Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Så bra skrivet, som vanligt. LW skrev ju hela tiden att hon visste om att hon var manipulerad men
valde som du säger, att stanna och fightas för sin "rätt" som jag tolkar som ära.
Att hon fightas för sin ära är verkligen ett problem för mig. en hade hon ju gett upp
för länge sen enligt mitt sätt att se.
Tack Moschata, instämmer. Ju mer jag läst desto mer har jag insett just det. Har omvärderat graden av manipulation L utsattes för mot slutet. Klarsyntare och förnuftigare resonemang än Lenas får man leta efter. Hon visste vad hon gjorde, och vad hon tillät. Är hennes eget beslut, hur hon däremot behandlade Hanna, precis som Stefan, ursäktar iallafall inte jag.
När blev det Lenas rättighet att hata, förakta och skuldbelägga Hanna eller"avslöja Davidssons fasad och skitförhållande?" Hon var ju inte själv gift med varken Stefan eller Hanna, vad jag förstått. Bättre då att omorientera sig och skaffa sig en egen ledig karl som kunde bidra med en aning trygghet och stabilitet. Bäst vore att ha stannat hos UW, han verkar rekorderlig och sansad. Ärlig karl.