2020-04-21, 20:09
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hi hi Stage Zero Life Sciences är upp 100% sedan reken här för nån dag sedan. Ibland har man tur. Lär säkert falla 50% imorgon bara för det.
Utvecklar dom vaccin? Snuskigt billigt
Citera
2020-04-21, 20:09
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Bara certifikatsnack här? Trist att det inte skrivs mer om köpvärda aktier. Har en hel lista som jag skulle kunna delge mig men ingen verkar vilja diskutera köpvärda aktier.
Vad tycker du är köpvärda aktier? Vilket område investerar du i mest?

Såg din lista och du verkar gilla pharma?
Senast redigerad av bergsdal 2020-04-21 kl. 20:12.
Citera
2020-04-21, 20:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Nja, pengarna ligger mest i USD men värdet räknas i NOK. Därför har inte fonden tagit så mycket stryk. Norrmännen är ju inte så dumma...

Jo, precis, inte ett öre är investerat i Norge.
Citera
2020-04-21, 20:17
Medlem
Egentligen gör dem extremt känsliga test för olika cancer-former, genom enkelt blodprov kommer de kunna tala om sannolikheten för cancer hos en individ inom 10 olika cancersorter i slutet av detta år. Kursen har tappat typ 95% pga att allt tar längre tid än förväntat samt massa nyemissioner. Men nu har de ett eget labb, som kan användas för att testa för Corona-viruset. Det krävs tydligen speciella labb för det. Nu har tydligen två stora aktörer gjort ett avtal om att få använda deras labb för denna testning. Jag vet inte hur mycket de får för varje test, men jag tror inte det är mycket. Dock ger ju det ett litet tillskott i kassan som kan användas för cancertestet senare i år när det väl lanseras. Jag har torskat rejält med pengar på dem så jag litar inte på att detta verkligen är vändningen, men vore ju onekligen trevligt om så vore fallet. Är fattig som fanken så OM de nu skulle tiodubbla (vem vet?) så skulle ju de tusenlapparna man stoppat in åtminstone vara värda rejält mycket mer, Och känslan av evig fattigdom och värdelöshet försvinna lite åtminstone. Uppgångar brukar ju följas av rejäla tapp tillbaka, så imorogon lär det väl gå ner. ja, vi får se.
Citera
2020-04-21, 20:18
Medlem
bergsdals avatar
Dålig dag på börsen? Mycket verkar vara rött
Citera
2020-04-21, 20:21
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Egentligen gör dem extremt känsliga test för olika cancer-former, genom enkelt blodprov kommer de kunna tala om sannolikheten för cancer hos en individ inom 10 olika cancersorter i slutet av detta år. Kursen har tappat typ 95% pga att allt tar längre tid än förväntat samt massa nyemissioner. Men nu har de ett eget labb, som kan användas för att testa för Corona-viruset. Det krävs tydligen speciella labb för det. Nu har tydligen två stora aktörer gjort ett avtal om att få använda deras labb för denna testning. Jag vet inte hur mycket de får för varje test, men jag tror inte det är mycket. Dock ger ju det ett litet tillskott i kassan som kan användas för cancertestet senare i år när det väl lanseras. Jag har torskat rejält med pengar på dem så jag litar inte på att detta verkligen är vändningen, men vore ju onekligen trevligt om så vore fallet. Är fattig som fanken så OM de nu skulle tiodubbla (vem vet?) så skulle ju de tusenlapparna man stoppat in åtminstone vara värda rejält mycket mer, Och känslan av evig fattigdom och värdelöshet försvinna lite åtminstone. Uppgångar brukar ju följas av rejäla tapp tillbaka, så imorogon lär det väl gå ner. ja, vi får se.
Hmm okej väldigt intressant. Hur länge har dom hållt på?

Kommer ge liten slant. Inte hela mitt livsbesparing men gillar löjligt billiga företag. Ska dock läsa på lite om dom först haha

Hur länge har du följt dom och vad är idén med hela denna cancer grej? Hur ska man marknadsföra det? Som nåt sorts genetik test eller vadå? Ska privatpersoner kunna köpa ett kit samt använda det eller vad är idén

Tänker bara för dom här genetik testerna 24(?)andme och dom där man kan se vart ens släktträd är från på jorden har liknande erbjudanden så därav jag tänker bara vad är det som främst skulle urskilja dom från allt annat eller är det en klinik?

Gick precis in och kollades deras hemsida. Okej stora frågetecken. Fattar inte hur dom ska tjäna pengar?Arbetar som med sjukhus eller vad frågan om, gammal hemsida, vet inte om det är bara för mig men tycker denna del är bisarr

https://www.stagezerolifesciences.com/bill-payment.html

Liksom wat
Senast redigerad av bergsdal 2020-04-21 kl. 20:36.
Citera
2020-04-21, 20:40
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det här var mig ett intressant uttalande i vanlig media. De har ju spekulerats om länge att splittringen inom EU kan lösa upp unionen på sikt, men inte på så kort tid och det har aldrig uttalats i media direkt.

Att man nu gör det är intressant.

Spännande och oroväckande tider.

