2020-04-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har beställt dom. Får jag dom så kommer de inte tråden till del. Trött på trollen här.
Ursäkta men vad har du beställt?

Jag undrade i min replik till Draifos om nån begärt prövning av ett [ev] sektetessbeslut gällande åkl ÅH:s slutplädering.
Är det du har gjort fast du kanske inte kan uttrycka dig begripligt?
Citera
2020-04-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Att det är helt orimligt. Minnesförlusten är en efterhandskonstruktion för att han sett i FUP att ingen såg honom mellan 23 och 00.
Håller helt med Dig!

Gissar att jag blir svaret utan från Draifos som jag ställde frågan till (ang varför SD visste vilka shorts som han använde på mordkvällen men minnesförlust vad gäller bla cyklande).

SD verkar ha fått sig mycket nyttigt tillgodo från FUP (flitens lampa har nog lyst starkt i ett "rum" på häktet).
Citera
2020-04-22, 09:18
Medlem
Citat:
Jag har beställt dom. Får jag dom så kommer de inte tråden till del. Trött på trollen här.

Jag skulle vilja ha, men eftersom jag har ett nytt konto kan jag inte ta emot. Men är ju inte mitt original just nu. Får vänta tills dess kanske.
Citera
2020-04-22, 09:22
Medlem
Undra hur domen kommer formuleras kring alla lögner och märkliga beteenden av SD? De måste ju ta upp det iallafall.

Men finns det en liten möjlighet att det ändå blir en fällande dom? De överlägger väl under hela den här tiden? De kanske ändrar sig på vägen nu? Eller är ett frisläppande alltid likställt med fällande dom?
Citera
2020-04-22, 09:33
Medlem
Vad tror ni om hans gymbesök som inträffade endast två gånger. Den 11e och 14e. Det måste betyda något. Tog han vapen därifrån ?
Eller varför är det just dessa dagar och inga besök annars?
Citera
2020-04-22, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Undra hur domen kommer formuleras kring alla lögner och märkliga beteenden av SD? De måste ju ta upp det iallafall.

Men finns det en liten möjlighet att det ändå blir en fällande dom? De överlägger väl under hela den här tiden? De kanske ändrar sig på vägen nu? Eller är ett frisläppande alltid likställt med fällande dom?
Äh, vad skriver du där?
Du menar kanske 'friande dom'?
I så fall är det enkla svaret:
JA.
Citera
2020-04-22, 09:39
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Vad tror ni om hans gymbesök som inträffade endast två gånger. Den 11e och 14e. Det måste betyda något. Tog han vapen därifrån ?
Kanske det, många har ju varit inne på en hantelstång som vapen. Eller var det för att bygga upp adrenalin? Eller för att faktiskt försöka rensa huvudet ifrån mordtankarna?

Det är skumt..
Citera
2020-04-22, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Äh, vad skriver du där?
Du menar kanske 'friande dom'?
I så fall är det enkla svaret:
JA.

Ja skrev fel. Okej har det aldrig hänt att någon släppts fri men att det ändå blev fällande dom?
Nä det stämmer nog det du skriver
Citera
2020-04-22, 09:42
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja ha, men eftersom jag har ett nytt konto kan jag inte ta emot. Men är ju inte mitt original just nu. Får vänta tills dess kanske.
Just du kommer självklart få filerna när det går. Och flera andra seriösa. Men lägger inte ut i tråden.
Citera
2020-04-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Kanske det, många har ju varit inne på en hantelstång som vapen. Eller var det för att bygga upp adrenalin? Eller för att faktiskt försöka rensa huvudet ifrån mordtankarna?

Det är skumt..

Nej tror inte det handlar om adrenalin eller rensa huvudet.
Har polisen ens kollat upp om något saknats på gymet vid de tiderna? Han plankade ju den 14e dessutom eftersom det var stängt
Men in skulle han. Trots att han hade massa saker att göra den kvällen
SKUMT
Citera
2020-04-22, 09:43
Medlem
Citat:
Jag tror också att något går att finna där... men vad?

Alibi... att han var väldigt upptagen just dessa kvällar?

Hämtat/haft mordvapen inlåst i något skåp?

Närhet till Södra Vattentornet (dit han hade kod)? Ville bli sedd/GPS-spår åt det hållet?

Svårt att förstå vad en klurig geo-gubbe listat ut... kanske långt innan mordet blev utfört.
Citera
2020-04-22, 09:44
Medlem
Citat:
Just du kommer självklart få filerna när det går. Och flera andra seriösa. Men lägger inte ut i tråden.

Tack! Kommer skriva till dig när jag kan.

Vad tror du om att han kanske tog vapen från gymet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in