2020-04-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Har för mig att det var i mars.

Tror det har stått något om barnen och brännaren, men minns inte vad? Är osäker.

Det är dock inte vanligt med bränder i privata/mindre pelletskaminer. Jag har googlat och lagt in om det tidigare i tråden. På typ pelletsfabriker och större fastigheter (typ någon skola, bland annat) så har det skett. Inte heller det ser speciellt vanligt ut. I vanliga hushåll tycks det vara enormt ovanligt.

Kanske proveldade man ett set med skyddskläder från Kina eller USÖ, för att se om det brann bra?

Han gillade ju att beställa från Kina, här är ett tips: https://www.wish.com/product/5e561157bce0b8219b8c3c28?hide_login_modal=true&fro m_ad=goog_shopping&_display_country_code=SE&_force _currency_code=SEK&pid=googleadwords_int&c=%7Bcamp aignId%7D&ad_cid=5e561157bce0b8219b8c3c28&ad_cc=SE &ad_lang=SV&ad_curr=SEK&ad_price=540.00&campaign_i d=9527731155&gclid=EAIaIQobChMI4eqN2ZP66AIVlIKyCh1 lMQd2EAQYAyABEgIVjfD_BwE&share=web

Finns säkert i somrigt mellangrönt eller mörkare också. Eller rosa.

#TeamÅsaHiding

Jisses, säger jag för tredje gången här i tråden. Vad ska man annars säga?
Vad jag såg var en helvit medicinsk skyddsdräkt, bra mot virus ..Med en "gardin" för ansiktet
ser man ingenting av personen. Hade svimmat direkt om en sådan figur skulle ha uppenbarat sig i skogen en kväll ... Om de finns i svart kan man gömma sig mycket bra i mörker ... även utan ansiktsgardin är det nog svårt att på håll känna igen vem som döljer sig bakom denna mycket effektiva kroppsmask!
Undrar om ... och ...?? ...och .. !!!
Senast redigerad av Moschata 2020-04-22 kl. 00:03.
Citera
2020-04-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen tog bilen i beslag från Arlanda. Nu är det nog ganska meningslöst att hitta något därute med tanke på att nästan två år gått sedan dess. Borde man kanske tänkt på då. Men hela utredningen i inledningsskedet var en katastrof. Total katastrof.

Visst är det bedrövligt, men visst kan det väl finnas chans att nåt står att finna där även idag? Nåt nergrävt där i krokarna kanske? Man har ju örnkoll på allt annat, typ GPS och liknande. Så varför kollar man inte på platsen där de sov i bilen.?

Kanske är det redan gjort. Jag vet inte. Vet du?
Citera
2020-04-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Grundat på svar jag fick samt att jag tvivlar på att hon skulle
skicka sex gånger till sig själv samma dag så tror jag att det är skickat.
Bombat HD skulle jag tro.

Det är nog mer så att hon har återgått till tidigare text och fortsatt att skriva. De är alla olika och man kan se att texten förändras - det är inte sex identiska kopior. Jag tolkar det mer som det har gått att återskapa varje version på samma sätt som olika sparade versioner av ett word-dokument går att återskapa.
Citera
2020-04-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men har hon skickat de där breven?
Vi har ett helt FUP.
Var står det att de verkligen är skickade.

Varför har detta inte tagits upp av åklagaren under rättegången?
Det borde väl vara ett motiv även för SD?

Han ville ju verkligen få till det med H*anna igen.
Han har ju sagt till sin granne t ex att han vill bli gammal med H*anna.

3 maj- 18, skriver H*anna till SD

"Jag älskar díg".

(Aktbilaga 163 A, sid 37)

Det finns inga belägg för att breven har skickats.

Konstigt om de glömt bort det! Sådana brev kan säkert vara utlösande faktorer hos en redan sjuk (känslostörd) individ.
Citera
2020-04-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst är det bedrövligt, men visst kan det väl finnas chans att nåt står att finna där även idag? Nåt nergrävt där i krokarna kanske? Man har ju örnkoll på allt annat, typ GPS och liknande. Så varför kollar man inte på platsen där de sov i bilen.?

Kanske är det redan gjort. Jag vet inte. Vet du
?
Det stod en halv rad om Arlanda så vitt jag minns av polisens rapport. Och det var att polisen lät bärga bilen från Arlanda på onsdagen. Mer gjordes inte på Arlanda om jag minns rätt.
Citera
2020-04-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men att SD inte kom ihåg koden trots att den bestod av de fyra sista siffrorna i hans mobilnummer kommenterar du inte. Varför?

Jo det har jag visst det. Vilken konstig fråga du ställer

Jag skrev att de kanske var rädda att bli haffade på hotellrummet. ..
Jag skrev att SD sagt att det "var stängt" ...

Kom sedan ihåg annat som jag inte vet svar på eller var det länge sen det skrevs om (pelletsbrännaren ).
Senast redigerad av Moschata 2020-04-21 kl. 23:59.
Citera
2020-04-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det ska väl inte ha varit någon riktig utvecklad brand. Stark rökutveckling och att barnen(!?) då använde brandsläckaren. Det var mest rester efter brandsläckaren som gjorde att man kallade in en saneringsfirma.