Källa?

Detta med EU har annars fått sig en ordentlig törn. Det är ingen som kan ha missat att solidariteten är i det närmsta noll när det gäller. Jag är däremot för en allmän union, men inte det EU vi har nu. Ett annat EU där man delar på det uppenbara, inte ett EU som gör att de rika betalar för de fattiga och all annan överstatlig skit. En handelsunion i princip, inget annat.
Citera
2020-04-21, 20:43
Medlem
Alltså jag har följt dem ett tag, de kostade 45 cent för ett tag sedan, åkte ner till 4. En VD som snackar mycket och levererar dåligt. De sålde mycket för en massa år sedan men deras dåvarande partner var halvskumma och de tvingades rekonstruera hela företaget, Inga försäljningsvägar fanns sedan längre kvar för deras tester. Nu har de ett bättre cancertest på gång att lanseras i slutet av året (om man litar på dem dvs). Men jag funderar faktiskt på att sälja av det lilla jag har och vara tacksam för det. Ska ge det några dagars fundering

men om du är intresserad av Biotech, så finns det ett företag som heter Theralase Technologies som botat två människor från blås-cancer med helt ny metod utan biverkningar över huvud taget. De har behandlat 12 nya patienter nu, men har tvingats göra uppehåll med resten av patienterna till följd av Corona-viruset. NÄR de väl kommer igång igen, när det nu blir, jag fruktar långt uppehåll eftersom viruset inte kommer försvinna, då kommer varje frisk patient att ge rejält skutt på kursen, market cap på 35 milj liksom, med två helt botade människor 1,5 år efter en enda behandling. Helt sanslöst. Och det kan fungera på all cancer dessutom. Enkelt sagt, så använder de laser, samt ett medel som fungerar likt en magnet och det fäster sig kring cancercellen, när laserljuset sedan efter en timme träffar cancercellen så har ämnet (TLD-1433 heter det) sjunkit in i cancercellens kärna, då den påminner om järn. Cancerceller älskar järn. Väl där så frigörs en aggressiv syremolekyl som är gömd i ämnet när lasern aktiveras. cancer hatar syre. Det får cancercellen att fräta sönder från kärnan och ut, men sparar omkringliggande vävnad. Finns ingen kärna kan ingen ny cancer bildas...
Försöksdjuren som fick två behandlingar, hos dem uppstod ett immunförsvar mot cancer. Det sägs att ett vaccin mot cancer är värt 50 triljoner dollar, så du kan ju förstå att jag saliverar just nu... sedan kom coronaviruset och sabbade allt. Lär får en stroke snart. Hatar kineser just nu kan jag säga. Och det viruset skapades garanterat i ett labb och de kräken lät det slippa ut bland folk. Jag har ingen aning om när testerna på patienter kommer igång igen. De väntar även på ett tillstånd att göra tester i USA som väntas mitten av maj. för att få tillgång till sjukhusen där. De behöver troligtvis 20-25 patienter innan de kan få "breakthrough status" och en snabbare hantering av deras forskning till dess att det kommer att säljas. En lång essä, men finns en del att läsa på stockhouse.com, Mycket politiskt skitsnack där dock. Hög risk naturligtvis. Går testerna inte väl så är 95% av investeringen borta. Bäst att säga det.
Citera
2020-04-21, 20:43
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Källa?

Detta med EU har annars fått sig en ordentlig törn. Det är ingen som kan ha missat att solidariteten är i det närmsta noll när det gäller. Jag är däremot för en allmän union, men inte det EU vi har nu. Ett annat EU där man delar på det uppenbara, inte ett EU som gör att de rika betalar för de fattiga och all annan överstatlig skit. En handelsunion i princip, inget annat.

Saxade det direkt från Avanza under Telegram så vet inte vart jag kan hitta ursprungskällan.

Men här kommer hela uttalandet:

Citat:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Det går inte längre att helt bortse risken att EU upplöses och att euron avvecklas.
Det säger Arnaud Mares, Europachefekonom på Citi, enligt Dow Jones.
"Vi har aldrig tidigare sett detta som någon verklig risk men det kan inte längre bara avfärdas", säger han.
Viruspandemin har försvagat den sammanhållande kraften mellan länder inom unionen. Beslut i närtid om krisen ska bekämpas tillsammans eller om varje regering gör det var för sig kan bestämma framtiden för EU, framhåller han.
"Ett misslyckande med att skifta debatten mot mer synliga uttryck av solidaritet skulle legitimera ett återvändande av redenomineringsrisker i priser för finansiella instrument inom euroområdet", bedömer han.

