Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Utmärkt analys.
Löfvén är nog fullt medveten om svenskens psyke, att vi är trygghetsknarkare. Han spelar väl på sin kärnväljare som på ett piano.
Han passivitet är ganska förförisk. Om han agerar tenderar han att dra skuld till sig, och ansvar. Att göra ingenting är alltid en option.
Jag har egentligen ingen aning om vem han är, men ibland tror jag att Löfvén är en otroligt underskattad politiker. Han är en j-a räv.
Däremot tror jag att regeringen och FHM spelar ett högt spel, som är långt ifrån tryggt. Sveriges öppna taktik kan inte vara trygg, och visst finns det en möjlighet att hela skiten exploderar ....
Frågan är vilka dödssiffror som allmänheten accepterar.
Hade man gissat 2000 döda för 2 månader sedan hade ingen trott på det ... Jag tror absolut att det blir mer än 10 000, och att regeringen får pröjsa ...
Hade det rört sig om genetiska och kulturella svenskar skulle jag tveklöst sagt under 10 000 i år. Men invandrarna verkar ha höga dödstal. Samtidigt som när man stöter på dom ser en bekymmerslöshet som inte vi är vana vid. Dödsförakt, Allah tar emot de sina i paradiset inget att bekymra sig för?
I morse var jag och köpte fika. Men jag fick inte stå där i kassan själv en invandrare och hennes ungar trängde sig på runt mig som en flock hyenor. När jag sa till bakade dom direkt så de visst om att det inte är lämpligt, med det krävdes att man har kontroll och kräver av dem.
Om det nu sprider sig i invandrartäta Botkyrka, Huddinge, Haninge och Upplands Väsby kan det bära i väg rejält. Det är hundratusentals av dem och om bara någon procent dör slår vi 10 000 lätt.
Invandrarfaktorn är okänd för oss och den är tabu. Ingår inte i informationsutbudet och det gör det svårt att göra en klok bedömning.