2020-04-22, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hmm, om inte brevet hade någon betydelse för beslutet om frisläppandet vad hade det då betydelse för? Tänkte SD avslöja vem som han tidigare sagt, anade vem det var men fick inte framföra det?
Det var väl SD som ville skiva av sig...

BL enl NA också:

"Vi har inte gått in på detta särskilt noga. Vi bedömer att det inte är något nytt som kommit fram".

"Det som stad i papperna gav inte någon anledning att titta närmare på det här".

I SD:s brev hade han väl kunnat avslöja vem han vill... eller menar du att det var advokaterna som hindrade honom?
Citera
2020-04-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hmm, om inte brevet hade någon betydelse för beslutet om frisläppandet vad hade det då betydelse för? Tänkte SD avslöja vem som han tidigare sagt, anade vem det var men fick inte framföra det?
Det är ju långtifrån säkert att Björn Lindén betonade ordet 'det' när han talar. Han kanske lika gärna kunde uteslutit ordet och kvar blir då bara 'beslutet' och det räcker långt, det är tillräckligt tydligt.

Att öht tro att SD:s brev skulle ha haft nån inverkan på rättens beslut är ju närmast befängt men samtidigt lite rart.
I så fall vore SD ingen dålig retoriker: som mordmisstänkt lyckas snacka sig ur häktet.
Sällan.
Aldrig!
Citera
2020-04-22, 08:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det går faktiskt inte att utesluta en sån avsikt.
Det LW skrev till HD är 'pure evil', faktiskt riktigt förfärligt, så visst är det där av intresse för den som postumt försöker bli klok på denna trebarnsmamma.
Vad kan ha drivit henne till dessa elaka ord, bara skrivna för att skada en medmänniska? Även om LW var uppenbart psykiskt instabil, så kan vi utesluta en reell psykos, även om hennes svartsjuka är klart patologisk.
Det finns ju ondska.

Det finns inte bara ondska, det finns också tydliga försök att styra tråden.
Vad ville du egentligen med det här OffT-inlägget? Pekpinna hela klassen?

Ja, det är ondska, det som LW skrev till HD, så det där väcker frågor. Vad får en tidigare populär pastor tillika trebarnsmamma och som vigt paret D, till att förvandlas till en veritabel ondsint kaninkokerska?
Den frågan får gärna nån svara på.
Kanske Fröken_Sverige skulle kunna tänka sig att göra ett ärligt försök?
Tack på förhand!

Edit: Oavsett om HD mottog den elaka texten eller ej, skulle åkl ÅH i den kunna finna tunga skäl till att under buller och bång gripa HD och därefter anhålla henne misstänkt för mord.
Något som hon senare helt friskrivits från.
Jaja, det här är ett mycket märkligt ärende.
Den som är "PURE EVIL" I detta fall är Lenas mördare!
Men tydligen väldigt svårt för dig och dina gelikar att förstå?
Otroligt tragiska människor ni är.
Citera
2020-04-22, 08:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var väl SD som ville skiva av sig...

BL enl NA också:

"Vi har inte gått in på detta särskilt noga. Vi bedömer att det inte är något nytt som kommit fram".

"Det som stad i papperna gav inte någon anledning att titta närmare på det här".

I SD:s brev hade han väl kunnat avslöja vem han vill... eller menar du att det var advokaterna som hindrade honom?
Det tror jag.
I normalfallet representerar advokaterna den misstänkte.
De ska föra hans talan.
Den misstänkte kan inte bara börja prata när han har lust.
Advokaterna borde ha sagt att den misstänkte hade något att framföra.

Är det inte så det fungerar i en rättegång?
I så fall var det advokaterna som inte framförde hans önskemål.
Citera
2020-04-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Den som är "PURE EVIL" I detta fall är Lenas mördare!
Men tydligen väldigt svårt för dig och dina gelikar att förstå?
Otroligt tragiska människor ni är.
Fast vi vet ju inte vem som mördade LW och än mindre vilka motiv denne/-a kan ha haft.
Eller hur?

För övrigt behöver jag inga "gelikar" för att tänka självständigt.
Citera
2020-04-22, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Vårterminen 2018, då HD separerat och skilt sig från SD. Paret D bestämmer sig för skilsmässa i slutet av jan- februari 2018. Därefter flyttar H till Lenas kvarter. Så H hinner kanske bo där i 2 mån innan L är död. Cirkus.

Eventuella fuskloggningar av H skriver dock inte L något om till sina vänner, vad jag minns. Utan det rör alltid nedvärderande saker om H som person, hennes relation med S och dylikt.

Däremot har jag förstått att H faktiskt fuskloggar genom er här i tråden främst. Dessutom är ju yankee dude också inblandad i kattfighten om burkar in real life.

