2020-04-21, 21:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det ska väl inte ha varit någon riktig utvecklad brand. Stark rökutveckling och att barnen(!?) då använde brandsläckaren. Det var mest rester efter brandsläckaren som gjorde att man kallade in en saneringsfirma.

Stämmer bra, en undran hur uppstod rökutvecklingen?
Citera
2020-04-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ingen aning men nåt skumt är det.

Det hade varit bra om ÅH & Co hade kollat var HD och SD stannade och sov i bilen. Där kan det kanske finnas nåt intressant i skogarna runt Arlanda? Undrar om det är kollat.
Citera
2020-04-21, 21:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det blir ganska mycket enklare att förstå det hela på det vis han beskriver det hela. Det är ju en ganska rörig situation.

Han känns också ärlig.

Och fin. Han pratar om svåra saker utan att på något sätt förringa kvinnan han levt med och har barn med. Det hör inte till vanligheterna att ha en så fin relation till sin fd och göra så mkt för sina barn. Det glöms bort i denna tråden. De båda höll en fin relation igång för barnen.
Citera
2020-04-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag tycker UW sammanfattar LWs mycket bra både tiden när de var tillsammans och när efter när de skildes åt mer.

Håller med. UW verkar vara en av de få vettiga i denna sjuka story.
Det var en befrielse att höra honom efter 3 avsnitt med SDs röst och sjuka svammel.
Citera
2020-04-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det hade varit bra om ÅH & Co hade kollat var HD och SD stannade och sov i bilen. Där kan det kanske finnas nåt intressant i skogarna runt Arlanda? Undrar om det är kollat.
Polisen tog bilen i beslag från Arlanda. Nu är det nog ganska meningslöst att hitta något därute med tanke på att nästan två år gått sedan dess. Borde man kanske tänkt på då. Men hela utredningen i inledningsskedet var en katastrof. Total katastrof.
Citera
2020-04-21, 21:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok, men ändå så känns det sannolikt att det är skickat eftersom ÅK
tar med det.
Annars finns det ju just ingen mening med det.

Jag har gjort ett tillägg till mitt tidigare.

Jag tänker att åklagaren tar med det för att visa vad L*ena har skrivit om vad som har hänt. L*ena är ju faktiskt brutalt ärlig om sig själv, både till vänner och inför polisen som jag ser det.

Hon förminskar inte att hon känner sig elak och förstorar inte upp "små" saker som lyktan. Därför får man en känsla av att bakom det hon skriver ligger en sanning.

Om hon hade skickat detta, är jag säker på att åklagaren hade tagit upp det med H*nna (och SD) vid rättegången. Det hade verkligen varit ett motiv.
Citera
2020-04-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Kallras eller stopp i rökgången är väl vanligats.
Va inte svärfar uppe på taket drog rökgången när det storstädades.
Citera
2020-04-21, 21:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Om jag minns rätt så var problemet inte pelletskaminen utan att barnen blivit rädda och dragit igång brandsläckaren så saneringen rörde sig av det från den och inte branden som nog egentligen inte var en brand utan en rök utveckling. Har för mig att han var ute vilket han ofta var när han hade barnen. Men jag minns inte exakt var jag läst detta.
Citera
2020-04-21, 21:17
Medlem
Han har inte ens alibi vid tiden för mordet. Förstår inte den friande domen. Christine Schyrrer dömdes utan mordvapen och DNA.
Tycker det är starkare indicier här.
Det ska vara bortom allt rimligt tvivel.
Alltså RIMLIGT TVIVEL. Visst, en Alien kanske mördade henne. Men det är inte rimligt. Det rimliga är att SD klubbade ner henne.

Tog han vapen från gymet han besökte endast två gånger, 11e och 14e
Citera
2020-04-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men har hon skickat de där breven?
Vi har ett helt FUP.
Var står det att de verkligen är skickade.

Varför har detta inte tagits upp av åklagaren under rättegången?
Det borde väl vara ett motiv även för SD?

Han ville ju verkligen få till det med H*anna igen.
Han har ju sagt till sin granne t ex att han vill bli gammal med H*anna.

3 maj- 18, skriver H*anna till SD

"Jag älskar díg".

(Aktbilaga 163 A, sid 37)

Det finns inga belägg för att breven har skickats.

Kolla hans svar: = "Jaja".
Citera
2020-04-21, 21:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Och fin. Han pratar om svåra saker utan att på något sätt förringa kvinnan han levt med och har barn med. Det hör inte till vanligheterna att ha en så fin relation till sin fd och göra så mkt för sina barn. Det glöms bort i denna tråden. De båda höll en fin relation igång för barnen.

Ja, verkligen.
Jag tror att han försöker att förstå och gör det på ett mycket (jag vet inte riktigt vilket ord jag söker) "omfamnande" sätt.

Vad jag menar är att han tar in aspekter från flera håll, inte bara de negativa eller de positiva. Vilket gör att det blir tydligare och förmodligen sannare.

Sanningen, den är ju nästan omöjlig att gripa tag i. Men jag tror att UW förstod till en stor del vad som hade hänt. Han har ju ändå känt L*ena under många år, och har sett henne före den här röran som hände L*ena. Bilden sammanfaller också med vad andra vänner har berättat om L*ena, t ex J*enny och någon till (K*ristin? Jag har svårt för namn).

Jag önskar att jag hade orden, som t ex Lönnrot, men kanske du fattar lite ändå vad jag försöker säga?
Citera
2020-04-21, 21:25
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kallras eller stopp i rökgången är väl vanligats.
Va inte svärfar uppe på taket drog rökgången när det storstädades.

Troligtvis ett kallras, ett bra sätt är att först elda med lite papper så rökgången blir uppvärmd, stämmer svärfar var uppe och 'sotade' utan att ha behörighet.

,
Eller stopp pga av fågelbo eller ett bisamhälle/getingbo.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-21 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in