2020-04-22, 17:12
Medlem
Jag har noterat att det finns många som redan är tvärsäkra på att SD är en friförklarad individ gällande mordet på L*na Wesstr*m.

Min fråga enligt ovan skrivet lyder följande.

Finns det över huvud taget någon mening eller anledning med att antecipera innan det slutliga faktumet ligger på bordet, det vill säga, det återstår ju många dagar fram till det slutliga avgörandet om vederbörande skall förklaras skyldig till mordet på L*na Wesstr*m eller inte.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-22, 17:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nej, han kunde BYTA lösenord på EN mailadress. Den som gick till deras domän. Det är inte Google-kontot!

Enligt FUP verkar han dock ha haft adminrättigheter. När de mer än ett år efter mordet samlas hos polisen blir det väl strul med inloggningen och det krävs tvåfaktorsautentisering varpå UW åker hem och hämtar SIM-kortet? Aningen luddigt beskrivet i FUP, men utifrån denna adminbehörighet torde han väl även få åtkomst till LWs googlekonto?
Citera
2020-04-22, 17:15
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Resan var planerad sen länge.
Ett frågetecken varför de reste tillsammans trots Sillen, som försökte avråda HD från att resa med.

För att Sillen bara var en del i en fejkad skilsmässa som planerats länge?

Hade han inte lyckats med LW, så kanske HD råkat ut för något i USA istället? Allt tyder ju på att att han inte ville släppa någon av dem, men insåg att han inte klarade ut att lura båda två längre.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är så otroligt mycket som pekar mot SD. Men inget som INTE pekar mot honom. Jag begriper att man, så vitt jag kan se, inte klarar att juridiskt placera honom på brottsplatsen. Men nånstans känns det jävla orättvist att LW är död, och hennes förövare spatserar fri. När (om) han väl flyttar hem kommer han kunna cykla förbi UWs och barnens hus flera gånger om dagen. Det är inte ok nånstans.

Jag har fortfarande ett hopp att ÅH och hennes team jobbar hårt med utredningen fortfarande och faktiskt hittar något mycket graverande innan domen meddelas. Om så bara timmen innan.

Håller fullkomligt med dig, verkligen ALLT pekar mot SD som gärningsman, men jag är inte helt övertygad pga att de inte kan bevisa det och tänker, saknas det både teknisk bevisning, och motiv. Varför gör det i så fall? Vad är det vi inte begriper?

Är det stämpling till mord det egentligen handlar om här? Är det någon som manipulerat SD till detta och SD skyddar denna person?
Eller är det helt enkelt någon annan som mördat LW och SD skyddar denna person för han var delaktig på plats även om han inte planerat mord med någon?

Det är så märkligt alltihop, de runt trion har betett sig märkligt och särskilt HD.

Någon som vet hur HD ocv SD fungerar och mår, hur de umgås efter att SD släpptes?
Ibland tror jag att han släpptes för att locka fram hela sanningen...
Senast redigerad av SmartaMarta666 2020-04-22 kl. 17:19.
Citera
2020-04-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Aha tack för den viktiga uppgiften i pusslet att själva USA-resan var planerad av båda och det innebär förmodligen bokad och betald redan hösten 2017 ?

Men det känns som att HD ändå inte tänkt följa med förrän efter mordet?
Resan kan ju varit betald och planerad hösten 2017, men tänker på att hon inte ansökte om Esta förrän bilen på väg till flyget. Är det så att hon aldrig tänkte åka och att hon ändrade sig först efter att LW blivit mördad?
Det finns en semesteransökan (bild på densamma) från HD i FUP någonstans, har för mig att hon skrev något likt "USA-resan blir av"... Kommer inte ihåg hur långt innan hon lämnade in den.
Citera
2020-04-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Aha tack för den viktiga uppgiften i pusslet att själva USA-resan var planerad av båda och det innebär förmodligen bokad och betald redan hösten 2017 ?

