2020-04-22, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I chattar med vänner så berättar hon om
att hon har skrivit jätteelaka brev till HD
men ”jag har inte skickat det än”. ”Jag
skulle vilja men...”. Och så skriver hon att
hon vet att det skulle få konsekvenser så
därför avstår hon.

Mot slutet av sitt liv upplevde hon att hon
hade ett övertag över SD så då kanske hon
tog mod till sig och skickade breven?
Inte troligt. I förhör säger HD att hon fick veta på planet till USA att LW och SD hade fortsatt sin sexuella relation. Dock uppfattar HD att LW är elak mot henne på andra sätt.
Citera
2020-04-22, 05:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Inte troligt. I förhör säger HD att hon fick veta på planet till USA att LW och SD hade fortsatt sin sexuella relation. Dock uppfattar HD att LW är elak mot henne på andra sätt.

Varför skulle HD berätta det? Och visa hur
starkt motiv hon hade att mörda LW.

Om LW hotade SD med att skicka breven
till HD ifalll SD åkte till USA med HD så kan
det hotet vara det som gjorde att det slog
över för SD.
Citera
2020-04-22, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I chattar med vänner så berättar hon om
att hon har skrivit jätteelaka brev till HD
men ”jag har inte skickat det än”. ”Jag
skulle vilja men...”. Och så skriver hon att
hon vet att det skulle få konsekvenser så
därför avstår hon.

Mot slutet av sitt liv upplevde hon att hon
hade ett övertag över SD så då kanske hon
tog mod till sig och skickade breven?
Kanske för att stoppa USA-resan?

Och HD berättar för polisen i sina förhör att L skickat ett gäng digitala brev till henne. HDs samtalstant har avrått Hanna från att besvara utan klippa all kontakt med L, brevledes, då vederbörande uppfattar L som en sjuk människa. Den slutsatsen beror antagligen på vad som står i innehållet

Men L fortsätter skuldbelägga Hanna trots att hon separerat från S och istället har en fling med Sillen. I loggar till vänner våren 2018 så framgår tydligt att hon avskyr både S och H och inte vill att de ska få undslippa konsekvenser för att de så länge hållit upp en falsk fasad angående sitt äktenskap. Hon säger också i samma loggar att S vill återförenas med Hanna.. Hon uttrycker sin bitterhet tydligt. Likadant i chattar till Stefan hatar hon och föraktar Hanna och Stefan ber henne sluta upp med den biten.

Om det omtalade brevet skickats eller inte vet inte jag, däremot finns fler kortare brev och varianter på liknande tema i Fup. Om detta är ett överhängande hot och ingår i hennes " övertag" mot Stefan, går det ännu mer förstå vem som har ett gigantiskt motiv.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-22 kl. 06:27.
Citera
2020-04-22, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan det ju vara. Men man skrev en lapp och lade på bordet också, vilken man glömde ta med sig. Skriver man upp något så minns man oftast. Om man inte är stressad och tänker på mord man nyss begått kanske?

Ang lapp på köksbordet/övernattning i bilen.

Funderar på hur det gick till där på sen eftermiddag/kväll när SD blir inringd till sitt 2:a förhör.

Vad jag antar visste/misstänkte SD inte att han skulle bli fråntagen sin telefon, varför och i vilket läge la han en lapp på bordet till hotellet (med mobilens sista siffror).

Jag tror att det är en efterkonstruktion för att förklara varför de inte kom åt hotellrummet och tänkte sig inte att polisen skulle kolla upp att det var just dessa siffror det gällde.

Om det fanns en lapp... någon borde ha hittade den? Var det polisen som var först på plats eller hann någon av husvakterna dit (borde inte vara svårt att kolla... kanske gjort).

Som jag har uppfattat det så har GPS visat att de parkerade utanför hotellet och vid 06 åkte de till Benstockens parkering.

Misstänker att de inte inte ville gå in på hotellrummet utan hade mycket att snacka om. SD kom från ett långt förhör och per omg åkte de mot Arlanda utan att knappt nämna LW. Kanske stämmer om de misstänkte att bilen var buggad (likväl hotellrummet).
Citera
2020-04-22, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ju sorgligt att inte kvinnorna i stället gick samman och anklagade den största skurken av alla:
SD.

