2020-04-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Intressant, fast tänker att även om hon lämnat in ansökan om ledighet/semesteransökan för USA-resan, så kan hon ju ändå känt att hon innerst inne inte ville åka?
Varför skriver man annars; USA-resan blir av...det känns verkligen som att hon stretade emot och inte ville åka när man skriver så...??

Krävde hon från början att LW skulle tas av daga...är det därför hon senare svarar SD att LW får leva?
Men att hennes första önskan om att LW ska tas av daga (kanske ett krav för att följa med på USA-resan) gror i SD som blir desperat för att få HD tillbaka och ser USA-resan som möjlighet att lyckas få tillbaka sin fru?
Kom mordet försent?
Är det dörför han så bestämt kan säga att äktenskapet var över och att han skulle säga nej till sin drömkvinna om hon friade efter mordet..för han nu förstått och insett att det var jäkla nativt ögonblick han inbillade sig att mord på LW skulle ge honom HD tillbaka?

Men frågan är om inte HD från början satte detta frö, och att SD sen tog detta som sista utväg innan USA-resan för att övertyga HD om sitt val av kvinna men att det var alldeles försent?
Eller att han insett att HD lyckades med sin kupp mot dom båda men att deras flickor inte kan vara utan båda sina föräldrar så berättar han inte sanningen? Varför skulle han annars skydda HD?
Jösses... vad mycket frågor. Jag bara upplyste om att det fanns en semesteransökan i FUP.
Citera
2020-04-22, 17:45
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Undrar om de "släppt" honom med förhoppning om att han ska leda dem till mordvapen/annan fysisk bevisning?

I vilken kontext framkom uppgifter om att LW haft sex med en cykelsadel?
Om nu mordvapnet visar sig vara en cykelstång så kanske SD har fabulerat ihop scenariot för att förklara ev blodspår?

Edit: vem fan våldtar sig själv med en cykelsadel?!
Märks att det är en man som diktat upp den saken iallafall.

I ett av förhören - efter att han pekat ut i hela huset var de haft sex och var det kan finnas blod - går han in på cyklarna. Han nämner två incidenter som han menar kan medföra att det finns dna. Ett där hon skulle ha velat ha sex och han ville inte varpå hon hade sex med cykeln. Det finns en noggrann undersökning på huruvida detta kan vara möjligt - jag har för mig att det ligger i den akten som handlar om teknisk undersökning. Det är tekniskt omöjligt att det kan ha hänt med den cykeln pga hon är för kort och hade inte nått. Säkert en våt fantasi från SD eller så bara kom han igång att ljuga. Den andra incidenten handlar om att de ska ha haft oralsex och hon ska ha spottat efteråt på ena dotterns däck. Båda cyklarna undersökta och inget dna eller blod på den. Sorry att jag inte kan redogöra för exakt ställe i FUP men har liksom tröttnat på att rabbla dem så du får tro på mig eller så får ngn annan rota.
Citera
2020-04-22, 17:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Just det! Det var väl inte så himla tätt inpå ändå? En sjuksköterska måste lämna in ledighetsansökan i rejält god tid.

Japp - i väldigt god tid innan.
Citera
2020-04-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Om det du skriver stämmer så är en polisanmälan det som bör göras så snart som möjligt. Det han begår faller i så fall under kategorin - Övergrepp i rättssak.

Ja, det där ska polisen ha anmälan på om det inte redan är gjort. Allvarliga hot och det försätter honom själv i en osäker sits.
Citera
2020-04-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag läser via minfil... orkar inte öppna nu. Är det en bild på ansökan Du hittat borde det väl vara den jag sett.

Men 4 maj kan väl stämma som ansökningsdatum...

Har ännu inte hittat när, hur och var ansökan lämnades in, men hon förklarar för förhörsledaren den 19 maj:

V: Vi har varit tillsammans i .. åh herre .. (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
V: Mm (gråter)
Citera
2020-04-22, 17:50
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I Aktbilaga 145 kan du se tidslinjerna och mastuppkopplinganra.

Med all säkerhet har SD planerat att inte ha med sig mobilen till mordet.
Därför har han säkert bestämt möte med L*ena mycket tidigare under dagen.

Till exempel kan det ha varit i samband med att han stannade vid tornet som han fotade.
Men det kan vara tidigare än så.

Kakan som hon skickade bild på behöver ingalunda var en inbjudan, utan det kan bara vara en konfirmation på att hon visste att de skulle ses.

Loggremsan är säkert också något som de pratat om. Det är vad jag tror.

