2020-04-20, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Läser SDs brev till Tingsrätten.

Noterar att han använder "våra" förkortningar; SD och LW.

https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf#page=13

Hur fan kan han veta att de saknar alibi eller vilken relation de haft med BO? Han är desperat, tror du på honom också?
Citera
2020-04-20, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Han jobbade med besiktningar av byggprojekt och det är antagligen en sökning som har med jobbet att göra.

Okej men tyckte åklagaren var väldigt frågvis angående det, hon syftade inte på något annat då? Eller att det bara var en konstig tidpunkt att göra det på?
Citera
2020-04-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Läste lite mer ur IT-protokollet avseende Stefan. Jisses vilken människa, hur han beter sig med barnen. Speciellt då i början på Maj - 18 när han inte ville ha barnen följande veckan pga någon fnurra på tråden.
Eller hade han tänkt begå mordet då egentligen? Kvällen då han hamnade i ett bakhåll alltså..

Och angående strösslet.

Men en fråga känner mig lite korkad som måste kolla varför han söker på barnspärr samma natt som LW mördades?? Vad har det för betydelse?

Tycker det borde väga tyngre att han visste att de hittat Lena död innan media gick ut med det!
Håller med Dig!

Mördare eller ej... hur kan man hålla "ett förhör" med sina egna barn på det viset? Jag har valt att inte lyssna på detta förhör (skulle må för dåligt). Och varför reagerade inte HD mer på detta tilltag när hon fick reda på det? Psykisk misshandel mot barnen enl mig. Ville inte att barnen skulle vara hos honom utan skulle kontakta deras mormor/morfar om de kunde vara där.

Som jag uppfattade det vid SD/HD:s skilsmässa var barnen mest oroliga för om de kunde fortsätta med sina intressen som kostade pengar när de (föräldrarna) skulle betala för två boenden.
Citera
2020-04-20, 09:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hur fan kan han veta att de saknar alibi eller vilken relation de haft med BO? Han är desperat, tror du på honom också?
Jag uppfattade det som att Hiding var väldigt tydlig i rättssalen med att de män som LW umgåtts/umgicks med var granskade och avförda från utredningen. Gissningsvis har de alibi, inte tvärtom. Dessa granskningar ligger i slasken?
Citera
2020-04-20, 09:43
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
-Aah, nu tror jag bestämt att jag fattar hur du menar, nu när jag läser det fetade:
LW var ett stackars viljelöst offer för en raggande man, såklart!
Som ett lamm som möter vargen, så menar du?
För inte kunde LW säga nej till SD när hon hade blivit berusad av hans magnetiska charm och inte minst då förstås av hans påstått grisaktiga ögon och gälla röst. Då var hon fast! Från första dagen.

Fast vänta lite nu! LW visste ju att SD var gift! Hon hade ju varit vigselförrättare, så om SD efter bröllopet började ragga på LW borde hon promt avvisad honom.

Fast vänta lite nu! LW hade ju tyvärr blivit star-struck och smälte därför som vax när SD uppvaktade henne. Hon kunde inte avvisa SD. Detta enligt dig.

Du StefanDavidsson är faktiskt lika patetisk som din namne!
Haha väldigt intressant att du missar att svara på dessa frågor..

Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?

Ska jag tolka dig som att du tycker Lena är ett monster och Stefan en reko kille, som värnar om sin familj och vänner, i synnerhet Gerald Jerry Gray då förstås. Sin bästis. Honom behandlar han otroligt väl?

Du verkar även missa denna bit..

Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom.

Tror du ändå inte att Stefan valde ut sitt offer helt perfekt i Lena, som kanske mest av allt bara ville bli älskad och sedd? Rätt extrema behov som förmodligen grundades i början av hennes liv då hon tydligen lämnades ensam väldigt mycket. Och han upptäckte detta.

Stefan som var så trött på sin familj att han ville mörda den.

Låter det inte liiiite rimligare att det var han som helt sonika gjorde sin grej och manipulerade hela jävla skiten ur Lena?