Men tyvärr fungerar det inte så i det verkliga livet.

Finns många varianter på hur kvinnor reflekterar i dylika situationer som jag aldrig förstått. Ser saken som en integritetsfråga. Gå samman mot S? snarare borde alla spola honom. Sedan är det många faktorer annat än sex som håller människor samman: Föreställningar om familjeliv, barn, ekonomi, gemensam egendom, gemensamma vänner, släkt, familj och intressen etc.

Jag skulle iallafall inte vilja samarbeta med L, anförtro mig till, och stå henne nära. Garanterat inte. Hon agerar inte "friskt ' eller normalt eller inom realistiska gränser. Hon suktar efter en manipulativ smilfink som bedrar fru och barn och L beskriver som mr nice med tillägget att han har psykopatiska drag. Ändå vill hon ha honom och ersätta H?

Finns ingen sund person som inte hör hur skevt den logiken urartar. Nej, Lena skulle jag aldrig närma mig frivilligt, av inte minst självbevarelsesjälvbevarelsedrift. Hade jag känt henne alltredan innan hon efter skilsmässan med Ulf började spåra ur, skulle jag konfronterat hennes handlande och backat därifrån om hon inte vill lyssna.

Att Hanna ursäktar S och skuldbelägger L är visserligen hennes eget val, men hon söker aldrig konfrontation och förföljer L eller provocerar vederbörande utan håller sig undan. Däremot att flytta till Lenas kvarter anser jag som en förvrängd idé och märkligt beteende. Sista stället man vill bo under rådande omständigheter. Men L säger i loggar i Fup att hon aldrig stött på eller sett till H sedan hon flyttade till kvarteret.
Citera
2020-04-22, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Finns många varianter på hur kvinnor reflekterar i dylika situationer som jag aldrig förstått. Ser saken som en integritetsfråga. Gå samman mot S? snarare borde alla spola honom. Sedan är det många faktorer annat än sex som håller människor samman: Föreställningar om familjeliv, barn, ekonomi, gemensam egendom, gemensamma vänner, släkt, familj och intressen etc.

Jag skulle iallafall inte vilja samarbeta med L, anförtro mig till, och stå henne nära. Garanterat inte. Hon agerar inte "friskt ' eller normalt eller inom realistiska gränser. Hon suktar efter en manipulativ smilfink som bedrar fru och barn och L beskriver som mr nice med tillägget att han har psykopatiska drag. Ändå vill hon ha honom och ersätta H?

Finns ingen sund person som inte hör hur skevt den logiken urartar. Nej, Lena skulle jag aldrig närma mig frivilligt, av inte minst självbevarelsesjälvbevarelsedrift. Hade jag känt henne alltredan innan hon efter skilsmässan med Ulf började spåra ur, skulle jag konfronterat hennes handlande och backat därifrån om hon inte vill lyssna.

Att Hanna ursäktar S och skuldbelägger L är visserligen hennes eget val, men hon söker aldrig konfrontation och förföljer L eller provocerar vederbörande utan håller sig undan. Däremot att flytta till Lenas kvarter anser jag som en förvrängd idé och märkligt beteende. Sista stället man vill bo under rådande omständigheter. Men L säger i loggar i Fup att hon aldrig stött på eller sett till H sedan hon flyttade till kvarteret.

När i tid säger LW (enl FUP) att hon aldrig har sett till HD?

Provocerar LW gör HD genom att (fusk)logga LW:s burkar ett antal ggr som LW anser att hon inte tagit. Geo verkar vara på liv och död för alla inblandade parter.
Citera
2020-04-22, 07:17
Medlem
NA om SDs brev
www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordarens-desperata-brev-till-domaren-gor-ont-i-hela-kroppen-att-fa-hora-andra-bes kriva-ett-monster

Brevet är adresserat till domaren Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingermarsson och kom in till tingsrätten 15 april. Det var samma dag som 45-åringen släpptes på fri fot.

– Brevet har inte haft någon betydelse för det beslutet, säger Björn Lindén.