Jo men "Trådlös nätverk" = WIFI. Om det loggas när SDs mobil kopplar upp sig mot WIFI nätverket.

Om det stämmer så ser det ut som att mobilen kopplade upp sig mot samma WIFI hela 5 gånger under mordnatten.
Citera
2020-04-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har ännu inte hittat när, hur och var ansökan lämnades in, men hon förklarar för förhörsledaren den 19 maj:

V: Vi har varit tillsammans i .. åh herre .. (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
V: Mm (gråter)
Såg Du notknapparens inlägg i början på förra sidan? Kanske kan hjälpa... (Du går väl också in via molnet, för min del kör jag minfil och orkar inte ladda ner nu).
Citera
2020-04-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Akt bil och sida?

Tror du att han skulle ha varit släppt ur
häktet i så fall?

Du tänker inte längre än till TRs dom. Förr eller senare åker han dit för mordet.
Citera
2020-04-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Såg Du notknapparens inlägg i början på förra sidan? Kanske kan hjälpa... (Du går väl också in via molnet, för min del kör jag minfil och orkar inte ladda ner nu).
Jag har laddat ner det mesta och har på hårddisken. Men det är några delbilagar jag saknar.
Citera
2020-04-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har du fått något svar på ditt senaste tips?

Ja, jag har fått ett svar av en polis-person som jag pratade med under Tisdagen den 21/4 2020.

Jag lämnade tidigare [och vid det då aktuella tillfället] per telefonsamtal till en polis-person om och gällande mina misstankar om var någonstans eventuellt mordvapnet kunde vara undangömt.

Polisen svarade med att de då skulle kontrollera om de tidigare gjorda kriminaltekniska undersökningarna hade observerat detta.

Polisen berättade också att detta mordet är så pass allvarligt att om ett frikännande slutligen blir faktumet kommer man försätta med att utreda detta vidare.

Det finns tre barn som har förlorat sin Moder genom ett mord vilket väger mycket tungt i detta fallet berättade polis-personen för mig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Stefan skrev i brevet till TR är att han fick ett mejl 23.32 och därför öppnade datorn. I IT-protokollet beskrivs en händelse under ca fem sekunder runt 23.34. Aktiviteten är av typen "Chrome Cache Records" och används för att snabba upp nedladdningen av webbsidor.

https://books.google.se/books?id=XJZGDwAAQBAJ&pg=PA162&lpg=PA162&dq=%22chr ome+cache+records%22&source=bl&ots=T_ux2MG6YF&sig= ACfU3U1Po_GGPeqJqyLJnQdunahSx7VVNA&hl=sv&sa=X&ved= 2ahUKEwiMvKWNpvzoAhXNy6YKHT3ACfIQ6AEwBHoECAgQAQ#v= onepage&q=%22chrome%20cache%20records%22&f=false

Det skulle kunna tyda på att det verkligen är en användarinitierad händelse och att SD i så fall kan ha ett alibi. Forensikern kunde inte heller avfärda en sådan möjlighet.

Aktbilaga 163 (p. 515-893)

Ganska klent alibi om man inte kan säga något alls om den trafik som skedde ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Aha tack för den viktiga uppgiften i pusslet att själva USA-resan var planerad av båda och det innebär förmodligen bokad och betald redan hösten 2017 ?

Men det känns som att HD ändå inte tänkt följa med förrän efter mordet?
Resan kan ju varit betald och planerad hösten 2017, men tänker på att hon inte ansökte om Esta förrän bilen på väg till flyget. Är det så att hon aldrig tänkte åka och att hon ändrade sig först efter att LW blivit mördad?

1527997535 Hanna Davidsson
Här ej fått än. Är under process. Skickade in i onsdags. Ska ta mindre än 72 timmar.
2018-05-12 08:07:03(UTC+2)

Vidare säger HD själv i förhör
FI: Den 8:e maj 09: 13 då skriver du, "Vill veta om du avser att åka själv till USA. Tacksam
om du meddelar mig snarast. Hör jag inget utgår jag från att vi åker tillsammans och att vi
planerar imorgon. Kram".
H: Ja de gö
FI: Så då är det ju fortfarande inte kla11 om ni ska åka?
H: Jag skriver det, jag utgår ifrån att vi åker. För jag vet, jag känner Stefan. Vi har haft en ...
vi har haft diskussioner förut i livet,jag vet att det här är en diskussion som kommer sluta
med att vi åker.
Jag vet det. Jag känner honom.
FI: Hur är han då?
H: Han är världens goaste kille som ställer upp för allt och alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in