Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Hade det hjälpt henne? Han verkar inte ha velat avsluta. Praktiskt att ha två kvinnor fast på olika sätt.
Vad hade han gjort härnäst om de inte hade setts?
Jag har uppfattat det som att SD verkade må ganska dåligt i april- 18. Hannas flytt och skilsmässa, SD försöker blidka henne och L*ena som verkar omöjlig att styra och kontrollera som han vill. Nu har H*nna en relation med S*llen (säkert känner han hur hon glider ur hans händer) samtidigt som L*ena åker till Norge. Bägge verkar gladare, vilket inte kan kännas bra för honom?
SD verkar inte klara av att hantera äldsta dottern och reagerar som ett litet barn med bråk i dagar om barnens kaninburar och en känsla av att han inte är behövd och älskad. Att han avsäger sig att ha hand om barnen och att de ska flytta till Hanna. Hans krav på hur barnen ska lösa de kala fläckarna på gräsmattan med annan löning verkar kräva att de gör som han säger, inte riktig förhandling genom att få barnen att själva komma med lösningar på riktigt (allt fritt ur minnet).
Det för mig visar att SD börjat tappa kontrollen över sig själv, och allt upplevs som att andra avvisar honom. Båda kvinnorna och t o m barnen (vilket ju är hans egen barnsliga tolkning).
Naturligtvis hade det bästa varit för L*ena att lämna SD för länge sedan.
Jag tycket att expertvittnet förklarade bra hur bindningen blir starkare med tiden, för bägge parter.
Jag tror som jag sagt förut, att de mycket hemska tankarna som SD har om mord, har funnits länge. Mycket länge.
Jag tänker att dessa tankar formats under många år tills det blivit oundvikligt.
Det är självklart att en dag spricker bubblan av att ha två förhållanden hemliga. Och att inga av de strategier SD vidtar, för att hemlighålla förhållandet funkar. Inte Telegram, Viper, RT, olika adresser, Hot, hot mot barnen, ljus i sängen, stalking... det går helt enkelt inte att kontrollera situationen längre.
För SD är ökad kontroll lösningen.
Inte att lämna relationen.
Det är format för katastrof.