"Puh. Nu har 20 jobbiga dagar gåtts igenom. Jag trodde jag skulle få ordet avslutningsvis, och hade förberett lite saker att säga, men så blev det inte", skriver mannen i brevet.

Citera
2020-04-22, 07:34
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men UW har yttrat sig negativt om LW också ...
Minns nu inte var...

De har levt ihop och skilt sig det är såklart så att han säkert yttrat några negativa ord om sin f d. Han är inte den första och inte den siste som gör det. Men i rättegången var han den som var mest sansad och ärlig och rak och respektfull tyckte jag.
Citera
2020-04-22, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
NA om SDs brev
www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordarens-desperata-brev-till-domaren-gor-ont-i-hela-kroppen-att-fa-hora-andra-bes kriva-ett-monster

Brevet är adresserat till domaren Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingermarsson och kom in till tingsrätten 15 april. Det var samma dag som 45-åringen släpptes på fri fot.

"Puh. Nu har 20 jobbiga dagar gåtts igenom. Jag trodde jag skulle få ordet avslutningsvis, och hade förberett lite saker att säga, men så blev det inte", skriver mannen i brevet.

Då får väl frågan om brevets eventuella betydelse för SD:s frisläppande anses klargjord.
Citera
2020-04-22, 07:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
NA om SDs brev

Hmm, om inte brevet hade någon betydelse för beslutet om frisläppandet vad hade det då betydelse för? Tänkte SD avslöja vem som han tidigare sagt, anade vem det var men fick inte framföra det?
Citera
2020-04-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Och fortfarande så har INTE LW skickat det till HD, utan till sig själv. Alltså en privat anteckning för att skriva av sig.
Och hur anser du att vi skall bedöma t ex just den där privata anteckningen?
Du kanske tänker att allt ondskefullt hat som LW kände mot HD, att det genom skrivandet liksom rann av henne och kvar blev bara ren och skär Människokärlek, den kärlek hon som pastor åtagit sig att sprida -kan det vara så du tänker?

Det är uppenbart väldigt svårt för trådens LW-kramare att medge LW:s riktigt usla sidor. Det blir lite av en paradox, ett känsligt läge, för ju vidrigare sidor visavi HD som framkommer av LW desto större tyngd borde ju detta medföra till argumenten om att SD ville röja henne ur vägen.
Citera
2020-04-22, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När i tid säger LW (enl FUP) att hon aldrig har sett till HD?

Provocerar LW gör HD genom att (fusk)logga LW:s burkar ett antal ggr som LW anser att hon inte tagit. Geo verkar vara på liv och död för alla inblandade parter.

Vårterminen 2018, då HD separerat och skilt sig från SD. Paret D bestämmer sig för skilsmässa i slutet av jan- februari 2018. Därefter flyttar H till Lenas kvarter. Så H hinner kanske bo där i 2 mån innan L är död. Cirkus.

Eventuella fuskloggningar av H skriver dock inte L något om till sina vänner, vad jag minns. Utan det rör alltid nedvärderande saker om H som person, hennes relation med S och dylikt.

Däremot har jag förstått att H faktiskt fuskloggar genom er här i tråden främst. Dessutom är ju yankee dude också inblandad i kattfighten om burkar in real life.

I övrigt när L talar med någon inom polisen i anslutning till polisanmälan beskriver hon sig själv som stark, frisk, intelligent, kreativ och en person som stimulerar andra människor, medan H är motsatsen: svag, sjuk, tråkig etc.

Har du haft en förlossningsdepression och varit sjukskriven i 7 år är det inte vidare svårt att förstå varför. Inte ovanligt att den kategorin tar självmord. Sedan med Lenas bakgrund som själasörjare förvånas jag av hennes människosyn. Inte minst när hon beskriver Esters fling från Gbg som något av en nolla som besökt hennes dotter utan pengar på fickan. Själasörjare brukar inte förakta människor, de brukar hjälpa, stötta och lyfta upp de svaga. Inte se ner på människor i underläge.

Och även om L vet att hon är elak, så fortsätter hon dessvärre på den banan.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-22 kl. 07:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in