2020-04-22, 14:04
Medlem
Skit i allsvenskan. När ska uefa ge oss datum för kvalspelet?
Citera
2020-04-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix

Det har väl snackats och spekulerats en hel del kring att det inte blir något kvalspel, utan att platserna i CL/EL går till de 32/48 högst rankade lagen...?

Vet inte hur sannolikt det är, men å andra sidan hatar ju UEFA de sämre ligorna så känns verkligen inte omöjligt...

Edit: Eller högst rankade kval-lagen ska kanske förtydligas, alt. lagen från de högst rankade nationerna.
Senast redigerad av J.G.R 2020-04-22 kl. 16:01.
Citera
2020-04-22, 16:24
Avslutad
Vad gäller spel med publik. Borde inte ett alternativ vara att begränsa antal sålda biljetter till en början för att minska trängsel? Sedan kan man ju förbjuda ståplats inledningsvis. Om det inte är trängseln i första hand som är det stora problemet utan resor mellan städer så borde det väl finnas sätt att enbart sälja biljetter till folk som bor i samma stad som laget spelar i? Någon typ av postorderbeställning? Visserligen finns väl risken att folk "köper ut" biljetter och säljer dyrt men det är ändå 2020, borde man inte kunna koppla biljetterna till bankid och uppdatera sina insläpp och kräva bankid för att släppa in publiken?

Blev ett ganska luddigt inlägg inser jag men visst fan borde dom styrande på SvFF kunna hitta alternativa vägar? Det vore ju bättre med hälften så mycket publik än ingen alls.
Citera
2020-04-22, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad gäller spel med publik. Borde inte ett alternativ vara att begränsa antal sålda biljetter till en början för att minska trängsel? Sedan kan man ju förbjuda ståplats inledningsvis. Om det inte är trängseln i första hand som är det stora problemet utan resor mellan städer så borde det väl finnas sätt att enbart sälja biljetter till folk som bor i samma stad som laget spelar i? Någon typ av postorderbeställning? Visserligen finns väl risken att folk "köper ut" biljetter och säljer dyrt men det är ändå 2020, borde man inte kunna koppla biljetterna till bankid och uppdatera sina insläpp och kräva bankid för att släppa in publiken?

Blev ett ganska luddigt inlägg inser jag men visst fan borde dom styrande på SvFF kunna hitta alternativa vägar? Det vore ju bättre med hälften så mycket publik än ingen alls.

Jag hör vad du säger men hur gör man med de som redan köpt säsongskort?
Citera
2020-04-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det har väl snackats och spekulerats en hel del kring att det inte blir något kvalspel, utan att platserna i CL/EL går till de 32/48 högst rankade lagen...?

Vet inte hur sannolikt det är, men å andra sidan hatar ju UEFA de sämre ligorna så känns verkligen inte omöjligt...

Edit: Eller högst rankade kval-lagen ska kanske förtydligas, alt. lagen från de högst rankade nationerna.
Ett kvalspel utan resor kan de ändå skita i... det var den sommaren och hösten. De kanske bara betalar lite till de som missar så blir alla glada och nöjda?
Citera
2020-04-22, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag hör vad du säger men hur gör man med de som redan köpt säsongskort?

Kom nu inte med svåra frågor när jag försöker vara konstruktiv. Skithög.
Citera
2020-04-22, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kom nu inte med svåra frågor när jag försöker vara konstruktiv. Skithög.

Sorry.
Citera
2020-04-22, 17:23
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Med tanke på att WHO har rekommenderat att alla internationella turneringar ställs in helt både 2020 och 2021 och att UEFA anser det viktigt att de nationella ligorna spelas klart och kan genomföras som planerat kommande säsonger så skulle jag inte bli förvånad om UEFA i slutändan ställer in CL/EL helt och hållet fram till säsongen 2022/23
Citera
2020-04-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ett kvalspel utan resor kan de ändå skita i... det var den sommaren och hösten. De kanske bara betalar lite till de som missar så blir alla glada och nöjda?

Det är UEFA du pratar om. Dom kommer inte betala en krona. Dom kommer skåla i champagne att dom blivit av med lag från småligor.
Citera
2020-04-22, 19:44
Medlem
OleYellers avatar
Säg att det mot förmodan drar igång. Vad händer om säg Philip Haglund Drar på sig viruset mellan andra och tredje omgången? Karantän för två-tre lag i 14 dagar?

Det här kommer ju inte gå. Hur kan ni missa det?
Citera
2020-04-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Säg att det mot förmodan drar igång. Vad händer om säg Philip Haglund Drar på sig viruset mellan andra och tredje omgången? Karantän för två-tre lag i 14 dagar?

Det här kommer ju inte gå. Hur kan ni missa det?

Han får order att inte skriva något på sociala medier och klubben säger att han blivit magsjuk eller liknande och allt är frid och fröjd
Citera
2020-04-22, 20:37
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Han får order att inte skriva något på sociala medier och klubben säger att han blivit magsjuk eller liknande och allt är frid och fröjd

Det tror jag inte. Det blir ingen säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in