Citat:
Ursprungligen postat av
BrajenFan
Vid era spekulationer angående matchandet när utgår ni då från att allsvenskan startar?
Det verkar vara uteslutet att spela inför publik i Juni vartfall.
Från en intervju med Johan Giesecke i dagens SvD:
Allsvensk premiär den 14 juni, vilket är det nya startdatumet som Svenska fotbollförbundet har tagit sikte på.
–Det finns en viss möjlighet, men i så fall utan publik skulle jag gissa. Publik blir nog inte aktuellt förrän efter sommaren, säger Giesecke och upprepar därmed den nuvarande statsepidemiologen Anders Tegnells spådom.
Jag räknar på det datumet men tror nog att det dröjer längre ändå, det är liksom inte bara att knäppa med fingrarna för att starta upp allt igen. Det är en del planering med en allsvensk säsong...
Sedan väntar vi fortfarande på hur UEFA kommer göra med europakalendern och när eventuella landslagsuppehåll kommer vara. Innan det kommit ska man ju inte lägga schemat är det sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Börjar man i vecka 24(söndag 14 Juni) så har vi 28 veckor fram till nyår. Man borde kunna spela klart AS innan December, dvs på 24 veckor, visst det kommer bli kompakt, speciellt för de föreningar som eventuellt spelar Europakval men det borde gå. Sedan kan det såklart bli så att en del omgångar blir utan publik.
Edit: Skulle man få börja ha publik i t ex September kanske det blir 10 omgångar utan publik, så typ 5 hemmamatcher.
Knappast så att klubbarna köper att lira fem matcher utan publik, det var ju nära på en majoritet av klubbarna som inte skulle klara av det ekonomiskt heller.
Visst tror även jag att 1, max 2 hemmamatcher kan bli utan publik med nån form av kompensation men att missa en tredjedel av hemmamatch-intäkterna lär inte ske, då lär det skjutas på seriestarten än mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
FOTBOLL Det nederländska förbundet
meddelar i dag att man inte kommer att
fortsätta försöken att spela klart
årets säsong. Detta efter ett beslut
från regering som innebär att ingen
fotboll kan spelas i landet innan den
första september.
Källa: SvT text
Kommer vår fotboll igång innan hösten?
Går dom då på den tabell som var när det tog slut?
Jag är som sagt tveksam till 14 Juni, givetvis inte med publik men håller ännu fast vid att det inte ens är säkert att det blir nåt iår men blir det spel startar det först i aug-sep och då ska vi nog vara glada om det är publik...