2020-04-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Svårt att besvara saker när du skriver så överdimensionerat , om många olika grejer. Bättre om du separerar saker i fler inlägg istället. Jag kan inte se allt du skrivet när jag ska svara eftersom jag inte har kvar min dator.

Jag vet att det fanns inbördes tjafs i deras minigrupp där fredrik och yankee dude var inblandad. Men problem uppstod i större grad i samband med att affären avslöjades för övriga medlemmar. Människor tog parti, och de splittrades av naturliga skäl. Helena var inte främst rewier i Lenas värld, utan en konfident som hon anförtrodde sig åt angående den destruktiva relationen med Stefan. Det mesta av deras loggar rör de områdena, där L ber H spionera på Stefans Facebook och liknande, för att få insider information då han avföljt eller blockerat henne från social media.

Lena ber att få komma förbi när Helena och hennes make tillsammans med paret Davidssons ska träffas hemma hos H med ytterligare några utländska geocatchare. När Davidssons möter Lena där går de och dottern hem.

H, var ett stöd, fastän hon inte gärna ville bli inblandad, hon lyssnade och blev orolig för Ls fysiska väl och ve, men L försäkrade att S främst var ett hot mot hennes känslomässiga mående. Jag ser endast bråken om loggning och burkar som en förlängning av otrohetsaffären och inte en enskild separat händelse. Lena var sur och svartsjuk, och tolerererade inget fusk. Det triggade henne, själv har hon fuskat i åratal tillsammans med S, bakom Hs rygg. Lenas problem var att hon aldrig höll låg profil, och var envis som synden.

Du, med flera reagerar starkt på att Hanna fuskloggar, ser ni inte skogen för alla träden? Eller så kanske ni har en liknande moral som S och L? Att fuska på tävling är värre än att slå, trampa och slå på den som är försvagad av sjukdom och är i underläge?

Lena var inte mer manipulerad av S än att hon hade full insikt i vad som försiggick, sedan att hon ändå valde den vägen var hennes eget beslut. Lena visste att Stefan pysslade med manipulation, ändå tolererade hon att låta honom fortsätta. Det ser jag snarare som att hon är självdestruktiv, än manipulerad. Och det tror jag beror på hennes såriga barndom.

Att du inte håller med mig är ingalunda en nyhet. Jag omyndigförklarar ogärna människor om de inte är psykiskt sjuka eller utvecklingsstörda. Hanna var just psykiskt sjuk och rejält medicinerad. Ett offer för något hon inte själv kunde välja. Både S och L är inte diagnosticerade och bör inte betraktas som offer, i min bok.

Så låt oss fortsätta vara oense, det tillhör livet.

När jag läser det du skrivit tror jag att det sista tidens strider inte handlar om
kärlek och svartsjuka ÖGT, snarare att det handlar om; öga för öga och tand för tand.

Som SD vänner hela tiden hävdat att LW förföljde, hotade och trackasserade SD och HD så tänker jag att LW visste om detta då flera tagit avstånd och parti för dem båda.
Så tanken blir att LW skulle bevisa vem av dom som är psykopat och vi vet nu svaret att LW inte är mördare, någon annan är mördare och troligtvis just psykopat!!
LW vann striden om just det, synd att hon var beredd på att dö för att få fram sanningen i så fall?
Är det då så att LW medvetet lurade till sig mördaren denna kväll?
Räknade hon med att bli mördad för att vinna?
Är det inte just det alla SD anhängare skriver om man läser mellan raderna?
Eller har jag missförstått något?
Citera
2020-04-22, 16:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Hörde av vittnena från en nära vängrupp, att alla som vittnat mot SD, har han hotat med vedergällning, samtlig vittnen är fullt övertygade att SD är gärningsmannen! SD är jävligt streetsmart och ser inte världen som vi ser den, en psykopat ligger och lurar på att bli helt frikänd....! Det hjälper inte att skriva "Mördare" på garagedörrar....något annat måste fram ur mörkret...?

Jag hoppas att de som känner att han hotat dom, anmäler omedelbart. Det oavsett om det leder till något.

Det behövs inte mycket för att man kan känna sig obekväm om man har vittnat mot SD. Han är ju en fena på att hota subtilt, undermeningar och "bara en påhälsning".

