2020-04-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Undrar om de "släppt" honom med förhoppning om att han ska leda dem till mordvapen/annan fysisk bevisning?

I vilken kontext framkom uppgifter om att LW haft sex med en cykelsadel?
Om nu mordvapnet visar sig vara en cykelstång så kanske SD har fabulerat ihop scenariot för att förklara ev blodspår?

Edit: vem fan våldtar sig själv med en cykelsadel?!
Märks att det är en man som diktat upp den saken iallafall.

Sadelstången sitter fast i en del av ramen, (som givetvis är ihålig). Hoppas att polisen har kollat om något har släppts ner i håligheten den vägen i just ramen. Men det har de nog kollat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
1527997535 Hanna Davidsson
Här ej fått än. Är under process. Skickade in i onsdags. Ska ta mindre än 72 timmar.
2018-05-12 08:07:03(UTC+2)

Vidare säger HD själv i förhör
FI: Den 8:e maj 09: 13 då skriver du, "Vill veta om du avser att åka själv till USA. Tacksam
om du meddelar mig snarast. Hör jag inget utgår jag från att vi åker tillsammans och att vi
planerar imorgon. Kram".
H: Ja de gö
FI: Så då är det ju fortfarande inte kla11 om ni ska åka?
H: Jag skriver det, jag utgår ifrån att vi åker. För jag vet, jag känner Stefan. Vi har haft en ...
vi har haft diskussioner förut i livet,jag vet att det här är en diskussion som kommer sluta
med att vi åker.
Jag vet det. Jag känner honom.
FI: Hur är han då?
H: Han är världens goaste kille som ställer upp för allt och alla.

Åååå hoppla hoppla där ser man!!
Tackar tackar!!
Någon annan skrev dessutom att HD hade sista ordet och att HD gav order: VI ÅKER!
Är detta ”vi åker” en trådsanning eller bekräftade uppgifter och när gav hon i så fall order om det?
Det har ju ryktats tidigare att SD är snäll och lyder HD...gäller det även beställningsmord?? Kan han vara så kuvad och manipulerad av HD?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Undrar om de "släppt" honom med förhoppning om att han ska leda dem till mordvapen/annan fysisk bevisning?

I vilken kontext framkom uppgifter om att LW haft sex med en cykelsadel?
Om nu mordvapnet visar sig vara en cykelstång så kanske SD har fabulerat ihop scenariot för att förklara ev blodspår?

Edit: vem fan våldtar sig själv med en cykelsadel?!
Märks att det är en man som diktat upp den saken iallafall.

Men nej, åter nej. SD har blivit släppt av TR. Och de skulle aldrig släppa någon i förhoppningen att vederbörande leder dem till ny bevisning.
Det är inte så att TR ägnar sig åt att utreda brott. Det gör polis/åkl.

SD har väl inte påstått att LW skulle ha våldtagit sig själv (med en cykelsadel)?

OT: är det per definition möjligt att våldta sig själv? Kanske en fråga för filosofiforat.
Citera
2020-04-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det står det väl inte?

Att fortsätta utredningen kan ju lika gärna betyda
att leta efter alternativa GMs.
Nej, det du fetade var mitt alldeles egna uttryck Kul att du noterade det.
Så du tolkar det som att de fortsätter utredningen för att hitta en annan GM? Ja ja.
Citera
2020-04-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det som känns lite intressant är att den där cachegrejen verkar användas för att snabba upp laddningen av webbsidor. Känns inte som det behovet finns för en automatisk synkande "bakgrundsprocess", däremot för en användare som sitter vid datorn.

ingen aning, men poängen är väl fortfarande att samma process skedde på it-forensikerns dator när den stod över natten, utan användaraktivitet.
Citera
2020-04-22, 18:44
Medlem
Here we go again:

HUR kan hon veta vid 07.30-08.00 tisdag morgon att LW är borta? Här beskriver hon i förhör 19 maj:

V: Eh .. det fickj ag veta .. va äre för dag ..
F: Idag är det lördag .. det här ..
V: När försvann hon?
F: Natten mellan måndag och tisdag .. på tisdag morgonen så upptäckte familjen att hon var ..
V: Ah tisdag .. lunch .. eh .. så hade Stefan sms:at eller messa mig på Messenger och .. eh .. frågat om .. för det var nåra .. för då hade Uffe hö1i av sig till Stefan eh .. o då vare nåra gemensamma kompisar sådär, geocachingkompisar, som Stefan inte hade uppgifter till å va kompis med på Facebook som jag var, osa han kan du höra av dig till honom för .. ja tror .. ja kommer inte ihåg va han skrev men att.. att dom hade kommit ner .. o skulle fira nu vet jag inte om det var det.. jo .. att Lena var försvunnen o att dörren va öppen eller .. ah nån .. ah ja kommer inte ihåg .. vill ni veta exakt kan jag titta för det finns ju kvar men?

Här erkänner hon ju faktiskt att S skrev till henne tisdag lunch. Och ingen annan hade kontaktat henne på morgonen. N*a säger bestämt att han inte berättade för W*lma vad som hänt när han bad om Stefans telefonnummer.

