2020-04-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Just det! Det var väl inte så himla tätt inpå ändå? En sjuksköterska måste lämna in ledighetsansökan i rejält god tid.

HDs chef berättade att det var just tätt inpå det slutligen blev bestämt att HD ville ha semester trots allt. Chefen fick trassel med omläggning av schema då hon strax innan lagt kommande 6 veckors arbetsschema, och godkände, motvilligt - och som jag fick intryck av i tysthet - ledigheten.
Citera
2020-04-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det talar med styrka för att HD visste att LW hade misshandlats av någon, men att hon inte visste, om❗misshandeln hade varit tillräckligt effektiv för att sålunda ha lett till döden, därför uttryckte hon önskan med hopp om att LW då skulle varit död.

Mvh/ @JokerMannen
Någon? Hur visste hon att LW misshandlats om inte SD berättat för henne under natten? Eller har jag bara svårt att följa hur du tänker?
Citera
2020-04-22, 20:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Citat:
GÄSTEN får en frukostpåse.
Pierre kan inte se om HAN kom tillbaka.

Rummet bokades 9 Maj och jag får intrycket av att rummet bokades för endast EN person.
Därav anledningen att de inte sov där kanske?
Så jag tippar på att HD inte planerat följa med på resan före den 9 maj alla fall, eller skulle detta också ingå i planeringen för att förvirra??

Han den där Pierre pratar om en bokning som för EN person, dvs inte flera personer.

Smart av dig att uppmärksamma detta med hotellbokningen, han som tog emot bokningen hade underlag att tillgå i bokningssystemet via sin dator.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-22 kl. 20:12.
Citera
2020-04-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
HDs chef berättade att det var just tätt inpå det slutligen blev bestämt att HD ville ha semester trots allt. Chefen fick trassel med omläggning av schema då hon strax innan lagt kommande 6 veckors arbetsschema, och godkände, motvilligt - och som jag fick intryck av i tysthet - ledigheten.
Ok, tack för det klarläggandet. Det är skitjobbigt att fupen är så otroligt stor och omfattande. Svårt att hitta. Tidsödande att söka om man skall söka igenom 10-15 förhör.
Citera
2020-04-22, 20:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Någon? Hur visste hon att LW misshandlats om inte SD berättat för henne under natten? Eller har jag bara svårt att följa hur du tänker?

Vi har pratat om det innan i tråden.

"Hoppas att hon är död", kan ju betyda:

1. "Om hon är försvunnen så hoppas jag att hon är död."

Eller

2. "Hoppas verkligen han/vi/jag lyckades slå ihjäl henne helt, så hon inte fortfarande är vid liv."

Äckligt oavsett.

Och hon skulle överhuvudtaget INTE vetat om att LW är borta 07:40, OM INTE någon berättat eller hon själv varit med.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ja men den konversationen var förmodligen inte den 9 maj...kanske den konversationen ägde rum långt senare.
Och det Pierre skrivit som vi diskuterat nu ägde rum långt efter mordet eller hur?!

Så i praktiken när rummet bokats den 9 maj, kan SD bokat rummet för endast EN person och EN frukostpåse...trots att det var EN glutenfrukost som väl HD enligt någon skulle vara allergisk emot?

Men efter den 9 maj kan väl HD bestämt sig för att följa med..för hon bestämde sig sent för att följa med, vet någon vilket datum hon bestämt sig för detta?

HD kan också ha velat fram och tillbaka, eller så har SD inte varit säker på hur HD tänkt göra?
Jag tror att SD mördade LW för att just få med HD på resan och att mordet önskats av HD för längesen och att hon dörför sa vid ett tillfälle till SD, att LW får leva. HD hade slutat bry sig men SD blev desperat och fullbordade HD krav, dock försent och helt meningslöst för hon hade gått vidare med sillen?
Dörför kan han säga i rättegången att han förstört sitt äktenskap och att han skulle säga nej även om HD skulle fria till honom. Han vet att hon aldrig skulle komma tillbaka.
Frågan är om HD var hans drömkvinna när han ändå påstår att han gått vidare i sitt förhållande med LW efter separationen...bara att HD inget skulle få veta....

Rimmar det dåligt att han gått vidare med LW och att HD inget skulle få veta när HD gått vidare med Sillen och då skulle han mörda sin älskade LW??

Någonstans är det efterkonstruktioner...är det att han gått vidare med LW dock i lönndom men ändå vidare...eller är det HD förhållande med sillen som är en ridå för att förvilla?

HD har verkat väldigt lycklig och fri medans SD suttit häktad, var det inte så?
Har hon fortsatt sin relation med Sillen eller tog det slut efter USA-resan?

Jag har kanske missförstått. Jag förstår INGENTING av ditt resonemang så jag släpper diskussionen.
Citera
2020-04-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så med andra ord så vet du inte om ditt tips har
gett något?

