Citat:
Ursprungligen postat av
HatadAvGud
Alltså jag har följt dem ett tag, de kostade 45 cent för ett tag sedan, åkte ner till 4. En VD som snackar mycket och levererar dåligt. De sålde mycket för en massa år sedan men deras dåvarande partner var halvskumma och de tvingades rekonstruera hela företaget, Inga försäljningsvägar fanns sedan längre kvar för deras tester. Nu har de ett bättre cancertest på gång att lanseras i slutet av året (om man litar på dem dvs). Men jag funderar faktiskt på att sälja av det lilla jag har och vara tacksam för det. Ska ge det några dagars fundering
men om du är intresserad av Biotech, så finns det ett företag som heter Theralase Technologies som botat två människor från blås-cancer med helt ny metod utan biverkningar över huvud taget. De har behandlat 12 nya patienter nu, men har tvingats göra uppehåll med resten av patienterna till följd av Corona-viruset. NÄR de väl kommer igång igen, när det nu blir, jag fruktar långt uppehåll eftersom viruset inte kommer försvinna, då kommer varje frisk patient att ge rejält skutt på kursen, market cap på 35 milj liksom, med två helt botade människor 1,5 år efter en enda behandling. Helt sanslöst. Och det kan fungera på all cancer dessutom. Enkelt sagt, så använder de laser, samt ett medel som fungerar likt en magnet och det fäster sig kring cancercellen, när laserljuset sedan efter en timme träffar cancercellen så har ämnet (TLD-1433 heter det) sjunkit in i cancercellens kärna, då den påminner om järn. Cancerceller älskar järn. Väl där så frigörs en aggressiv syremolekyl som är gömd i ämnet när lasern aktiveras. cancer hatar syre. Det får cancercellen att fräta sönder från kärnan och ut, men sparar omkringliggande vävnad. Finns ingen kärna kan ingen ny cancer bildas...
Försöksdjuren som fick två behandlingar, hos dem uppstod ett immunförsvar mot cancer. Det sägs att ett vaccin mot cancer är värt 50 triljoner dollar, så du kan ju förstå att jag saliverar just nu... sedan kom coronaviruset och sabbade allt. Lär får en stroke snart. Hatar kineser just nu kan jag säga. Och det viruset skapades garanterat i ett labb och de kräken lät det slippa ut bland folk. Jag har ingen aning om när testerna på patienter kommer igång igen. De väntar även på ett tillstånd att göra tester i USA som väntas mitten av maj. för att få tillgång till sjukhusen där. De behöver troligtvis 20-25 patienter innan de kan få "breakthrough status" och en snabbare hantering av deras forskning till dess att det kommer att säljas. En lång essä, men finns en del att läsa på stockhouse.com, Mycket politiskt skitsnack där dock. Hög risk naturligtvis. Går testerna inte väl så är 95% av investeringen borta. Bäst att säga det.
Sen impulsivt skulle jag försöka dra undan så snabbt det går med första företaget om dom nu har hållt på länge. Kanske vänta till om dom går upp typ 50 cent beroende på hur mycket värdepapper du äger men tror verkligen inte dom kommer lyckas. Allt som jag tittat på skriker B och osäkerhet från min magkänsla. Som potentiell investerare och när jag tittar på deras hemsida med mera så får jag ingen säker känsla iallafall, bara det. Fattar bara inte riktigt hur dom ska tjäna pengar liksom, patent? Uppfinning? Dom har modern labb sure men det är dom inte ensamma om heller. Ska gräva lite mer om dom dock men impulsiva känslan är negativ.
Sånt typ av företag jag lägger max 100-200 kr liksom fkit, går dom upp till 100 kr i värde tjänar man fina pengar oavsett. det är sån där fkit aktie. Till och med 10 kr om det handlar om ören eller 50 kr osv. Man får oftast nöja sig med dom mindre beloppen än stora för det märks ganska snabbt hur pass mycket potential i tillväxt finns
Ja, såna här företag ska man aldrig lägga alla sina pengar på men fortfarande om dom lyckas kan ekonomisk oberoende inte vara omöjligt beroende på sin investering men ja. Det ända jag tänker på är om det var blod cancer patienterna led av eller tumör, dom som blev botade.
Det kan betyda stor skillnad för om det är blod cancer så är det
stort men om tumör, beror på, inte lika stort för då har man använt teoretisk kunskap som man vet fungerar och det är vad sjukvården använder mot visa cancers och lämpliga tillämpningsområden. Jag skulle vara försiktig för detta är en väldigt viktigt distinktionen och stor skillnad på vad som verkligen betyder nåt