2020-04-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bara vänta 2-3 veckor och se då det blir kaos på sjukvården om viruset följer mönstret och det avviker inte det ser man!

Det verkar ju bli det nueva new york av Micihigan. Och det är tyvärr inte den enda staten befarar jag. Det är rätt otäckt när folk inte verkar kunna samla sig så pass att kunna göra en korrekt omvärldsanalys.

Men jag undrar om Trump ens förstår att det här bara bär utför. Han går så mycket på vad han vill att det ska vara, och inget på vad det faktiskt är. Han är så van att dupera jagsvaga människor med dåligt utvecklat förstånd att han nog inte ännu har sett vad som sker. Men få se i kväll vilket humör han är på. Förmodligen fattar han inget i dag heller.
Citera
2020-04-21, 21:58
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu har ju Georgia en befolkning som ar storre an Sverige.

36 nya smittade och 7 doda 20 april.

Sverige hade 342 nya smittade och 40 doda 20 april.

The United States is very lucky that Donald Trump is president in these times.
What would happen if Sleepy Joe were President?
Just look at the Democrats' New York, how the situation is there.
Kaoz.
Citera
2020-04-21, 21:59
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det har slagit mig en tanke när det gller Trump. Är han mentalt i linje med Hitler. Nu kanske inte Trumpen är ute efter lebensraum men denna egofixering är ju skrämmande. Han har ju liknande tendenser som Hitler att berömma sin stab på varje PK. Han lyfter sina medarbetare för att dom ska se honom som den store. Vi vet ju hur Hitler i Berlins ruiner fortfarande delade ut tapperhetsmedaljer kring halsen på barn. Det fanns inga soldater kvar.
Sedan lögnerna som han använder är något som bara den som envetet intalar sig att det är sanning.
Hitler använde angreppet på polen med att det var polska gränsvakter som sköt först. Jag tycker mig se en skymt av en sjukligt paranoid människa med en egofixering som är i paritet med Hitlers parader i Berlin.
Hur långt ut på vänsterkanten måste man vara om man jämför Trump med Hitler? Ni är ju riktiga psykfall fast i en paranoid vanföreställning...

Är det någon som är paranoid är det snarare ni Trumphatare, patetiska är vad ni är.

Till och med Cuomo håller med presidenten, varför handlar allt om politik för er vänsterdårar? När jag skrev i början av krisen att ni beskyllde presidenten för coronaviruset så förnekade ni detta men det är exakt vad ni gör nu? Du jämför till och med presidenten i USA med Hitler? Patetiskt...

https://www.breitbart.com/politics/2020/04/21/andrew-cuomo-donald-trump-right-about-critics-playing-blame-game-during-coronavirus-pandemic/
Citera
2020-04-21, 22:00
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Jaja du hatar Trump vi vet, du spammar samma osammanhängade skräp dagarna i ända precis som organet, amaretto och dom andra i Trumphatarsekten.

OnT: Nu börjar USA öppna upp igen trots att demokraterna vill se landet stängt då dom vill skylla ekonomin som tar skada av pandemin på president Trump.

Här är vad Demokraterna gör: https://www.breitbart.com/politics/2020/04/21/exclusive-steve-scalise-sickening-to-watch-pelosi-use-small-business-aid-as-leverage/

Vidrigt parti som avskyr vanligt folk i USA och hellre vill ha in illegala för politiska syften. #MAGA
Du länkar till Breitbart - OANN 6 FOX News kan du inte komma med mer källor som har platå att stå på, Samtliga är partiska mot Trump men den tänkte väl du inte på???
Citera
2020-04-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Coronavirus Cases: 17,729
Deaths: 230
Recovered: 125
Nu över sjuttontusen drabbade.

Synd att Trump inte tog chansen att hålla ett enande tal där vi tillsammans ska hjälpas åt med den här krisen, endast tillsammans och enade kan vi göra vårt bästa för att hjälpas åt praktiska göromål men även vänlighet mot drabbade. Man kan handla mat, ställa utanför dörren. Ringa ett telefonsamtal eller facetajma med drabbade. https://www.youtube.com/watch?v=PprCOVdfPps

Men i stället skäller han ju journalisten.

Från den 20 mars.

230 döda för fyra veckor sedan!!!

Nu 44 742 stycken.

Om fyra veckor till var är man då. Hur tänker presidenten kring dödstalen. Han talar aldrig seriöst om situationen och risken finns att han har bestämt att det är totalt oväsentligt.
Citera
2020-04-21, 22:02
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Du länkar till Breitbart - OANN 6 FOX News kan du inte komma med mer källor som har platå att stå på, Samtliga är partiska mot Trump men den tänkte väl du inte på???
Jag länkar väl till vilka källor jag vet? Det går inte att lita på CNN som är fake news precis som WAPO eller NYT, dessa sajter är bara demokratiska propagandaorgan och har knappast någon insyn i Trump administrationen.
Citera
2020-04-21, 22:04
Medlem
Citat:
Det har slagit mig en tanke när det gller Trump. Är han mentalt i linje med Hitler. Nu kanske inte Trumpen är ute efter lebensraum men denna egofixering är ju skrämmande. Han har ju liknande tendenser som Hitler att berömma sin stab på varje PK. Han lyfter sina medarbetare för att dom ska se honom som den store. Vi vet ju hur Hitler i Berlins ruiner fortfarande delade ut tapperhetsmedaljer kring halsen på barn. Det fanns inga soldater kvar.
Sedan lögnerna som han använder är något som bara den som envetet intalar sig att det är sanning.
Hitler använde angreppet på polen med att det var polska gränsvakter som sköt först. Jag tycker mig se en skymt av en sjukligt paranoid människa med en egofixering som är i paritet med Hitlers parader i Berlin.

