Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Ang arlandahotellet… det är så konstigt. De hade alla möjligheter att sova där:
Ägare till Bo Kloster Pierre Bertonlotto tillfrågas om Stefan Davidsson har haft en bokning 2018-05-15 tom 2018-0516. Pierre uppger att Stefan Davidsson bokat via 1-lotels.com på ovanstående datum. Han har betalat för rummet och i samband med bokningen uppgett telefonnummer 070-399 76 66 och e mail-adressen saabstefan@gmail.com. Bokningen gjorde han 2018-05-09 kl.20.24. Enligt Pierre är Stefan kontaktad om att nyckeln finns i en nyckelbox vid hotellet om de anländer efter kl.18.00. Pierre uppger att i bokningen var det beställt glutenfri frukost. Gästen får en frukostpåse. Pierre kan inte se om han kom till hotellet eller inte. Men han har ett minne av att den glutenfria frukostpåsen kom tillbaka. Med det menar han att det kan vara så att gästen aldrig an lände till hotellet.
Redan den 9 maj alltså bokades rummet. Han måste självklart ha läst bokningssvaret. Han måste självklart att noterat att koden var hans sista fyra siffror i sitt eget mobilnummer. Glutenfri frukost var beställd men den kom tydligen i retur.
VARFÖR SOV DE INTE PÅ HOTELLET? Jag köper inte att de inte mindes koden.
----
Ang Hannas kunskap om Lena den 19 maj, skriver förhörsledaren: Jag hade således inte tillgång till den informationen förrän efter det att Hanna hade lämnat stationen och jag har inte haft någon kontakt med Hanna alls efter aktuellt förhör.
GÄSTEN får en frukostpåse.
Pierre kan inte se om HAN kom tillbaka.
Rummet bokades 9 Maj och jag får intrycket av att rummet bokades för endast EN person.
Därav anledningen att de inte sov där kanske?
Så jag tippar på att HD inte planerat följa med på resan före den 9 maj alla fall, eller skulle detta också ingå i planeringen för att förvirra??