2020-04-22, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Ja det är mycket märkligt och jag tror det är en viktig detalj.

Tror ni J.G har vetskap om det som hänt? Jag fick intrycket av att kände avsmak för allt som inträffat under förhören.
Tror han anar, men inte VET.
Citera
2020-04-22, 10:05
Medlem
Citat:
Ja det är mycket märkligt och jag tror det är en viktig detalj.

Tror ni J.G har vetskap om det som hänt? Jag fick intrycket av att kände avsmak för allt som inträffat under förhören.

JG misstänker men vill inte veta.
Citera
2020-04-22, 10:06
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter oroväckande. Men pläderingen är ju enbart en sammanfattning på "bevis". Vet du detta eller gissar du?

Har själv fått detta i svar.
Citera
2020-04-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Ok. Tack för det. Fan också.
Citera
2020-04-22, 10:08
Medlem
Citat:
Hmmm. Som någon skev, kan han haft något i ett skåp?
Mordet verkar ha varit planerat ett tag så det finns nog en bra anledning till att han tvunget skulle in på gymet

Gymmet är troligen en avledningsmanöver. Det viktiga i sammanhanget är Södra Vattentornet - hans och LWs place. Han hämtar något där? Han skickade en bild på tornet till sin drömkvinna H för att berätta Snart åker vi och LW kommer inte störa oss mer? Han kan även skickat bilden till LW. När hon sen skickar bild på den kastade loggremsan för vattentornet är hon arg?

Svar får vi inte eftersom SD och HD har raderat i sina mobiler och LWs är borta.
Citera
2020-04-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Just du kommer självklart få filerna när det går. Och flera andra seriösa. Men lägger inte ut i tråden.

Ah, så slutpläderingarna är inte sekretessbelagda?
Vad konstigt att inte Rättegången på YT har lagt upp dem, men de kanske inte är helt klara för utlämning?
Hoppas också på att kunna få ta del av dem .

Edit: såg nu Rastas svar till dig.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-04-22 kl. 10:23. Anledning: tillägg
Citera
2020-04-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Ah, så slutpläderingarna är inte sekretessbelagda?
Vad konstigt att inte Rättegången på YT har lagt upp dem, men de kanske inte är helt klara för utlämning?
Hoppas också på att kunna få ta del av dem .
Se Rastades svar ovan. Verkar inte lovande.
Citera
2020-04-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Gymmet är troligen en avledningsmanöver. Det viktiga i sammanhanget är Södra Vattentornet - hans och LWs place. Han hämtar något där? Han skickade en bild på tornet till sin drömkvinna H för att berätta Snart åker vi och LW kommer inte störa oss mer? Han kan även skickat bilden till LW. När hon sen skickar bild på den kastade loggremsan för vattentornet är hon arg?

Svar får vi inte eftersom SD och HD har raderat i sina mobiler och LWs är borta.

Ja det är helt sanslöst vad det raderas och skrivs över minne med foto. Hur fan kan man komma undan med det?
Citera
2020-04-22, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hade det hjälpt henne? Han verkar inte ha velat avsluta. Praktiskt att ha två kvinnor fast på olika sätt.
Vad hade han gjort härnäst om de inte hade setts?

Jag har uppfattat det som att SD verkade må ganska dåligt i april- 18. Hannas flytt och skilsmässa, SD försöker blidka henne och L*ena som verkar omöjlig att styra och kontrollera som han vill. Nu har H*nna en relation med S*llen (säkert känner han hur hon glider ur hans händer) samtidigt som L*ena åker till Norge. Bägge verkar gladare, vilket inte kan kännas bra för honom?

SD verkar inte klara av att hantera äldsta dottern och reagerar som ett litet barn med bråk i dagar om barnens kaninburar och en känsla av att han inte är behövd och älskad. Att han avsäger sig att ha hand om barnen och att de ska flytta till Hanna. Hans krav på hur barnen ska lösa de kala fläckarna på gräsmattan med annan löning verkar kräva att de gör som han säger, inte riktig förhandling genom att få barnen att själva komma med lösningar på riktigt (allt fritt ur minnet).

Det för mig visar att SD börjat tappa kontrollen över sig själv, och allt upplevs som att andra avvisar honom. Båda kvinnorna och t o m barnen (vilket ju är hans egen barnsliga tolkning).

Naturligtvis hade det bästa varit för L*ena att lämna SD för länge sedan.
Jag tycket att expertvittnet förklarade bra hur bindningen blir starkare med tiden, för bägge parter.

Jag tror som jag sagt förut, att de mycket hemska tankarna som SD har om mord, har funnits länge. Mycket länge.

Jag tänker att dessa tankar formats under många år tills det blivit oundvikligt.

Det är självklart att en dag spricker bubblan av att ha två förhållanden hemliga. Och att inga av de strategier SD vidtar, för att hemlighålla förhållandet funkar. Inte Telegram, Viper, RT, olika adresser, Hot, hot mot barnen, ljus i sängen, stalking... det går helt enkelt inte att kontrollera situationen längre.

För SD är ökad kontroll lösningen.
Inte att lämna relationen.

Det är format för katastrof.
Citera
2020-04-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Fråga: Har du bett tingsrätten om att få ett överklagningsbart beslut på vägran att utlämna åkl:s slutplädering?

Du kanske inte vet riktigt hur svensk förvaltning fungerar?
Frågar i all välmening.
Citera
2020-04-22, 10:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Gymmet är skumt.
Kanske tänkte han i första vändan att han kunde ta något från gymmet, men kanske är det en manöver för att fylla dagen med alibi också.

Även utredarna har ju funderat över varför han tar bilden på tornet.
De har kanske varit inne på att det är då SD kommunicerar till LW var och när de ska träffas. Vilket SD menar att han inte skulle hinna.

Absolut att SD kunnat skicka bilden till någon i symbolisk mening. Skulle ju vara typiskt honom.
Citera
2020-04-22, 10:51
Medlem
Att SD visste att dörren var öppen borde vara oerhört graverande uppgifter ? Sonen hade ju inte sagt något om det till honom.
Samma att han visste att det var LW som hade hittats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in