Med tanke att han nästan aldrig pratar om antalet smittade och antalet döda så kan man nog rätt lugnt utgå från att han anser att detta är helt oväsentligt. Oljan är viktig och siffror på hur många saker som tillverkats. Han slänger ibland ur sig hur många som är smittade och döda men han saknar ansiktsuttryck, tonfall och kroppsspråk som visar att han förstår vad han faktiskt säger. Tror inte alls att han tar in detta, det gäller ju andra människor och de är ju som vi vet helt oväsentliga för honom.
Citera
2020-04-21, 22:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Jag länkar väl till vilka källor jag vet? Det går inte att lita på CNN som är fake news precis som WAPO eller NYT, dessa sajter är bara demokratiska propagandaorgan och har knappast någon insyn i Trump administrationen.
Breitbart - OANN & FOX News är större fake news dragare än någon annan kanal i US men som sagt de indoktrinerade Trump älskarna ser inte det, Där är du som blivit en av de indoktrinerade kring Trump allt han säger är sanning och hans nyhetskanaler som återger det!
Citera
2020-04-21, 22:08
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Med tanke att han nästan aldrig pratar om antalet smittade och antalet döda så kan man nog rätt lugnt utgå från att han anser att detta är helt oväsentligt. Oljan är viktig och siffror på hur många saker som tillverkats. Han slänger ibland ur sig hur många som är smittade och döda men han saknar ansiktsuttryck, tonfall och kroppsspråk som visar att han förstår vad han faktiskt säger. Tror inte alls att han tar in detta, det gäller ju andra människor och de är ju som vi vet helt oväsentliga för honom.
Problemet är bara att Trump och hans fanatiska väljare och dem är inte många nu mer för de krymper för var dag som går iom flertalet har fått upp ögonen att COVID-19 är ett farligt viirus och man måste ta till åtgärder för att inte få smittan spridd, Medans man ser på hans dagliga tv stund Trump att desperationen kommer mer och mer och han har svårt att få i hop ngt samman hängande i sina tal nu mer sedan att oljan sjönk som en sten gör inte saken vassare för han heller så det kommer mer desperata åtgärder i fel riktning!
Citera
2020-04-21, 22:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vi Svenskar kanske ska tagga ner med tanke på hur många dödsfall vi har jämfört med Donald Trumps USA.
Vi har relativt få dödsfall om man nu ska jämföra med US då de är nära slå hur många döda det var i Vietnam kriget pga en president som inte klarar av krisen, Så jämföra Sverige med US är en skev bild av verkligheten tyvärr!
Citera
2020-04-21, 22:11
Medlem
Citat:
Han ursäktar detta med att han är en positiv människa. Han ser möjligheter och inte det som är tråkigt. Men om man blundar för döden och inte stannar upp där är det oroväckande. Döden är inte positiv. Trump har inte någon gång under denna pandemi tittat in i kameran och beklagat att det ser ut som det gör. Han skulle tidigt ha behövt tala till nationen med vilken sorglig utveckling landet kommer att få. Istället drog han ett ess ur skjortärmen med en modell med två miljoner döda och han är duktig om han istället når 100.000. Det är ofattbart!. Men... Hitler hade kunnat göra samma sak mot sin befolkning.
Senast redigerad av leosurvey 2020-04-21 kl. 22:14.
Citera
2020-04-21, 22:14
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Han ursäktar detta med att han är en positiv människa. Han ser möjligheter och inte det som är tråkigt. Men om man blundar för döden och inte stannar upp där är oroväckande. Döden är inte positiv. Trump har inte någon gång under denna pandemi tittat in i kameran och beklagat att det ser ut som det gör. Han skulle tidigt ha behövt tala till nationen med vilken sorglig utveckling landet kommer att få. Istället drog han ett ess ur skjortärmen med en modell med 2 miljoner döda och han är duktig om han når 100.000. Det är ofattbart!. Men... Hitler hade kunnat göra samma sak mot sin befolkning.
Varför i helvete ska han beklaga något? Han gör allt i sin makt för att förhindra coronaviruset som spred sig ifrån Kina. Jag tycker att det är väldigt konstigt att du och dina Trumphatar gelikar försöker använda detta som någon chans att samla politiska poäng och hata på presidenten, man börjar undra om ni inte tror att Trump skapade coronaviruset också? Hör aldrig er vänstertroll klaga på Kina som faktiskt är ansvariga för allt lidande i världen, varför stängde inte dom sina gränser direkt mot omvärlden??

Nej ni leder av TDS och allt är "Orange man bad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in