Att SD visste att dörren var öppen borde vara oerhört graverande uppgifter ? Sonen hade ju inte sagt något om det till honom.
Samma att han visste att det var LW som hade hittats
Så är det. Helt riktigt. Men det placerar honom inte på brottsplatsen. Tyvärr.
Det går faktiskt inte att utesluta en sån avsikt.
Det LW skrev till HD är 'pure evil', faktiskt riktigt förfärligt, så visst är det där av intresse för den som postumt försöker bli klok på denna trebarnsmamma.
Vad kan ha drivit henne till dessa elaka ord, bara skrivna för att skada en medmänniska? Även om LW var uppenbart psykiskt instabil, så kan vi utesluta en reell psykos, även om hennes svartsjuka är klart patologisk.
Det finns ju ondska.
Det finns inte bara ondska, det finns också tydliga försök att styra tråden.
Vad ville du egentligen med det här OffT-inlägget? Pekpinna hela klassen?
Ja, det är ondska, det som LW skrev till HD, så det där väcker frågor. Vad får en tidigare populär pastor tillika trebarnsmamma och som vigt paret D, till att förvandlas till en veritabel ondsint kaninkokerska?
Den frågan får gärna nån svara på.
Kanske Fröken_Sverige skulle kunna tänka sig att göra ett ärligt försök?
Tack på förhand!
Edit: Oavsett om HD mottog den elaka texten eller ej, skulle åkl ÅH i den kunna finna tunga skäl till att under buller och bång gripa HD och därefter anhålla henne misstänkt för mord.
Något som hon senare helt friskrivits från.
Jaja, det här är ett mycket märkligt ärende.
Att LW skulle vara en själasörjare med sin pastorstitel när hon framför sitt hat mot HD, genom chatt, och mess med SD, är enbart ondska,. Knutby är ett bra exempel på dessa hycklare.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-22 kl. 11:19.
"inkommandes" skriver du
-tja, när jag läser denna tråd kan jag konstatera att lynchmobben redan är på plats.
Du har inte noterat den kanske?
Flashbacks regler förbjuder uppmaningar till brott, så öppet sker inget samlande av pöbel, men inte desto mindre var det ett konto ( jag tror det var Herrkantarell) som nyligen gjorde ett försök genom att be andra skada SD.
Ja - det är fel att uppmana till våld oavsett om snubben blir dömd eller inte.
Att en lynchmobb som är redo att bruka våld IRL är på plats...den delen håller vi helt enkelt inte med varandra om.
Senast redigerad av Fribbä 2020-04-22 kl. 11:35.
Det är inte helt ovanligt att folk som tävlar inom åtminstone kampsport gillar att köra ett lagom hårt träningspass samma dag som tävling, utöver uppvärmning alltså. Detta då för att typ väcka kroppen, rensa ur, mjuka upp osv. Så att det första adrenalinpåslaget inte blir lika påtagligt så att säga.
Stefan var ju tydligen duktig tävlingssimmare, alltså inte omöjligt att han var van att göra så.
Jag tror det mer handlar om att ha en vardag as usual. Gymmar, jobba - hålla normalt beteendemönster.
Skall man spekulera så tror jag inte heller han hade satt en hård tidpunkt för mordet. Det kan bli för uppenbart. Istället så planerar man in löst ett scenario där mordet kan utföras. Vissa kriterier som ska uppfyllas osv. Meanwhile, så kör man på som vanligt. Blir vagare störningar i beteendemönstret då tänker jag.
Senast redigerad av Fribbä 2020-04-22 kl. 11:29.
Jag tror det mer handlar om att ha en vardag as usual. Gymmar, jobba - hålla normalt beteendemönster.
Skall man spekulera så tror jag inte heller han hade satt en hård tidpunkt för mordet. Det kan bli för uppenbart. Istället så planerar man in löst ett scenario där mordet kan utföras. Vissa kriterier som ska uppfyllas osv. Meanwhile, så kör man på som vanligt. Blir vagare störningar i beteendemönstret då tänker jag.
Men han gymmade ju aldrig? Never. Endast den 11:e och den 14:e. Så nån vardaglig sysselsättning var inte gymmandet.
Det finns så otroligt mycket skit man kan gräva fram som är stora frågetecken de här dagarna. Men INGET som placerar honom på brottsplatsen. Inga spår överhuvudtaget. Inget mordvapen med hans fingeravtryck. Inget blod som inte SD kan förklara. Denna förklaring av blod har han planterat hos HD som vidareplanterade det hos Therese (som blev misstänksam). Fast HD kan ju ha vetat om allting och villigt deltog i planterandet av förklaringen av blodförekomst.
Hans stalkande av LW är sjukt. Hans manipulerande av sin omgivning. Hans kontroll av LW, barnen, HD. Allt är så jävla sjukt. Det är katastrof att han får traska runt i samhället.
Jag tror nån kommer göra sig riktigt olycklig på honom.
