2020-04-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
För att Sillen bara var en del i en fejkad skilsmässa som planerats länge?

Hade han inte lyckats med LW, så kanske HD råkat ut för något i USA istället? Allt tyder ju på att att han inte ville släppa någon av dem, men insåg att han inte klarade ut att lura båda två längre.

#TeamÅsaHiding

Konstigt att relationer går så långt att det ska till intriger, förtal i bloggar, "olyckshändelser" och mord för att man ska kunna skiljas på ett socialt sätt och reda ut alla missförstånd ...
Att det ska gälla liv och död så fort något går emot som är extra jobbigt.
Att några behövde skiljas på riktigt är väl uppenbart.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-22 kl. 20:12.
Citera
2020-04-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det har vi säkert alla gjort i stridens hetta. Jag känner ju inte honom. Jag ville mest få fram att av alla vittnesmålen var hans det enda som det gav mig något att lyssna på.

Absolut, UW verkar ha god överblick.
Citera
2020-04-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Stefan skrev i brevet till TR är att han fick ett mejl 23.32 och därför öppnade datorn. I IT-protokollet beskrivs en händelse under ca fem sekunder runt 23.34. Aktiviteten är av typen "Chrome Cache Records" och används för att snabba upp nedladdningen av webbsidor.

https://books.google.se/books?id=XJZGDwAAQBAJ&pg=PA162&lpg=PA162&dq=%22chr ome+cache+records%22&source=bl&ots=T_ux2MG6YF&sig= ACfU3U1Po_GGPeqJqyLJnQdunahSx7VVNA&hl=sv&sa=X&ved= 2ahUKEwiMvKWNpvzoAhXNy6YKHT3ACfIQ6AEwBHoECAgQAQ#v= onepage&q=%22chrome%20cache%20records%22&f=false

Det skulle kunna tyda på att det verkligen är en användarinitierad händelse och att SD i så fall kan ha ett alibi. Forensikern kunde inte heller avfärda en sådan möjlighet.

Aktbilaga 163 (p. 515-893)

Att det inte går att säga om det är en användarinitierad händelse eller en automatisk synkning gör det omöjligt att använda som alibi. Säger inget om någonting och måste därför ignoreras. Andra händelser tycks man dock kunna säga att de är användarinitierade.
Citera
2020-04-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Aha tack för den viktiga uppgiften i pusslet att själva USA-resan var planerad av båda och det innebär förmodligen bokad och betald redan hösten 2017 ?

Men det känns som att HD ändå inte tänkt följa med förrän efter mordet?
Resan kan ju varit betald och planerad hösten 2017, men tänker på att hon inte ansökte om Esta förrän bilen på väg till flyget. Är det så att hon aldrig tänkte åka och att hon ändrade sig först efter att LW blivit mördad?

De velade efter separationen om de skulle åka tillsammans eller inte. På kvällen 15/5 samma dag som Lena anmäldes försvunnen, åkte de till Arlanda.
Citera
2020-04-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Gjorde han? Och i så fall varför?

Jo som jag förstod avrådde Sillen HD från att resa för att han kände oråd pga omständigheterna .. och kanske var orolig att hon skulle återgå till SD.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-22 kl. 20:17.
Citera
2020-04-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Inte nödvändigtvis. Han får kanske frågor om SD och svarar om SD?

Bokloster skriver...
Vi vill bara informera er om vår receptions öppettider 10-18. Behöver ni checka in efter detta är bara att ni hör av er till oss så får ni information om hur ni checkar in med ,
hjälp av våra nyckelboxar.
Vänliga hälsningar, J*ennie/BoKloster

Skulle kunna vara en felaktig variant av ett modernt sätt att skriva "NI" till första person singular, men det brukar skrivas med stort N i så fall. Och SDs svar lyder...

SD svarar...
Hej, vi kommer betydligt etter den tiden. Hur gör vi?

Ja men den konversationen var förmodligen inte den 9 maj...kanske den konversationen ägde rum långt senare.
Och det Pierre skrivit som vi diskuterat nu ägde rum långt efter mordet eller hur?!

Så i praktiken när rummet bokats den 9 maj, kan SD bokat rummet för endast EN person och EN frukostpåse...trots att det var EN glutenfrukost som väl HD enligt någon skulle vara allergisk emot?

Men efter den 9 maj kan väl HD bestämt sig för att följa med..för hon bestämde sig sent för att följa med, vet någon vilket datum hon bestämt sig för detta?