Men det känns som att HD ändå inte tänkt följa med förrän efter mordet?
Resan kan ju varit betald och planerad hösten 2017, men tänker på att hon inte ansökte om Esta förrän bilen på väg till flyget. Är det så att hon aldrig tänkte åka och att hon ändrade sig först efter att LW blivit mördad?
Du kan ha rätt i allt du skriver, det lär vi inte få veta. Men nånstans tror jag att när väl SD bestämt sig för att döda LW, så tyckte han att just natten till den 15:e var en alldeles förträfflig natt för det ärendet. Rätt datum, åka iväg. Jag vet inte när HD bestämde sig - det får vi kanske forska lite i. Men jag tror det var väldigt tätt inpå mordet eftersom SD påstår att ESTAn inte var giltig. Och de åkte in i flygplatsfinkan ett dygn och därefter en stilig eskort med vakter som följde dom ända till London.
Citera
2020-04-22, 17:20
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har noterat att det finns många som redan är tvärsäkra på att SD är en friförklarad individ gällande mordet på L*na Wesstr*m.

Min fråga enligt ovan skrivet lyder följande.

Finns det över huvud taget någon mening eller anledning med att antecipera innan det slutliga faktumet ligger på bordet, det vill säga, det återstår ju många dagar fram till det slutliga avgörandet om vederbörande skall förklaras skyldig till mordet på L*na Wesstr*m eller inte.

Mvh/ @JokerMannen

Undrar om de "släppt" honom med förhoppning om att han ska leda dem till mordvapen/annan fysisk bevisning?

I vilken kontext framkom uppgifter om att LW haft sex med en cykelsadel?
Om nu mordvapnet visar sig vara en cykelstång så kanske SD har fabulerat ihop scenariot för att förklara ev blodspår?

Edit: vem fan våldtar sig själv med en cykelsadel?!
Märks att det är en man som diktat upp den saken iallafall.
Senast redigerad av Lova33 2020-04-22 kl. 17:22.
Citera
2020-04-22, 17:20
Medlem
Fribbäs avatar
Fundering.

Dom här "Trådlösa nätverk"-loggarna man kan se SDs logg under mordnatten. Dom borde väl loggas om man kopplar upp sig mot nätverket?

Någon som har avhandlat det tidigare kanske ?
Citera
2020-04-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det stämmer inte att UW hade alla inloggningar! Se mitt inlägg ovan.

Om du bemödar dig med att läsa mitt inlägg, så ser du att jag skrivit "lösenordet"
i singularis, vilket betyder att det är ental.

Jag har inte skrivit att UW hade alla inloggningar. Vad jag syftade på - och
som jag skriver, är den blogg som Lena och UW hade med gemensamt med
UW:s bror och svägerska.
Citera
2020-04-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det finns en semesteransökan (bild på densamma) från HD i FUP någonstans, har för mig att hon skrev något likt "USA-resan blir av"... Kommer inte ihåg hur långt innan hon lämnade in den.
Just det! Det var väl inte så himla tätt inpå ändå? En sjuksköterska måste lämna in ledighetsansökan i rejält god tid.
Citera
2020-04-22, 17:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt FUP verkar han dock ha haft adminrättigheter. När de mer än ett år efter mordet samlas hos polisen blir det väl strul med inloggningen och det krävs tvåfaktorsautentisering varpå UW åker hem och hämtar SIM-kortet? Aningen luddigt beskrivet i FUP, men utifrån denna adminbehörighet torde han väl även få åtkomst till LWs googlekonto?
Läste också om det. Att UW fixade inloggning bla, på Lenas goggle molntjänster. UW har haft bättre koll på vad Lena företagit sig än vad som framkommit. Tror jag. Han verkar som en som verkligen gått under radarn,,
Citera
2020-04-22, 17:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om du bemödar dig med att läsa mitt inlägg, så ser du att jag skrivit "lösenordet"
i singularis, vilket betyder att det är ental.

Jag har inte skrivit att UW hade alla inloggningar. Vad jag syftade på - och
som jag skriver, är den blogg som Lena och UW hade med gemensamt med
UW:s bror och svägerska.

Det har läst om bla, här:
Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 74
Lena var väldigt öppen med sitt sätt att vara. De hade en familjeblogg
som de skrev i men Ulf ville stänga ner den när han bytte jobb. Där skrev hon rätt öppet om
sitt sätt att vara, ex. att hon inte var så noga med städning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in