Men han gymmade ju aldrig? Never. Endast den 11:e och den 14:e. Så nån vardaglig sysselsättning var inte gymmandet.
Det finns så otroligt mycket skit man kan gräva fram som är stora frågetecken de här dagarna. Men INGET som placerar honom på brottsplatsen. Inga spår överhuvudtaget. Inget mordvapen med hans fingeravtryck. Inget blod som inte SD kan förklara. Denna förklaring av blod har han planterat hos HD som vidareplanterade det hos Therese (som blev misstänksam). Fast HD kan ju ha vetat om allting och villigt deltog i planterandet av förklaringen av blodförekomst.
Hans stalkande av LW är sjukt. Hans manipulerande av sin omgivning. Hans kontroll av LW, barnen, HD. Allt är så jävla sjukt. Det är katastrof att han får traska runt i samhället.
Ja alright. Det missade jag - antog att gymmandet förekom då och då för han hade kort där.
Blodet har han en förklaring för visst. Även om jag tycker man kan avfärda den. Det finns ingen som kan styrka att hon skulle blöda så frekvent vid samlag förutom SD och HD. Therese har nog rätt i att detta inte var HDs egna historia - utan något konstruerat i efterhand av HD.
Så är det. Helt riktigt. Men det placerar honom inte på brottsplatsen. Tyvärr.
Nä jag vet. Det är så störigt. Efteråt var han på fyndplatsen flera gånger. Varför? Tog med dottern också
Varför inte bara besöka minnesplatsen som fanns.
Hur många rättegångsavsnitt har du hört? Har lyssnat på nästan alla men lyssnar om de med SD.
Måste man koppla någon till brottsplatsen egentligen? Finns det andra mord där det är fällande dom ändå?
DNA på hennes ring finns och sperma på kjolen men de kan ju kommit dit tidigare
Vårterminen 2018, då HD separerat och skilt sig från SD. Paret D bestämmer sig för skilsmässa i slutet av jan- februari 2018. Därefter flyttar H till Lenas kvarter. Så H hinner kanske bo där i 2 mån innan L är död. Cirkus.
Eventuella fuskloggningar av H skriver dock inte L något om till sina vänner, vad jag minns. Utan det rör alltid nedvärderande saker om H som person, hennes relation med S och dylikt.
Däremot har jag förstått att H faktiskt fuskloggar genom er här i tråden främst. Dessutom är ju yankee dude också inblandad i kattfighten om burkar in real life.
I övrigt när L talar med någon inom polisen i anslutning till polisanmälan beskriver hon sig själv som stark, frisk, intelligent, kreativ och en person som stimulerar andra människor, medan H är motsatsen: svag, sjuk, tråkig etc.
Har du haft en förlossningsdepression och varit sjukskriven i 7 år är det inte vidare svårt att förstå varför. Inte ovanligt att den kategorin tar självmord. Sedan med Lenas bakgrund som själasörjare förvånas jag av hennes människosyn. Inte minst när hon beskriver Esters fling från Gbg som något av en nolla som besökt hennes dotter utan pengar på fickan. Själasörjare brukar inte förakta människor, de brukar hjälpa, stötta och lyfta upp de svaga. Inte se ner på människor i underläge.
Och även om L vet att hon är elak, så fortsätter hon dessvärre på den banan.
Nu har jag läst mer i FUP och jag håller inte med dig i vissa frågor.
Fuskloggandet tar visst L*ena upp med vissa vänner, bl a HÅ som inte bara är reviewer, utan vän med L*ena också:
Aktbil 150/686
" Även Lena har pratat med H*elena om hur hon såg på uppdelningen av kontot och återskapandet av loggarna. Det blev känsligt. H*elena förstod det som att Stefan loggat cacher då Lena varit med och att hon på så sätt visste att H*anna inte varit med. "
Aktbil 150/539
FR:
"F*redrik berättar att det var mycket tjafs mellan L*ena och H*anna, ingen av dem ville ge sig.
Under mars-april 2018 skapade Stefan och H*anna ett eget team inom geocaching. Då de slog
ihop sina konton så blev det så att Hanna fick tillgodogöra sig casher som bara Stefan hade
tagit, H*anna själv hade inte ens varit med på alla. Detta var Lena mycket upprörd över och
tog bort H*anna från sina casher. Hanna hade då lagt till dem igen och L*ena raderade dem
igen. Hur detta gick sedan vet inte F*redrik. "
Tror också att hon tog upp detta med JD och säkert flera. Jag blir lite osäker på varför du tar upp denna fråga.
Att L*ena var mycket svartsjuk på HD förstår man. Det är väl närapå en självklarhet när en man har två parallella förhållanden.
Det är ändå SD som väljer att svika sin fru och inge förhoppningar till L*ena. I förhör med CvB visar han skärmdumpar där L*ena skriver hur SD både är hotfull och elak och hotar med RT, sedan är det Kilimanjaro och välja färger på väggarna:
(Aktbil 150, sid 630, 623, 607)
"Du ska lyda blint vid RT, alltid.