Ge sin version, det har vi hört om förut. Strax efter mordet.
Någon granne som tyckte det var obehagligt och kontaktade polisen.
Citera
2020-04-22, 16:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
SD mobil har väl pingats på mordplatsen för tiden för mordet alla fall, då bör han veta vem som mördade LW, oavsett om det är han själv eller om han bara städat igen spåren. Hur involverad han är så vet fegisen allt.
Ja sanningen segrar alltid på något vis, hur lång tid det än tar.

Akt bil och sida?

Tror du att han skulle ha varit släppt ur
häktet i så fall?
Citera
2020-04-22, 16:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Bilaga - Skäligen misstänkt
Polisen
Enhet
Polisregion Bergslagen, Grova brott I PO Örebro
Skäligen misstänkt person
Davidsson, Karl Stefan
Misstankeuppgift
Rubricering
Brottsplatsadress
BYALAGSGATAN 4 A
Brottsmisstankenr
POD50-BM2018-485564008-32
Status Brottskod
Identifierad Anledning
Nej
Händelse inträffad
2018-05-14 22:30 - 2018-05-15 06:10
Brottsbeskrivning
385
Diarienr
5000-K574218-18
Personnr
19740505-****
Brottskod(Misstanke)
Områdeskod
1040110080831000
Diarienr
5000-K574218-18
FU/Utredning pågår 0310 Mord ( utan användning av skjutvapen mot kvinna)
Delgiven information om förenklad delgivning vid ett personligt möte genom att skriftlig information överlämnats
[b]Underrättelse om misstanke
Beslutsdatum misstankebeslut Beslutsfattare misstankebes!ut
2018-05-15
[b]

PUBLICERAD 19 MAJ 2018 4 dagar senare.
Citat:
Åklagare Åsa Hiding säger till SVT Nyheter att det inte finns någon person som är misstänkt i utredningen.

Hur kan ni ta en bil i beslag om det inte finns någon misstänkt?

– Vi kan vidta åtgärder inom ramen för utredningen, säger åklagaren Åsa Hiding som inte vill bekräfta beslaget.

Spärrat av skogsområde
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/forsvunna-kvinnan-polisen-har-beslagtagit-bil

Det ligger nog en hel del sanning i SDs brev om att Åkl inte drar sig för att ljuga när det passar henne.
Kan hon blåljuga för SVT så är det väl inte osannolikt att hon ljuga för att inte åter stå med långnäsa när SD släpps?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-22 kl. 17:10.
Citera
2020-04-22, 17:00
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ingen var hemma!
Barnen var helt ensamma på natten som vanligt mamma var ute och förverkliga sig på natten återigen.

2018-06-11, 14:27

F.ö.v.r levde dom väl lika farligt med sin mamma som utan . Tänk om såna självupptagna föräldrar ägnat mer av den uppmärksamhet dom lägger 24/7 på sociala media på barnen.

Aktbilaga 152 vittnesförhör sid 73
Det var en gång som Lena hade kört av vägen med barnen i bilen. Vi fick ett samtal från barnen som sa att; mamma har voltat med bilen och vi hörde sirener i bakgrunden. Då var Ulf väldigt lösningsfokuserad, han satte sig i bilen, åkte dit och hämtade dem. Ingen hade skadat sig. Ester ringde mig när de satt i Ulfs bil och var på väg hem, jag hörde att Lena och Ulf satt och pratade och skrattade och jag såg Lenas Facebook flöde uppdateras. Ulf följde med hem till Lena och la barnen för kvällen men han glömde detaljen att informera mig om hur det hade gått så jag var hemma och var orolig. Ester och Aron sa till mig att olyckan skedde på grund av att Lena skulle uppdatera något på sociala medier. Dagarna efter olyckan hade Ulf också ett sånt där irrationellt beteende, han var arg. Tolkningen som jag gjorde var att han var fylld
av motstridiga känslor - oro och adrenalin. Ulf var arg över anledningen till olyckan och hade väldigt blandade känslor.
Nu är du igång och ljuger som vanligt..

Döttrarna var hemma och det var de som använde pulversläckaren. Vilket tydligen var största anledningen till att storstädningen behövdes.. 🙄
Citera
2020-04-22, 17:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den planerades och bokades redan hösten 2017 av Hanna och SD, just detta datum. Och det är jävligt misstänkt att han tog livet av Lena just då. Han tänkte väl vara i USA tills "stormen" lagt sig hoppades han kanske.