Jag håller med, så som EU var tänkt skulle vara och var i början, en handelsunion och bara det. Men nu har man försökt bildat Förenta Europeiska Staterna dvs en federation och det är jag starkt emot. Blivit lite oligarki över det hela.
Citera
2020-04-21, 21:05
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Alltså jag har följt dem ett tag, de kostade 45 cent för ett tag sedan, åkte ner till 4. En VD som snackar mycket och levererar dåligt. De sålde mycket för en massa år sedan men deras dåvarande partner var halvskumma och de tvingades rekonstruera hela företaget, Inga försäljningsvägar fanns sedan längre kvar för deras tester. Nu har de ett bättre cancertest på gång att lanseras i slutet av året (om man litar på dem dvs). Men jag funderar faktiskt på att sälja av det lilla jag har och vara tacksam för det. Ska ge det några dagars fundering

men om du är intresserad av Biotech, så finns det ett företag som heter Theralase Technologies som botat två människor från blås-cancer med helt ny metod utan biverkningar över huvud taget. De har behandlat 12 nya patienter nu, men har tvingats göra uppehåll med resten av patienterna till följd av Corona-viruset. NÄR de väl kommer igång igen, när det nu blir, jag fruktar långt uppehåll eftersom viruset inte kommer försvinna, då kommer varje frisk patient att ge rejält skutt på kursen, market cap på 35 milj liksom, med två helt botade människor 1,5 år efter en enda behandling. Helt sanslöst. Och det kan fungera på all cancer dessutom. Enkelt sagt, så använder de laser, samt ett medel som fungerar likt en magnet och det fäster sig kring cancercellen, när laserljuset sedan efter en timme träffar cancercellen så har ämnet (TLD-1433 heter det) sjunkit in i cancercellens kärna, då den påminner om järn. Cancerceller älskar järn. Väl där så frigörs en aggressiv syremolekyl som är gömd i ämnet när lasern aktiveras. cancer hatar syre. Det får cancercellen att fräta sönder från kärnan och ut, men sparar omkringliggande vävnad. Finns ingen kärna kan ingen ny cancer bildas...
Försöksdjuren som fick två behandlingar, hos dem uppstod ett immunförsvar mot cancer. Det sägs att ett vaccin mot cancer är värt 50 triljoner dollar, så du kan ju förstå att jag saliverar just nu... sedan kom coronaviruset och sabbade allt. Lär får en stroke snart. Hatar kineser just nu kan jag säga. Och det viruset skapades garanterat i ett labb och de kräken lät det slippa ut bland folk. Jag har ingen aning om när testerna på patienter kommer igång igen. De väntar även på ett tillstånd att göra tester i USA som väntas mitten av maj. för att få tillgång till sjukhusen där. De behöver troligtvis 20-25 patienter innan de kan få "breakthrough status" och en snabbare hantering av deras forskning till dess att det kommer att säljas. En lång essä, men finns en del att läsa på stockhouse.com, Mycket politiskt skitsnack där dock. Hög risk naturligtvis. Går testerna inte väl så är 95% av investeringen borta. Bäst att säga det.
Sen impulsivt skulle jag försöka dra undan så snabbt det går med första företaget om dom nu har hållt på länge. Kanske vänta till om dom går upp typ 50 cent beroende på hur mycket värdepapper du äger men tror verkligen inte dom kommer lyckas. Allt som jag tittat på skriker B och osäkerhet från min magkänsla. Som potentiell investerare och när jag tittar på deras hemsida med mera så får jag ingen säker känsla iallafall, bara det. Fattar bara inte riktigt hur dom ska tjäna pengar liksom, patent? Uppfinning? Dom har modern labb sure men det är dom inte ensamma om heller. Ska gräva lite mer om dom dock men impulsiva känslan är negativ.

Sånt typ av företag jag lägger max 100-200 kr liksom fkit, går dom upp till 100 kr i värde tjänar man fina pengar oavsett. det är sån där fkit aktie. Till och med 10 kr om det handlar om ören eller 50 kr osv. Man får oftast nöja sig med dom mindre beloppen än stora för det märks ganska snabbt hur pass mycket potential i tillväxt finns

Ja, såna här företag ska man aldrig lägga alla sina pengar på men fortfarande om dom lyckas kan ekonomisk oberoende inte vara omöjligt beroende på sin investering men ja. Det ända jag tänker på är om det var blod cancer patienterna led av eller tumör, dom som blev botade.

Det kan betyda stor skillnad för om det är blod cancer så är det stort men om tumör, beror på, inte lika stort för då har man använt teoretisk kunskap som man vet fungerar och det är vad sjukvården använder mot visa cancers och lämpliga tillämpningsområden. Jag skulle vara försiktig för detta är en väldigt viktigt distinktionen och stor skillnad på vad som verkligen betyder nåt
Senast redigerad av bergsdal 2020-04-21 kl. 21:33.
Citera
2020-04-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, vi kan samla varandras... ännu har du haft helt fel i det mesta du gjort och skrivit...
Haft rätt i precis allt jag gjort.
Citera
2020-04-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Med tanke på att Norge äger andra länder i Syd så ska du kanske inte ta och mopsa dig om att deras oljereserv går på en törn, staten tjänar pengar från alla håll du kan komma att tänka dig. Således är oljefonden rätt så relativ för Norges ekonomi, dem gör deg - kontinuerligt, å sidan om börsen, och det jämnas ut med börsrörelser, vilket stabiliserar Norge.

Visst är "veckans corona-relaterade aktie" intressant att läsa om.
Vilka länder i syd äger Norge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in