I övrigt när L talar med någon inom polisen i anslutning till polisanmälan beskriver hon sig själv som stark, frisk, intelligent, kreativ och en person som stimulerar andra människor, medan H är motsatsen: svag, sjuk, tråkig etc.

Har du haft en förlossningsdepression och varit sjukskriven i 7 år är det inte vidare svårt att förstå varför. Inte ovanligt att den kategorin tar självmord. Sedan med Lenas bakgrund som själasörjare förvånas jag av hennes människosyn. Inte minst när hon beskriver Esters fling från Gbg som något av en nolla som besökt hennes dotter utan pengar på fickan. Själasörjare brukar inte förakta människor, de brukar hjälpa, stötta och lyfta upp de svaga. Inte se ner på människor i underläge.

Och även om L vet att hon är elak, så fortsätter hon dessvärre på den banan.

Som jag kommer ihåg det flyttade HD in i sin lgh runt mars 18. Var i FUP har LW sagt att hon inte sett HD i kvarteret? Till vem? Var får du "vårterminen" ifrån? Hänvisa i stället till FUP där det framkommit.

HD loggade LW:s burkar, vilket LW var sur över och tog bort. HD hade inte varit på plats och LW tog bort dessa (och HD loggade om). Vem har sagt att hon sagt det till sina vänner? Jag har för mig att LW pratade med någon person som var någon "överkukku" i sammanhanget.

Långt svar från dig som jag uppfattar som mest är för att kasta skit på en mördad mamma.
Citera
2020-04-22, 08:28
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Fast vi vet ju inte vem som mördade LW och än mindre vilka motiv denne/-a kan ha haft.
Eller hur?

För övrigt behöver jag inga "gelikar" för att tänka självständigt.

Givet den indiciekedja som finns i kombination med SDs beteende så är det orimligt med en annan mördare.
Citera
2020-04-22, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det tror jag.
I normalfallet representerar advokaterna den misstänkte.
De ska föra hans talan.
Den misstänkte kan inte bara börja prata när han har lust.
Advokaterna borde ha sagt att den misstänkte hade något att framföra.

Är det inte så det fungerar i en rättegång?
I så fall var det advokaterna som inte framförde hans önskemål.
Jag menade/misstänker att advokaterna inte var inblandade/läste SD:s brev innan han skickade det.

I rättegången har de säkert försökt att tona ner honom.
Citera
2020-04-22, 08:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad får dig att tro på SD:s uppgifter, vad anser du är "brister i saklighet och opartiskhet från åklagaren sida"?
Jag "tror" ingenting, men om det som SD skriver i brevet till tingsrätten stämmer så for alltså åklagaren med osanning på flera punkter i sitt slutanförande. För att kunna göra en bedömning av det här skulle vi naturligtvis behöva lyssna på ljudupptagningen från slutanförandet, men den verkar av någon anledning vara sekretessbelagd.
Citera
2020-04-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Givet den indiciekedja som finns i kombination med SDs beteende så är det orimligt med en annan mördare.
Jo, så kan man tycka.
Men nu fungerar inte juridiken på det viset och eftersom det hos rätten fanns tvivel, rimligt sådant, så hade domstolen bara att släppa SD.
Om det kan man tycka vad man vill. Gatans parlament har ju iom graffittin ('Mördare' på garaget) redan börjat tala. Nästa steg är väl högafflarna och repet..?
Citera
2020-04-22, 08:43
Medlem
Citat:
Och hur anser du att vi skall bedöma t ex just den där privata anteckningen?
Du kanske tänker att allt ondskefullt hat som LW kände mot HD, att det genom skrivandet liksom rann av henne och kvar blev bara ren och skär Människokärlek, den kärlek hon som pastor åtagit sig att sprida -kan det vara så du tänker?

Det är uppenbart väldigt svårt för trådens LW-kramare att medge LW:s riktigt usla sidor. Det blir lite av en paradox, ett känsligt läge, för ju vidrigare sidor visavi HD som framkommer av LW desto större tyngd borde ju detta medföra till argumenten om att SD ville röja henne ur vägen.
Vi ska bedöma anteckningar som anteckningar, och inte skapa trådsanningar om att det blev skickat, det är allt.
Resten du har skrivit är spydigheter, vilka är helt onödiga, eftersom jag inte har påstått något dylikt.
Citera
2020-04-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag "tror" ingenting, men om det som SD skriver i brevet till tingsrätten stämmer så for alltså åklagaren med osanning på flera punkter i sitt slutanförande. För att kunna göra en bedömning av det här skulle vi naturligtvis behöva lyssna på ljudupptagningen från slutanförandet, men den verkar av någon anledning vara sekretessbelagd.
Vad tänker du ang att SD tom kommer ihåg (enl brevet) vilka shorts han hade på sig på mordkvällen när han inte ens kommer ihåg om han var ute och cyklade eller ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in