Givetvis håller jag med om att Lena borde ha avvisat honom från start, likt många många många andra kvinnor gjorde. Han raggade ju som bekant på allt.
Citera
2020-04-20, 09:46
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Skor med stålhätta ,hmm ?
Vanliga Arbetsskor ....

Så då skulle alltså mördaren ha sparkat ihjäl LW - sparkat hennes huvud .....och ibland missat och råkat sparka i trädets bark ?

(Spekulation)

Here we go again!

Läs om och notera följande: (tillägger möjligheten om att ett par arbetsskor med stålhätta kan skapat några av skadorna)

Syftar på de skador rättsläkare funnit på LW och självklart INTE de märken som avsatts på trädstam. Hade du läst in hela inlägget jag gjorde, skulle du noterat att jag presenterar ett för mig troligt tillhygge (bänkhammare/penhammare) som orsakat de dödande slagen mot huvudet.
-Ok?
Senast redigerad av Enorm 2020-04-20 kl. 10:35.
Citera
2020-04-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag uppfattade det som att Hiding var väldigt tydlig i rättssalen med att de män som LW umgåtts/umgicks med var granskade och avförda från utredningen. Gissningsvis har de alibi, inte tvärtom. Dessa granskningar ligger i slasken?
..och den slasken har ju SD, genom sina ombud, haft möjlighet att få ha tillgång till.

Därigenom kan SD, teoretiskt, haft möjlighet att upptäcka brister i åkl ÅH:s kontroll av andra mäns alibin.
Eller hur?
Citera
2020-04-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson

Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?

Ska jag tolka dig som att du tycker Lena är ett monster och Stefan en reko kille, som värnar om sin familj och vänner, i synnerhet Gerald Jerry Gray då förstås. Sin bästis. Honom behandlar han otroligt väl?

Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom.

Tror du ändå inte att Stefan valde ut sitt offer helt perfekt i Lena, som kanske mest av allt bara ville bli älskad och sedd? Rätt extrema behov som förmodligen grundades i början av hennes liv då hon tydligen lämnades ensam väldigt mycket. Och han upptäckte detta.

Låter det inte liiiite rimligare att det var han som helt sonika gjorde sin grej och manipulerade hela jävla skiten ur Lena?

Givetvis håller jag med om att Lena borde ha avvisat honom från start, likt många många många andra kvinnor gjorde. Han raggade ju som bekant på allt.
Du ställer många frågor.
Du förstår säkert att jag inte kan svara på alla?
Jag är ingen utredare, mer en sorts observatör. En som värnar rätten att som odömd inte behöva utpekas som mördare.
Det är min, i all ödmjukhet, självpåtagna mission.

Edit: Glömde ställa dig samma fråga jag ställt till andra i tråden, dock utan att få svar.
Anser du att Sverige bör återinföra dödsstraffet?
Senast redigerad av Carinah78 2020-04-20 kl. 10:01.
Citera
2020-04-20, 09:58
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du kan väl inte mena att LW "får skylla sig själv". Kom igen och säg att mördaren får stå för konsekvenserna. Försöker du inbilla mig att det finns en alternativ mördare utanför HDs och SDs familj?

Det är då självaste.... att du har så svårt att läsa in/tolka det skrivna ordet och i sin helhet förstå det samma.

Att jag skulle försöka inbilla någon, och i det här fallet dig är lite lustigt då du klarat det på alldeles egen hand...
Citera
2020-04-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson

Stort tack för det inlägget. Du sammanfattade mycket tydligt SD där. Han är en obehaglig typ. När jag läste i fupen att han ville krama om sin FL dessutom... jag häpnade. Han har inga skrupler. Inga alls.
Citera
2020-04-20, 10:01
Medlem
https://imgshare.io/image/abfa03e0-cf2d-4eee-82d0-90e89294f282.BqebZ

Street art.
Citera
2020-04-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
https://imgshare.io/image/abfa03e0-cf2d-4eee-82d0-90e89294f282.BqebZ

Street art.

Var kommer bilden ifrån? Så inte trådsanningar skapas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in