Tror du seriöst att polisen skulle säga något om ett tips gett resultat eller inte till någon utanför polis/åklagarteamet?
Citera
2020-04-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vi har pratat om det innan i tråden.

"Hoppas att hon är död", kan ju betyda:

1. "Om hon är försvunnen så hoppas jag att hon är död."

Eller

2. "Hoppas verkligen han/vi/jag lyckades slå ihjäl henne helt, så hon inte fortfarande är vid liv."

Äckligt oavsett.

Och hon skulle överhuvudtaget INTE vetat om att LW är borta 07:40, OM INTE någon berättat eller hon själv varit med.

#TeamÅsaHiding
Och DET är pudelns kärna. Och DET är vad de försökt få henne kläcka ur sig. Men hur jävla medicinerad hon än påstår sig vara, så höll hon tyst. Det kanske blir limmet som gör att SD och hon blir tvungna att hålla sig till varandra resten av livet. En sån hemlighet kan antingen söndra eller limma ihop. SD kommer nog se till att det blir det senare.
Citera
2020-04-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Så bra skrivet, som vanligt. LW skrev ju hela tiden att hon visste om att hon var manipulerad men
valde som du säger, att stanna och fightas för sin "rätt" som jag tolkar som ära.
Att hon fightas för sin ära är verkligen ett problem för mig. en hade hon ju gett upp
för länge sen enligt mitt sätt att se.

Tack Moschata, instämmer. Ju mer jag läst desto mer har jag insett just det. Har omvärderat graden av manipulation L utsattes för mot slutet. Klarsyntare och förnuftigare resonemang än Lenas får man leta efter. Hon visste vad hon gjorde, och vad hon tillät. Är hennes eget beslut, hur hon däremot behandlade Hanna, precis som Stefan, ursäktar iallafall inte jag.

När blev det Lenas rättighet att hata, förakta och skuldbelägga Hanna eller"avslöja Davidssons fasad och skitförhållande?" Hon var ju inte själv gift med varken Stefan eller Hanna, vad jag förstått. Bättre då att omorientera sig och skaffa sig en egen ledig karl som kunde bidra med en aning trygghet och stabilitet. Bäst vore att ha stannat hos UW, han verkar rekorderlig och sansad. Ärlig karl.
Citera
2020-04-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ingen var hemma!
Barnen var helt ensamma på natten som vanligt mamma var ute och förverkliga sig på natten återigen.

2018-06-11, 14:27

F.ö.v.r levde dom väl lika farligt med sin mamma som utan . Tänk om såna självupptagna föräldrar ägnat mer av den uppmärksamhet dom lägger 24/7 på sociala media på barnen.

Aktbilaga 152 vittnesförhör sid 73
Det var en gång som Lena hade kört av vägen med barnen i bilen. Vi fick ett samtal från barnen som sa att; mamma har voltat med bilen och vi hörde sirener i bakgrunden. Då var Ulf väldigt lösningsfokuserad, han satte sig i bilen, åkte dit och hämtade dem. Ingen hade skadat sig. Ester ringde mig när de satt i Ulfs bil och var på väg hem, jag hörde att Lena och Ulf satt och pratade och skrattade och jag såg Lenas Facebook flöde uppdateras. Ulf följde med hem till Lena och la barnen för kvällen men han glömde detaljen att informera mig om hur det hade gått så jag var hemma och var orolig. Ester och Aron sa till mig att olyckan skedde på grund av att Lena skulle uppdatera något på sociala medier. Dagarna efter olyckan hade Ulf också ett sånt där irrationellt beteende, han var arg. Tolkningen som jag gjorde var att han var fylld
av motstridiga känslor - oro och adrenalin. Ulf var arg över anledningen till olyckan och hade väldigt blandade känslor.
Aktbilagorna 152, 153, 156 samt 159 är sekretessbelagda i sin helhet.
Så hur kan du ha aktbilaga 152?
Citera
2020-04-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt så uppfattar jag det med. Hon hade sannolikt varit vaken ihop med SD hela natten och fått all information och när hon kom till jobbet så var hon trött och pratade utan att tänka först.

Det stämmer även rätt bra med vad vi både hört från folk som var med tidigt i tråden och även från FUP: Att HD pratar ofta för själv. Munnen agerar före hjärnan.

#TeamÅsaHiding

Munnen som pratar, som i försök att övertyga omgivningens tankar och sunda förnuft, eller bara sig själv för att hon är trög?
Citera
2020-04-22, 20:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Tror du seriöst att polisen skulle säga något om ett tips gett resultat eller inte till någon utanför polis/åklagarteamet?

Ja, frågan är så dum så att klockorna stannar!

Det är bra om alla skickar in tips, om/när de tror sig veta något relevant.

SJÄLVKLART så delger man inte tråden vad man tipsar Polisen eller Åklagaren om. Utan man hoppas endast att det KAN vara till någon nytta.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in