2020-04-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Alla? Nej det är långt ifrån sant.

Vilka alla?
Citera
2020-04-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Har för mig att det var i mars.

Tror det har stått något om barnen och brännaren, men minns inte vad? Är osäker.

Det är dock inte vanligt med bränder i privata/mindre pelletskaminer. Jag har googlat och lagt in om det tidigare i tråden. På typ pelletsfabriker och större fastigheter (typ någon skola, bland annat) så har det skett. Inte heller det ser speciellt vanligt ut. I vanliga hushåll tycks det vara enormt ovanligt.

#TeamÅsaHiding

Det är faktiskt inte helt ovanligt, det händer att det blir en så kallad bakeld i inmatningsröret som oftast är i plast på mindre anläggningar. Plaströret skall smälta av för att förhindra att elden går vidare till övriga delar t.ex pelletsförrådet. Att detta händer beror oftast på att man har för lite tilluft, men det kan ju även vara så att den skulle startas upp med en iskall skorstensstock och det var trögt att få ut "köldkulan".
Citera
2020-04-22, 00:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
För att ta det i rätt ordning, han ber först LW att mötas upp vid gömman för att den är för synlig,
han "glömmer" sen sin telefon hemma och beger sig sen till platsen och gömmer sig där. LW kommer dit och skriver i sms tre ggr Hallå Hallå Hallå i tät följd då hon inte ser honom där.
När det sen går åt helvete med planen som han har pga att LW pratar hela tiden med J H*åård, så drar han igång det här med mållgorna och polisen. Liknande upplägg med telefonen görs även den 14/5.

Frustrerande att det inte går att hitta detta i fupet igen!

Hur många indikationer finns det i materialet på att SD glömt sin tfn vid ngt annat tillfälle i livet? Han har ju den snudd på tatuerad på armen. Skulle förvåna mig att han nånsin glömmer, ssk när han måste ha den för att lokalisera LW...

Bättre egentligen att gå tillbaka och hämta den när han saknar den...

Sen kanske man kan våga sig på gissningen att mållgorna får fungera som en ursäkt för att han aldrig hittar LW den kvällen. Han hade stött på en gubbe väl, så det var kört? Och sen ska han då ha anledningen kvar att ge sig ut nån annan natt?
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-22 kl. 00:44.
Citera
2020-04-22, 00:43
Medlem
Nu när man nu fått en klarare bild över denna mycket tragiska händelse, så sammanfattar detta samtal mellan LW och SD hur deras relation såg ut och kanske även en hint om varför det slutade som det gjorde.

Ni som inte har lyssnat på detta, gör det nu.
Och ni andra kan gott lyssna på detta igen.

call_08-50-31_IN_0104522194.amr

Fan att hon inte kunde ta några steg tillbaka och avsluta detta destruktiva förhållande i tid.
Citera
2020-04-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Diskalkyli är man är helt värdelös på siffror.

Så heter det ja! Ett nedrans handikapp kan jag tänka mej.
Citera
2020-04-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur många indikationer finns det i materialet på att SD glömt sin tfn vid ngt annat tillfälle i livet? Han har ju den snudd på tatuerad på armen. Skulle förvåna mig att han nånsin glömmer, ssk när han måste ha den för att lokalisera LW...

Bättre egentligen att gå tillbaka och hämta den när han saknar den...

Sen kanske man kan våga sig på gissningen att mållgorna får fungera som en ursäkt för att han aldrig hittar LW den kvällen. Han hade stött på en gubbe väl, så det var kört? Och sen ska han då ha anledningen kvar att ge sig ut nån annan natt?

Ja det är ju en ryslig tanke, man undrar ju vad han menade med orden han skrev till JG tror jag att det var.....one down two to go....
Citera
2020-04-22, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh

Fan att hon inte kunde ta några steg tillbaka och avsluta detta destruktiva förhållande i tid.
Ja.. Som UW beskriver förhållandet så var LW som maniskt kopplad till SD även om det verkar ha släppt de sista veckorna i livet och LW därmed verkar haft mer lugn och ro i sinnet än på länge.

Det är just i sådana skeenden motparten reagerar med dödligt våld, enligt forskaren som vittnade i rättegången.

Jag kan säga att jag inte riktigt hade greppat hur illa det kan gå i sådana här relationer. Med forskarens berättelser förstår jag definitivt varför det är så svårt att lämna en sån relation. Att LW var medveten om det riskabla har hon ju pratat med andra om så det är inte bara något som är en myt!!
Citera
2020-04-22, 01:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har förklarats noga tidigare i tråden.
Du får läsa tidigare inlägg.

Vi är inne på minst andra varvet när det gäller en förklaring.
Snoris är nog inne på 20:e varvet när det gäller att upprepa samma sak fast hen redan har fått svar.

Så vad tycker du om innehållet i breven?
Citera
2020-04-22, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så vad tycker du om innehållet i breven?
Det är inget brev. Det är LW som har skickat till LW, INTE till HD. Således inget brev, utan privata anteckningar.
Citera
2020-04-22, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det går faktiskt inte att utesluta en sån avsikt.
Det LW skrev till HD är 'pure evil', faktiskt riktigt förfärligt, så visst är det där av intresse för den som postumt försöker bli klok på denna trebarnsmamma.
Vad kan ha drivit henne till dessa elaka ord, bara skrivna för att skada en medmänniska? Även om LW var uppenbart psykiskt instabil, så kan vi utesluta en reell psykos, även om hennes svartsjuka är klart patologisk.
Det finns ju ondska.

Det finns inte bara ondska, det finns också tydliga försök att styra tråden.
Vad ville du egentligen med det här OffT-inlägget? Pekpinna hela klassen?

Ja, det är ondska, det som LW skrev till HD, så det där väcker frågor. Vad får en tidigare populär pastor tillika trebarnsmamma och som vigt paret D, till att förvandlas till en veritabel ondsint kaninkokerska?
Den frågan får gärna nån svara på.
Kanske Fröken_Sverige skulle kunna tänka sig att göra ett ärligt försök?
Tack på förhand!

Edit: Oavsett om HD mottog den elaka texten eller ej, skulle åkl ÅH i den kunna finna tunga skäl till att under buller och bång gripa HD och därefter anhålla henne misstänkt för mord.
Något som hon senare helt friskrivits från.
Jaja, det här är ett mycket märkligt ärende.
Och fortfarande så har INTE LW skickat det till HD, utan till sig själv. Alltså en privat anteckning för att skriva av sig.
Citera
2020-04-22, 05:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Jag undrar hur många av LWs ”vänner”
som är här i tråden och fortsätter hennes
Vendetta mot makarna D.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-22 kl. 05:13.
Citera
2020-04-22, 05:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Och fortfarande så har INTE LW skickat det till HD, utan till sig själv. Alltså en privat anteckning för att skriva av sig.

I chattar med vänner så berättar hon om
att hon har skrivit jätteelaka brev till HD
men ”jag har inte skickat det än”. ”Jag
skulle vilja men...”. Och så skriver hon att
hon vet att det skulle få konsekvenser så
därför avstår hon.

Mot slutet av sitt liv upplevde hon att hon
hade ett övertag över SD så då kanske hon
tog mod till sig och skickade breven?
Kanske för att stoppa USA-resan?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-22 kl. 05:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in