2020-04-20, 21:39
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannos1992
Trevlig sure. Men att köra fulspel på oss pokers och låta han ha 2 identiteter och favorisera pokers mjah ge vissa bonusar och andra inte. Inte populärt. My guess är att fler insett dubbelspelet och han klättrat i hierarkin. Ta bort han och låta han jobba under annat namn. Pokers snackar med varandra och en viss QH säger de mesta. Hon är frispråkig så många pokare har insideinfo om detta vilket gör oss lurade
Så är det ju inom alla arbeten och yrken folk och människor är bara en bricka i spelet.
Jag trodde att du redan hade kommit underfund med detta.
Kan man vinna någonting på luras så gör man gärna det utan och skämmas med.
2020-04-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Så är det ju inom alla arbeten och yrken folk och människor är bara en bricka i spelet.
Jag trodde att du redan hade kommit underfund med detta.
Kan man vinna någonting på luras så gör man gärna det utan och skämmas med.

Desto mer fulspel du kör på detta arbete ju högre kliver du verkar de som. De borde hålla reda på deras QH´s dock som pratar bredvid munnen. Pokers vet men ingen vågar nämner nått om just denna QH
2020-04-20, 21:55
Medlem
[quote=william86x|71273774]
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
WHAT, Hur många meddelanden gör du under dygnet i snitt? Har med velat göra detta men har studier vid sidan om så blir lite svårt.

Det blir så många att du kommer kalla mig för tomte, troll, lögnare upp till bevis

Jag studerade en masterexamen som jag hade ett år kvar på och satte på hold nu sen förra året, tänkte att det spelar ingen roll, om detta skiter sig så kan jag alltid ta upp den på nytt, finns liksom ingen nytta med att studera om jag ändå tänkte fortsätta med detta efter jag är klar ? Detta ger mer pengar och frihet. Om detta skiter sig så kommer jag ta upp mina studier men rätt säker på att det inte kommer ta slut.

Jag kom fram till att man gör ett jobb för pengarnas skull och inte för något annat. Du tjänar dina pengar som du sedan vill kunna använda på din fritid och semester. Om jag då tjänar mer på detta än det jag tänkte göra så finns det ingen logik i det. Eller klart om man är en moralnisse så kanske det är så, men jag är inte det. Jobb som jobb.

Nej då jag tror absolut på dig, jag är nästintill säker på att du kan dra in 20k i veckan minst om du arbetar 17-18h. Förstår dig också, det är lika bra att sätta den på hold, men du borde ändå bara göra detta en kort stund. Vad hade du tänkt att göra med pengarna eftersom att du ändå har ett sådant mål? Hur länge har du kört i denna takten nu?
2020-04-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william86x

du har helt rätt och det är lite mer än så i veckan :P.. jag började köra så här runt april förra året. 3-4 månader i sträck sen sen ett break på 30-40dagar o rinse repeat. Har dock nu tänkt över min strategi o ska göra 100dagar med 1 månads paus o sen på nytt. mitt mål är att dra in 1 miljon detta år :P jag ligger före min tidtabell xD. det enda jag oroas över är min högra handled. Hatar att skriva fråge tecken!
Riktigt jävla imponerande måste jag säga. Jag tänkte också på det, hur gör du för att föra över pengarna osv? Det är mest det jag är intresserad av. Hur lyckas du köpa krypto? Tar du ut pengar, för in på bank och köper så att säga?

Du får gärna PMA om du inte vill ta det här. Riktigt jävla intressant dock. 1 mille är fan feta pengar.
2020-04-20, 23:29
Medlem
Citat:
tydligen kan jag inte pm men..

Alltså jag bor ju här i Oman nu eller reggat min skatteadress här pga inkomst skatten är 0% och finns inte heller kapitalskatt på crypto eller aktier.. Jag får in min lön på transeferwise som jag sedan gör över till på Epay och från Epay till binance där jag tradar. Då jag bodde i sverige så skattade jag på all min lön :P

https://www.epay.com/en/
https://transferwise.com/nl
Jaha helvete haha fan vad sjukt, men hur lyckas du ta dig till oman och göra allt det? Det låter ändå riktigt jävla imponerande. Vad ska du göra med all deg? Sjukt att du ändå skattar, har gjort detta 3 år nu, aldrig så seriöst som dig mer än max 4k meddelanden på en vecka men har ju gått i dom tankarna. Typ gå på ett tjackrace 3 veckor o bara kötta.

Tack för att du delar med dig.
2020-04-20, 23:37
Medlem
Citat:
jag lyckades hitta en sponsor! betalade honom 30k för residence visa + workpermit o alla avgifter, för 2år. Dock har jag nu lärt känna en amerikan iranier här som berättade att man kan få det för betydligt mindre :P
Riktigt intressant, vad ska han ha?

edit: Vem vet, kanske jag börjar köra på samma nivåer som dig någon gång, då gör jag det från Sverige såklart men man får testa på, ska iaf minst sikta på 7k meddelanden till sommaren några veckor i rad.
2020-04-20, 23:56
Medlem
Signar man med riktigt leg eller hur gjorde folket?
2020-04-21, 03:20
Medlem
Citat:
Förr eller senare kommer sanningen fram , ta inget för givet, tro inte att du är smartare än dom på skatteverket världen förändras hela tiden. Även bankerna i scweiz som erbjöd sina kunder sekretts blev till slut tvingade att dela ut uppgifter på vem som hade konton hos dem.

Men ja, är man ung och utan erfarenhet så brukar man ta större risker käftsmällen brukar komma förr eller senare!

Hur gör du för att skatta då? Fattar inte riktigt hur det funkar om man vill göra rätt för sig och sköta det vitt?
2020-04-21, 06:16
Medlem
Någon som lyckats verifiera sin identitet på BitSafe? Jag får bara upp något error hela tiden och de svarar ej på mail, så det känns lagomt seriöst.
2020-04-21, 22:01
Medlem
Citat:
tror det kanske typ blir hälften han sa bara att det var dyrt, ville inte höra hur mycket jag betalt extra xD men 30k fördelat på 2år är inte så dåligt.

fixa en fake fb eller har du något annat där man kan snacka än här - så snackar vi där och så kan jag berätta lite mer. om du tänkt arbeta seriöst med detta och som lite i mina nivåer, så kan jag hjälpa!
Jag ska fundera lite på det men jag hör av mig om jag hamnar i dom tankarna. Just nu har jag bara skolan som jag vill fokusera på men tack ändå, och nej 30k är ingenting fördelat på 2 år, jämfört med vad du fått tillbaka iallafall.
2020-04-21, 23:15
Medlem
Citat:
Jo, förstår det! Annars kan du ändå höra av dig om du vill ha mer jobb för att jobba effektivare tänker om du tänkte köra på hårt på sommaren och annars skriver en del! jessekupila@hotmail.com
Jag emailar och kikar!

Utöver detta, ni andra har ni skaffat bitsafe ännu? Verkar vara struligt när man ska scanna upp ID kortet men har mailat dom och ser vad de säger, någon annan som stött på samma?
2020-04-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Någon som lyckats verifiera sin identitet på BitSafe? Jag får bara upp något error hela tiden och de svarar ej på mail, så det känns lagomt seriöst.
Såg precis detta du skrev nu, exakt samma skit för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in