 16:19
Medlem
cyckelpolisens avatar
Har lyckats bränna muna rivotril i ugnen under 2min
Köpte lösa på gatan Ville ”descinfiera dem”
Nu är det bruna pepparkakor (2min) 125celcius
Är det kört?
Bruna i även om man skrapar det yttersta
Citera
2020-04-16, 15:18
Medlem
Sterios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenshy
Är 0,5 mg ikto för klent för muskelavslappnande och sövande effekt för en nybörjare?

Ja!. Ta en halv åtminstone . Du kommer sova å njuta som en bebis,0.5 är inte roligt alls
Citera
2020-04-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sterio
Ja!. Ta en halv åtminstone . Du kommer sova å njuta som en bebis,0.5 är inte roligt alls

Nu hänger jag inte med riktigt.
Ta en halva 0,5a?
Misstänker man måste upp över 1 mg för att få bra effekt.
Citera
2020-04-16, 18:22
Medlem
Sterios avatar
Citat:
Nu hänger jag inte med riktigt.
Ta en halva 0,5a?
Misstänker man måste upp över 1 mg för att få bra effekt.

En kryss 2a är uppdelad i 4, dvs 0.5 per "tårtbit" ta halva tabletten
Citera
2020-04-18, 03:47
Medlem
Har haft iktorivil liggandes hemma i solljus. Inte rakt på tror jag men inte i burken.
Läste någonstans att dessa inte skall utsättas för solljus. Nån som vet nåt om detta? Är det säkert att ta dom?
Citera
2020-04-19, 21:03
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Tror det krävs en halv (alltså 1 mg) krysstvåa för att i ett blindtest med rimlig signifikansnivå kunna utesluta placeboeffekten.
Citera
2020-04-22, 02:18
Medlem
Vet att det finns fler än jag som absolut aldrig har känt ett ikto rus, jag kan trycka i mig oändligt många utan att känna, inklusive svenska apoteksvaror.

Samma gäller RC versionerna av ikto.

Min fråga dock, varför?? Finns det någon studie eller liknande varför de finns folk som jävlat inte känner något? Jag kan käka 30 kryss2or utan någon minneslucka eller något alls, som att den inte går genom blodbarriären eller något skumt?

Skulle vara intressant att veta.
Citera
2020-04-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Har haft iktorivil liggandes hemma i solljus. Inte rakt på tror jag men inte i burken.
Läste någonstans att dessa inte skall utsättas för solljus. Nån som vet nåt om detta? Är det säkert att ta dom?
Det enda som kan ha hänt är att de förstörts eller tappat i potens. Farliga att konsumera är de däremot inte
Citera
2020-04-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Nej, det är rätt ovanligt med Iktorivil mot ångest, det är få som har sådan kronisk och svår ångest att insättande av den är proportionerlig. Det händer ändå att man använder den för det, om än den i första hand är indicerad som antiepileptika NÄR allt annat misslyckas. Den kommer att finnas kvar av just denna anledning. Läkemedelsverket kastar inte bort läkemedel som uppenbarligen har en unik och absolut nödvändig funktion vid allvarliga sjukdomstillstånd.

I de flesta fall när saker inte finns på apoteken så har det med produktionsproblem att göra. Det finns flertalet olika läkemedel som kostar tiotusentals kronor per behandlingstillfälle av den anledningen att Läkemedelsverket förhandlar med läkemedelsbolag om fortsatt produktion av ett läkemedel som är nödvändigt men nästan aldrig förskrivs.

Mål är bara något man strävar mot, förut var det barbiturater (de finns f.ö. fortfarande kvar) och nu är det bensodiazepiner. Anledningen till varför man vill minska på dessa är rätt uppenbara. För du vet, abstinensen kan döda en.

Licensläkemedel är en grej.

Men vilka bensodiazepiner eller andra läkemedel är omöjliga att få tag i genom vården i Sverige som inte har en motsvarighet? Vilka dör för att socialstyrelsen ogillar ett läkemedel? Att inte underhålla missbrukare genom obegränsad förskrivning räknas inte.
Nitrazepam som nu ska väck från den svenska marknaden, troligtvis av lönsamhetskäl har ingen motsvarighet iockmed att Flunitrazepam har försvunnit med av samma orsak. Jag tillhör den gruppen som inte tål alternativ som z analoger antipsykotika osv så jag lär få det väldigt kämpigt nu här när mitt medicinlager tryter. Jag har alltså en så grov sömnstörning så jag kanske sover en timme per natt omedicinerad och det enda jag tål och som jag inte ens utvecklar tolerans emot ska väck för att de satans läkemedelsbolagen skiter i sjuka oftast. Finns det inte pengar att tjäna försvinner medicinen. Det tog 3 år och ändlösa experiment med ibland uppemot 7 preparat i kombination utan önskat resultat. Resten av mitt liv kommer bli ett helvete och jag funderar starkt på att emigrera nu till ett land där dessa mediciner fortfarande förskrivs. Jag vet inte vad jag har för val för har man väl upplevt så extrem sömnlöshet som jag har så är nästan döden trevligare. Det kan jag garantera
Citera
2020-04-27, 15:18
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nitrazepam som nu ska väck från den svenska marknaden, troligtvis av lönsamhetskäl har ingen motsvarighet iockmed att Flunitrazepam har försvunnit med av samma orsak. Jag tillhör den gruppen som inte tål alternativ som z analoger antipsykotika osv så jag lär få det väldigt kämpigt nu här när mitt medicinlager tryter. Jag har alltså en så grov sömnstörning så jag kanske sover en timme per natt omedicinerad och det enda jag tål och som jag inte ens utvecklar tolerans emot ska väck för att de satans läkemedelsbolagen skiter i sjuka oftast. Finns det inte pengar att tjäna försvinner medicinen. Det tog 3 år och ändlösa experiment med ibland uppemot 7 preparat i kombination utan önskat resultat. Resten av mitt liv kommer bli ett helvete och jag funderar starkt på att emigrera nu till ett land där dessa mediciner fortfarande förskrivs. Jag vet inte vad jag har för val för har man väl upplevt så extrem sömnlöshet som jag har så är nästan döden trevligare. Det kan jag garantera

Jag lider av kronisk sömnbrist. Men får Stilnoct utskrivet som jag tar med mirtazapin. Somnar som en kung o sover flera timmar på dem. Har du testat dem?
Citera
2020-04-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
Jag lider av kronisk sömnbrist. Men får Stilnoct utskrivet som jag tar med mirtazapin. Somnar som en kung o sover flera timmar på dem. Har du testat dem?
Jodå jag har testat det mesta även riktiga häxblandningar på uppemot en sju sömngivande preparat i kombination. Problemet med Z analogerna som Stilnoct är att jag får sömnpsykoser av dem. Knallar runt i lägenheten och har vid ett flertal tillfällen utsatt mig själv för livsfara så jag får varken ta Stilnoct eller Immovane nu enligt min journal. Seroquel på ca 400 mg + 2 ml theralen var klockrent men jag fick biverkan tarmstopp av Seroquelen samt att den sömngivande effekten försvann efter ett par månader. Det enda jag inte byggt tolerans emot och som jag inte går i sömnen på är just Nitrazepam av någon konstig anledning. Andra mediciner även antipsykotika som Nozinan bygger jag upp tolerans på. Hade ett tag 300mg nozinan + 2 ml theralen och 2 mg iktorivil men somnade ändå inte, blev bara fruktansvärt drogad dagen efter. Jag har panik just nu jag måste ha Nitrazepam för att överleva. Att sova typ 1 timme per natt är inget alternativ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in