Detta är jävligt skumt.
Citera
2020-04-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang arlandahotellet… det är så konstigt. De hade alla möjligheter att sova där:

Ägare till Bo Kloster Pierre Bertonlotto tillfrågas om Stefan Davidsson har haft en bokning 2018-05-15 tom 2018-0516. Pierre uppger att Stefan Davidsson bokat via 1-lotels.com på ovanstående datum. Han har betalat för rummet och i samband med bokningen uppgett telefonnummer 070-399 76 66 och e mail-adressen saabstefan@gmail.com. Bokningen gjorde han 2018-05-09 kl.20.24. Enligt Pierre är Stefan kontaktad om att nyckeln finns i en nyckelbox vid hotellet om de anländer efter kl.18.00. Pierre uppger att i bokningen var det beställt glutenfri frukost. Gästen får en frukostpåse. Pierre kan inte se om han kom till hotellet eller inte. Men han har ett minne av att den glutenfria frukostpåsen kom tillbaka. Med det menar han att det kan vara så att gästen aldrig an lände till hotellet.

Redan den 9 maj alltså bokades rummet. Han måste självklart ha läst bokningssvaret. Han måste självklart att noterat att koden var hans sista fyra siffror i sitt eget mobilnummer. Glutenfri frukost var beställd men den kom tydligen i retur.

VARFÖR SOV DE INTE PÅ HOTELLET? Jag köper inte att de inte mindes koden.

----

Ang Hannas kunskap om Lena den 19 maj, skriver förhörsledaren: Jag hade således inte tillgång till den informationen förrän efter det att Hanna hade lämnat stationen och jag har inte haft någon kontakt med Hanna alls efter aktuellt förhör.

GÄSTEN får en frukostpåse.
Pierre kan inte se om HAN kom tillbaka.

Rummet bokades 9 Maj och jag får intrycket av att rummet bokades för endast EN person.
Därav anledningen att de inte sov där kanske?
Så jag tippar på att HD inte planerat följa med på resan före den 9 maj alla fall, eller skulle detta också ingå i planeringen för att förvirra??
Citera
2020-04-22, 18:46
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det som känns lite intressant är att den där cachegrejen verkar användas för att snabba upp laddningen av webbsidor. Känns inte som det behovet finns för en automatisk synkande "bakgrundsprocess", däremot för en användare som sitter vid datorn.

Eller för en användare som kommer sitta vid datorn. Det låter ganska rimligt att den försöker automatiskt synkronisera förändringar så när man sätter sig vid datorn så är användarupplevelsen bättre.

Som sagt - det går inte att avgöra enligt forensiker. Alltså inget alibi.
Citera
2020-04-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
GÄSTEN får en frukostpåse.
Pierre kan inte se om HAN kom tillbaka.

Rummet bokades 9 Maj och jag får intrycket av att rummet bokades för endast EN person.
Därav anledningen att de inte sov där kanske?
Så jag tippar på att HD inte planerat följa med på resan före den 9 maj alla fall, eller skulle detta också ingå i planeringen för att förvirra??
Där måste jag nog protestera. Jag tror inte han bokade för en person enbart. Killen har en helt ok lön och vid tillfället hade han gott om pengar. Det har jag sett på hans kontoutdrag. En extra tusenlapp hade inte synts nånstans på hans konto.

Nej, det måste vara något annat. Urskumt.
Citera
2020-04-22, 18:51
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Där måste jag nog protestera. Jag tror inte han bokade för en person enbart. Killen har en helt ok lön och vid tillfället hade han gott om pengar. Det har jag sett på hans kontoutdrag. En extra tusenlapp hade inte synts nånstans på hans konto.

Nej, det måste vara något annat. Urskumt.

mm. Bilen var ju buggad och jag har för mig hotellrummet oxå. Jag tänker mig en tur ut och gräva ner mordvapen?
Citera
2020-04-22, 18:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Here we go again:

HUR kan hon veta vid 07.30-08.00 tisdag morgon att LW är borta? Här beskriver hon i förhör 19 maj:

V: Eh .. det fickj ag veta .. va äre för dag ..
F: Idag är det lördag .. det här ..
V: När försvann hon?
F: Natten mellan måndag och tisdag .. på tisdag morgonen så upptäckte familjen att hon var ..
V: Ah tisdag .. lunch .. eh .. så hade Stefan sms:at eller messa mig på Messenger och .. eh .. frågat om .. för det var nåra .. för då hade Uffe hö1i av sig till Stefan eh .. o då vare nåra gemensamma kompisar sådär, geocachingkompisar, som Stefan inte hade uppgifter till å va kompis med på Facebook som jag var, osa han kan du höra av dig till honom för .. ja tror .. ja kommer inte ihåg va han skrev men att.. att dom hade kommit ner .. o skulle fira nu vet jag inte om det var det.. jo .. att Lena var försvunnen o att dörren va öppen eller .. ah nån .. ah ja kommer inte ihåg .. vill ni veta exakt kan jag titta för det finns ju kvar men?

Här erkänner hon ju faktiskt att S skrev till henne tisdag lunch. Och ingen annan hade kontaktat henne på morgonen. N*a säger bestämt att han inte berättade för W*lma vad som hänt när han bad om Stefans telefonnummer.

Detta är jävligt skumt.

Och 07:40 säger HD till sin chef Ma*ria (när de står vid medicinvagnen) att LW är försvunnen.

Med tillägget: "Jag hoppas att hon är död".

Varför skulle chefen ljuga om en sådan sak?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Och 07:40 säger HD till sin chef Ma*ria (när de står vid medicinvagnen) att LW är försvunnen.

Med tillägget: "Jag hoppas att hon är död".

Varför skulle chefen ljuga om en sådan sak?

#TeamÅsaHiding
Så är det. Hon kan inte vara så förvirrad att hon inte vet var hon fått uppgifter ifrån. Finns inte på kartan. Då får hon fan sluta på neurologen som sjuksköterska. Hon visste. Stefan har berättat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in