Blockar nu.
För du bröt.
Enligt tidigare order ska du lyda blint och omedelbart.
är du känner dig förorättad eller det gått för lång tid som tyder på glömd öppning får du skicka ETT mail.
Nu bryter du för allt.
Påhittade anledningar.
Så nu block. Vet vad du säger. Men min regel har inget förhandlingsutrymme.
Du ska lyda omedelbart."
"Du är ohotad etta.
Blir den här färgen bra i badrummet?
Det bir du och jag sen.
Jag ska bara ge henne lite mera tid."
"[...] Stefan byggde om hemma och renoverade och kunde ta en bild på en
tom vägg och skicka till Lena W, "vad tror du Aron vill ha för färg på väggen?"
När Ester vid ett tillfälle gick förbi Stefans hus på väg hem och Stefan var ute och jobbade på
taket kunde han ta en bild på Ester och skicka till Lena W och säga "nu går vår dotter hem, alt
nu går vår dotter förbi.""
Man kan förstås klaga på L*ena och begära mer av henne som pastor. Att hon skulle ha större medlidande med HD och större förståelse. Att hon med sin kunskap borde lämna. Lite den vinkeln som du hade i ett tidigare inlägg, där du menar:
" En del backar, aktar sig från det onda, och läker ihop med tiden. Andra konfronterar, hotar och vill vinna. Ännu fler ger sig inte in i situationen överhuvudtaget."
Som jag tolkar att L*ena inte backade, utan konfronterade, hotade. Och inte borde ha gått in i situationen öht.
Jag vet inte om jag håller med dig om att L*ena utmålar sig som så perfekt i polisanmälan och H*nna som så dålig? Den beskrivningen utgår väl från hur SD sett på H*anna. Det är han som har valt L*ena då H*anna mått dåligt. Nu började H*anna må bättre. Men nu är L*ena fast i den destruktiva relationen.
Jag uppfattar expertvittnet VE som att det inte är så lätt, och att starka kvinnor ofta hamnar i en värre bindning och situation då de inte ser sig som offer på samma sätt.
Du lägger mycket ansvar och skuld på L*ena som jag inte kan hålla med om.
Med det menar jag inte att H*anna också är ett offer. Hon har systematiskt blivit utsatt för svek och otrohet, manipulation (ja, jag är säker på det) av SD. På det har SD snackat skit om HD och lämnat ut henne, hennes privata och intima detaljer (usch) och hennes hem. Ett hem som faktiskt även är H*annas. Att en annan kvinna ska ha möjlighet att välja färg i deras hem, det är hemskt.
De är båda (L*ena och H*anna) offer för grov manipulation och har satts upp mot varandra. Som en tuppfäktning och där SD är åskådare och de får utkämpa kampen.
Den 3:e maj besökte han gymmet också.
I rätten säger han väl att han tidigare haft gymkort? Om det stämmer vet jag inte. Eftersom rättegången är slut nu, får vi inga svar på det.
Besöken på gymmet tycker åklagaren och utredarna är skumma. Det är ju därför de tar upp dom.
Jag tror att SD planerat det här i sina tankar mycket. Inget är en slump...
Inte ens besöket hos JG, även om det fanns en önskan från JGs sida om koll på trappen.
Besöket passade SD just då. Det är därför han gör det.
Att han säger i rätten att han inte har tid med att träffa L*ena är bullskit.
Han har tid att gymma, han har tid till trappen.
Han fyller varenda sekund med mail och annat. Allt för att det ska se ut som att det är omöjligt att hinna med ett mord.
Den 3:e maj besökte han gymmet också.
I rätten säger han väl att han tidigare haft gymkort? Om det stämmer vet jag inte. Eftersom rättegången är slut nu, får vi inga svar på det.
Besöken på gymmet tycker åklagaren och utredarna är skumma. Det är ju därför de tar upp dom.
Jag tror att SD planerat det här i sina tankar mycket. Inget är en slump...
Inte ens besöket hos JG, även om det fanns en önskan från JGs sida om koll på trappen.
Besöket passade SD just då. Det är därför han gör det.
Att han säger i rätten att han inte har tid med att träffa L*ena är bullskit.
Han har tid att gymma, han har tid till trappen. Han fyller varenda sekund med mail och annat. Allt för att det ska se ut som att det är omöjligt att hinna med ett mord.
Förutom den misstänkta tiden för mordet. Då är det stendött.
Vad tror ni om hans gymbesök som inträffade endast två gånger. Den 11e och 14e. Det måste betyda något. Tog han vapen därifrån ?
Eller varför är det just dessa dagar och inga besök annars?
Finns det en geocache inne på eller nära gymmet som är viktig på något sätt?
Hur vet du att SD traskar runt i samhället/Hjärsta, han kanske ö.h.t inte befinner sig i samhället/Hjärsta?
Att du tror att ngn skulle göra sig olycklig på SD ( det är väl han du menar? ) hur har du kommit fram till det, jag anser att det är ett indirekt hot från dig!?