Mycket som händer just före mordet och som det verkar var det inte bestämt till hundra att HD ville åka med förrän väldigt sent.

Jag minns ett bråk som SD och HD har där SD utbrister till HD ungefär; jag åker själv osv.

Jag tror att just det här att HD var på väg från honom, USA resan var ett tecken på att det balanserade. Hon kände sig sviken men också att hon börjat bli gladare, verkade förälskad i S*illen (enligt hennes vän T*herese) blev ytterligare en trigger för mordet.
Citera
2020-04-22, 17:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inte sant. UW kunde dem också.

Om jag inte missuppfattat fel så hade väl tom. LWs svägerska (MW) adminrättigheter, enligt uppgift från UW (juni 2018)? Ett år senare framgår det istället att det är UW som har adminrättigheter.
Citera
2020-04-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket som händer just före mordet och som det verkar var det inte bestämt till hundra att HD ville åka med förrän väldigt sent.

Jag minns ett bråk som SD och HD har där SD utbrister till HD ungefär; jag åker själv osv.

Jag tror att just det här att HD var på väg från honom, USA resan var ett tecken på att det balanserade. Hon kände sig sviken men också att hon börjat bli gladare, verkade förälskad i S*illen (enligt hennes vän T*herese) blev ytterligare en trigger för mordet.
Det är så otroligt mycket som pekar mot SD. Men inget som INTE pekar mot honom. Jag begriper att man, så vitt jag kan se, inte klarar att juridiskt placera honom på brottsplatsen. Men nånstans känns det jävla orättvist att LW är död, och hennes förövare spatserar fri. När (om) han väl flyttar hem kommer han kunna cykla förbi UWs och barnens hus flera gånger om dagen. Det är inte ok nånstans.

Jag har fortfarande ett hopp att ÅH och hennes team jobbar hårt med utredningen fortfarande och faktiskt hittar något mycket graverande innan domen meddelas. Om så bara timmen innan.
Citera
2020-04-22, 17:05
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inte sant. UW kunde dem också.
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om jag inte missuppfattat fel så hade väl tom. LWs svägerska (MW) adminrättigheter, enligt uppgift från UW (juni 2018)? Ett år senare framgår det istället att det är UW som har adminrättigheter.
Han loggade dock aldrig in eftersom han inte ville störa utredningen.

De kunde inte ta sig in i hennes mail men eftersom de ägde själva mailoperatören eller vad man ska säga, så kunde de ändra lösenord, och på den vägen ta sig in då, men det hade inte gjorts.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-22 kl. 17:08.
Citera
2020-04-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den planerades och bokades redan hösten 2017 av Hanna och SD, just detta datum. Och det är jävligt misstänkt att han tog livet av Lena just då. Han tänkte väl vara i USA tills "stormen" lagt sig hoppades han kanske.

Aha tack för den viktiga uppgiften i pusslet att själva USA-resan var planerad av båda och det innebär förmodligen bokad och betald redan hösten 2017 ?

Men det känns som att HD ändå inte tänkt följa med förrän efter mordet?
Resan kan ju varit betald och planerad hösten 2017, men tänker på att hon inte ansökte om Esta förrän bilen på väg till flyget. Är det så att hon aldrig tänkte åka och att hon ändrade sig först efter att LW blivit mördad?
Citera
2020-04-22, 17:10
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Aha tack för den viktiga uppgiften i pusslet att själva USA-resan var planerad av båda och det innebär förmodligen bokad och betald redan hösten 2017 ?

Men det känns som att HD ändå inte tänkt följa med förrän efter mordet?
Resan kan ju varit betald och planerad hösten 2017, men tänker på att hon inte ansökte om Esta förrän bilen på väg till flyget. Är det så att hon aldrig tänkte åka och att hon ändrade sig först efter att LW blivit mördad?
Vågade inte säga nej kanske.
Citera
2020-04-22, 17:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
147/651

Det är så sjukt obehagligt.
Undrar vad dottern tänker om det i framtiden.

Att SD också pratar nedlåtande om minnesplatsen (trädstumpen).

Men i det förhöret var ju fokus på blodet på hans skor. Och han försökte väl få dit blod genom att han besökt platsen tidigt efter mordet.

Innanför plösen, in i skumgummit under yttertyget. En fläck.

Jojo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in