Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Eller så är det precis det han gör. Pappan ändrar tonläge när åklagare samt målsägarbiträdet tar vid förhöret. Han slirar rejält på sanningen i sin tur. Säger olika/minns olika från FUP till förhöret i TR.
Att han är förtjust i SD råder det inga som helst tvivel om! Manipulerad är rätta benämningen.
Nu vet jag inte om han slirar på sanningen. Det finns andra vittnen som också verkar ha svårt att minnas. Det har ju ändå gått två år sedan händelsen.
Men jag håller definitivt med dig om tonen. Den ändras till att bli kort och nästan lite irriterad när åklagaren och målägarbiträdet tar över.
Jag kan inte se det på annat sätt än att han är helt övertygad om SDs oskuld och därför är så tillknäppt och avig.
Allt är väldigt konstigt runt resan från polishuset, att de åkte förbi polisbil med blåljus och att de inte pratar om det, varken han eller HD.
HD hade ju dessutom redan under förhöret märkt att det sprangs in och ut i rummet under förhöret, så hon borde minst sagt vara på alerten när de ser polisbilen.
Möjligt att om hon visste om mordet redan innan, så kanske hon vet var L*ena låg död. Och därför kanske hon låtsas som inget, säger inget om det utan istället försöker avleda pappan med att prata om annat.
Man blir inte klok på detta.