Kan ju varit något helt oskyldigt ...
Citera
2020-04-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det stod en halv rad om Arlanda så vitt jag minns av polisens rapport. Och det var att polisen lät bärga bilen från Arlanda på onsdagen. Mer gjordes inte på Arlanda om jag minns rätt.

Högst märkligt. Polisen borde åka dit och kolla, kanske även ta med en sökhund?

Nu blir jag mycket konfunderad. Tycker att det borde ha varit en självklar plats att kolla upp!
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-21 kl. 23:41.
Citera
2020-04-21, 23:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
149/78
Från förhör med HD, 29/5 -18
Denna gång tror HD att hon hört på nyheterna att LW hittats.

"F: Men där på lördan så kommer det ju ut nån nyhet.. ehm .. från media ..
V: Mm.
F: Är det nånting du tar del av?
V: Mm.
F: Mm vad är det du tar del av?
V: Att man hade hittat en kvinn .. eller en kropp. .
F: Mm.
V: Mm. Det hörde vi på nyheterna när vi åkte härifrån .. ut till landet. Tror jag att det var .. att vi hörde det då .. mm .. å då tänkte .. tänkte jag ba .. hur är det möjligt att man kan ha .. att hon kan ha legat så nära hemma utan o blivit hittad å det är liksom klart.. har hon blivit flyttad tillbaka ah men asså det är klart man undrar asså tänker tanken, att.. hur är det möjligt.. att vara så nära.
F: Vet du vart hon har hittats?
V: Ah. Eh .. ja inte exakt men i vilket.. liksom parti .. eh .. eftersom .. det har ju varit på bilderna .. eh å vi såg avspärrning när vi .. vi stod polisen när vi åkte härifrån så stod det poliser efter motorvägen .. eh .. där .. "
Citera
2020-04-21, 23:38
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du ställer många frågor.
Du förstår säkert att jag inte kan svara på alla?
Jag är ingen utredare, mer en sorts observatör. En som värnar rätten att som odömd inte behöva utpekas som mördare.
Det är min, i all ödmjukhet, självpåtagna mission.

Edit: Glömde ställa dig samma fråga jag ställt till andra i tråden, dock utan att få svar.
Anser du att Sverige bör återinföra dödsstraffet?
Behöver du helt plötsligt vara utredare för att göra en karaktärsbedömning? Förstår du inte själv hur oerhört idiotisk du framstår nu när du duckar frågor så systematiskt? Du försöker framställa dig som objektiv och korrekt men du lurar verkligen ingen. Snälla nån 😂 Såå återigen..

Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?

Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom. Vad tänker du om dessa?

Tror du ändå inte att Stefan valde ut sitt offer helt perfekt i Lena, som kanske mest av allt bara ville bli älskad och sedd? Rätt extrema behov som förmodligen grundades i början av hennes liv då hon tydligen lämnades ensam väldigt mycket. Och han upptäckte detta.

Stefan som var så trött på sin familj att han ville mörda den.

Ska jag tolka dig som att du tycker Lena är ett monster och Stefan en reko kille, som värnar om sin familj och vänner, i synnerhet Gerald Jerry Gray då förstås. Sin bästis. Honom behandlar han otroligt väl?

Låter det inte liiiite rimligare att det var han som helt sonika gjorde sin grej och manipulerade hela jävla skiten ur Lena?

Angående dödsstraff är jag kluven. Jag skulle inte vilja trycka på knappen och jag tycker nog att det isåfall endast skulle kunna dömas ut där inte råder något som helst tvivel. Alltså typ videobevis, mordvapen med DNA osv.

Jag inser dock vad du är ute efter men tycker det är lustigt. Du som tydligen behöver vara utredare för att göra en karaktärsbedömning, väljer nu att gå helt offtopic, endast för att kunna fortsätta karaktärsmörda mig om du tycker jag har fel åsikt. Detta då för att en tredje gång(nu är vi nog uppe i åttonde) i rad smita undan de för tråden högst jävla relevanta frågorna jag ställer dig.

Man kan verkligen undra varför du inte vågar svara på frågorna..
Citera
2020-04-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Det här med inlogg på mail via LWs laptop under mordnatten.

Visst var det så att det var endast SD som hade tillgång till LWs mail förutom hon själv?

Mnja...Enligt vittnesförhör hade L*nas ex-make UW tillgång till åtminstone vissa lösenord. UW blir tillfrågad om det under rättegången.
Anledningen till att exmaken hade vetskap om vissa lösenord berodde på att LW hade nån sorts kombination som gjorde det lätt att komma ihåg. Kanske en kombination av barnens namn och födelseår eller sådant som begränsar variationen?
Citera
2020-04-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Högst märkligt. Polisen borde åka dit och kolla, kanske även ta med en sökhund?

Nu blir jag mycket konfunderad. Tycker att det borde ha varit en självklar plats att kolla upp!
Jag kan självklart ha missat något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in