2020-04-22, 14:18
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Kan från säkra källor säga att det är inget som är relaterat till skjutningen utan det är andra saker som hon pysslat med och då "råkade" skjutningen bara komma fram. Billy har inte golat. Han svarar knappt på frågan kaffe eller the.

Tack! Kan man hoppas på att hon försvinner från gatorna ett tag tror du? Eller är brottet ringa?
Citera
2020-04-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man har hittat annan misstänkt brottslighet när man granskat henne, första lilla uppgift jag fått är att det handlar om ekonomi, samt även någon form av ”överträdelse av förbud”.
Får nog avvakta och se lite, men är ej förvånad.
Hon kan ju ha dummat sig på något hotell, kanske låtit bli att betala eller skrikit dumma saker när hon varit på fyllan. Kanske blivit utvisad av någon ordningsvakt. Hon verkar ju inte vara så noga med hur hon beter sig när hon får fyllehumör. Vi får se. Det finns nog lite av varje som hon kan hitta på. Behöver inte alls ha med skjutningen att göra den här gången.
Citera
2020-04-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tack! Kan man hoppas på att hon försvinner från gatorna ett tag tror du? Eller är brottet ringa?

Äntligen lite action!

Nåt skit har det varit med de där beslagen. Eller så har hon varit igång med nåt sedvanligt härjande. Lyckas hon ducka anstiftan så vore det nog ändå bara bra om hon fick sitta inne och kyla av sig lite.

Samtidigt har hon kämpat för att få tillbaka ägodelar som tagits i beslag i samband med utredningen. På onsdagsmorgonen skulle hon på polisförhör om beslagen.
Det var, enligt Aftonbladets uppgifter, efter detta förhör som hon greps. Samtidigt skriver tidningen att misstankarna som ligger till grund för gripandet rör ”annan brottslighet än själva mordförsöket”.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-tagen-av-polis-efter-skotten-mot-olsson-lilja-/
Senast redigerad av Avel 2020-04-22 kl. 14:36.
Citera
2020-04-22, 14:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Äntligen lite action!

Nåt skit har det varit med de där beslagen. Eller så har hon varit igång med nåt sedvanligt härjande. Lyckas hon ducka anstiftan så vore det nog ändå bara bra om hon fick sitta inne och kyla av sig lite.

Samtidigt har hon kämpat för att få tillbaka ägodelar som tagits i beslag i samband med utredningen. På onsdagsmorgonen skulle hon på polisförhör om beslagen.
Det var, enligt Aftonbladets uppgifter, efter detta förhör som hon greps. Samtidigt skriver tidningen att misstankarna som ligger till grund för gripandet rör ”annan brottslighet än själva mordförsöket”.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-tagen-av-polis-efter-skotten-mot-olsson-lilja-/

Ja, om det nu är action? Hur vet du att förhöret gällde beslagen? (Jag såg nu att du har rätt), vi tolkar text så olika. Jag trodde förhöret gällde annan brottslighet? Det kan vara så enkelt att hon fått spel vid förhöret och snart är ute igen.
Senast redigerad av Combival 2020-04-22 kl. 14:37.
Citera
2020-04-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ja, om det nu är action? Hur vet du att förhöret gällde beslagen? Det kan vara så enkelt att hon fått spel vid förhöret och snart är ute igen.

Det är Expressen som skriver att förhöret idag gällde beslagen.

Ja sen kan hon ju ha freakat eller vad som helst. Får se vad det blir av detta.
Citera
2020-04-22, 14:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det är Expressen som skriver att förhöret idag gällde beslagen.

Ja sen kan hon ju ha freakat eller vad som helst. Får se vad det blir av detta.

Du har rätt, jag läste Expressen. "Något ekonomiskt" och någon överträdelse enligt Rotesau så enbart urflippning är det nog inte. Fasiken, jag vill ha in henne på Hinsan!
Citera
2020-04-22, 14:52
Medlem
Citat:
Jag gjorde tolkningen att det var ett helt annat brott typ, ekonomiskt, misshandel. Men när det är samma åklagare så undrar man såklart om det har med skjutningen att göra? Eller har vi fel? Åklagaren har kanske bara tillfrågats om det gäller skjutningen?

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man har hittat annan misstänkt brottslighet när man granskat henne, första lilla uppgift jag fått är att det handlar om ekonomi, samt även någon form av ”överträdelse av förbud”.
Får nog avvakta och se lite, men är ej förvånad.

Ja det kan ju vara så att journalisterna tog den mest troliga åklagaren eller person att fråga och att det helt enkelt är ett helt separerat ärende som du säger Rotesau. Jag tolkade det som du Combi... men vi blir varse snart. Eftersom hon säkert är övervakad på flera sätt kan det ju röra sig om överskottsinformation som lett till annan brottsutredning.
Citera
2020-04-22, 14:57
Medlem
Citat:
Äntligen lite action!

Hon kanske spårade ur och började härja och bita poliser och greps pga det? 😄
Citera
2020-04-22, 14:58
Medlem
Det lutar väl åt att hon släpps innan häktning om det rör något ekonomiskt eller separat. Låter ju som om det är något mindre menar jag.
Citera
2020-04-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Hon kanske spårade ur och började härja och bita poliser och greps pga det? 😄

Låter märkligt om så är fallet. Men man vet aldrig. Hon borde väl haft sin advokat med som lite babysitter.
Citera
2020-04-22, 15:08
Medlem
Citat:
Låter märkligt om så är fallet. Men man vet aldrig. Hon borde väl haft sin advokat med som lite babysitter.

Hon bet nog honom/henne också isf.
Citera
2020-04-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det lutar väl åt att hon släpps innan häktning om det rör något ekonomiskt eller separat. Låter ju som om det är något mindre menar jag.

Det som kan tala emot är att hon har en tendens att vara lite svår att få tag i. Flyktrisk light. Men precis det ska ju vara tillräckligt ”allvarligt” för att nån häktning ska bli aktuell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in