Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det är så otroligt mycket som pekar mot SD. Men inget som INTE pekar mot honom. Jag begriper att man, så vitt jag kan se, inte klarar att juridiskt placera honom på brottsplatsen. Men nånstans känns det jävla orättvist att LW är död, och hennes förövare spatserar fri. När (om) han väl flyttar hem kommer han kunna cykla förbi UWs och barnens hus flera gånger om dagen. Det är inte ok nånstans.
Jag har fortfarande ett hopp att ÅH och hennes team jobbar hårt med utredningen fortfarande och faktiskt hittar något mycket graverande innan domen meddelas. Om så bara timmen innan.
Håller fullkomligt med dig, verkligen ALLT pekar mot SD som gärningsman, men jag är inte helt övertygad pga att de inte kan bevisa det och tänker, saknas det både teknisk bevisning, och motiv. Varför gör det i så fall? Vad är det vi inte begriper?
Är det stämpling till mord det egentligen handlar om här? Är det någon som manipulerat SD till detta och SD skyddar denna person?
Eller är det helt enkelt någon annan som mördat LW och SD skyddar denna person för han var delaktig på plats även om han inte planerat mord med någon?
Det är så märkligt alltihop, de runt trion har betett sig märkligt och särskilt HD.
Någon som vet hur HD ocv SD fungerar och mår, hur de umgås efter att SD släpptes?
Ibland tror jag att han släpptes för att locka fram hela sanningen...