HD kan också ha velat fram och tillbaka, eller så har SD inte varit säker på hur HD tänkt göra?
Jag tror att SD mördade LW för att just få med HD på resan och att mordet önskats av HD för längesen och att hon dörför sa vid ett tillfälle till SD, att LW får leva. HD hade slutat bry sig men SD blev desperat och fullbordade HD krav, dock försent och helt meningslöst för hon hade gått vidare med sillen?
Dörför kan han säga i rättegången att han förstört sitt äktenskap och att han skulle säga nej även om HD skulle fria till honom. Han vet att hon aldrig skulle komma tillbaka.
Frågan är om HD var hans drömkvinna när han ändå påstår att han gått vidare i sitt förhållande med LW efter separationen...bara att HD inget skulle få veta....

Rimmar det dåligt att han gått vidare med LW och att HD inget skulle få veta när HD gått vidare med Sillen och då skulle han mörda sin älskade LW??

Någonstans är det efterkonstruktioner...är det att han gått vidare med LW dock i lönndom men ändå vidare...eller är det HD förhållande med sillen som är en ridå för att förvilla?

HD har verkat väldigt lycklig och fri medans SD suttit häktad, var det inte så?
Har hon fortsatt sin relation med Sillen eller tog det slut efter USA-resan?
Citera
2020-04-22, 19:54
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag är intresserad av vad just detta betyder.
Kan du dra nån slutsats av det?
(Eller har det med de här uppdateringarna att göra som du och bl a MrBarnaby diskuterat?)

Om det stämmer att loggen är när mobilen kopplar upp sig. Så tänker jag att mobilen rörde sig en hel del under natten, behöver inte vara att den lämnar huset utan också delar av huset där det är dålig wifi-coverage (källaren?)

Alltså sov han typ ingenting under den natten.
Citera
2020-04-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt FUP verkar han dock ha haft adminrättigheter. När de mer än ett år efter mordet samlas hos polisen blir det väl strul med inloggningen och det krävs tvåfaktorsautentisering varpå UW åker hem och hämtar SIM-kortet? Aningen luddigt beskrivet i FUP, men utifrån denna adminbehörighet torde han väl även få åtkomst till LWs googlekonto?

Nej. Han har adminrättigheter på W*sströms domän. Den har inget med Google att göra.
Citera
2020-04-22, 19:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det talar med styrka för att HD visste att LW hade misshandlats av någon, men att hon inte visste, om❗misshandeln hade varit tillräckligt effektiv för att sålunda ha lett till döden, därför uttryckte hon önskan med hopp om att LW då skulle varit död.

Mvh/ @JokerMannen

Exakt så uppfattar jag det med. Hon hade sannolikt varit vaken ihop med SD hela natten och fått all information och när hon kom till jobbet så var hon trött och pratade utan att tänka först.

Det stämmer även rätt bra med vad vi både hört från folk som var med tidigt i tråden och även från FUP: Att HD pratar ofta för själv. Munnen agerar före hjärnan.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om du bemödar dig med att läsa mitt inlägg, så ser du att jag skrivit "lösenordet"
i singularis, vilket betyder att det är ental.

Jag har inte skrivit att UW hade alla inloggningar. Vad jag syftade på - och
som jag skriver, är den blogg som Lena och UW hade med gemensamt med
UW:s bror och svägerska.

Ber om ursäkt, det blev fel inlägg jag citerade. Det var ett antal inlägg som påstod just det du inte alls påstod. My bad!
Citera
2020-04-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Åsa Waldau bodde i min kommun hennes syster fick utstå mkt hat tack vare ÅW.

LW var ingen äkta själasörjare den pastorstitel hon omgav med sig vara bara ett inlindade av hyckleri.

Måste nog instämma här. Lyssnade nyss på rättegången del 10. Pastor Stefan Albinsson vittnar i slutet av sitt vittnesbörd och bekräftar hur Lena förändrades mot slutet och började tala föraktfullt om Hanna. Bl.a. minns han att L ansåg henne dum, korkad och ful.

Låter inte riktigt som hur en utbildad själasörjare skulle uttala sig. De brukar värna om de små och illa tilltygade. Lena hanterade inte att Hanna återhämtade sig och frisknade till.

Albinsson menar också att Lena fortsatte relationen med S ändå fram till sin död.
Citera
2020-04-22, 20:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Klart han inte bokar för en person om
två ska åka iväg, absolut inte så jag menade att han var snål...fast jag tror att han var snål, han verkade tom sätta det i system att snylta på andra men det är min uppfattning förstås. Men inte det jag syftade på här så hans kontoutdrag och lön spelar ingen roll.

Det är denna Pierre som verkar ha fått bokning på en person den 9 maj.
Antingen bestämde sig HD för att följa med efter den 9 maj och SD sket i att avboka singelrummet på hotellet när JD i all hast bestämde sig för att följa med?

Det kan mycket väl så att han tänkte att eftersom hotellet inte var bemannat, så kunde de bo två och betala för en. Han var ju väldigt "ekonomisk" har flera sagt. Fyndade i Kina osv.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in