2020-04-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Yes - det är ett rimligt antagande. Det är uppenbart att HD ogillar LW mycket mer än hon ger uttryck för i förhör. Om man inte tar ut sin ilska mot sin partner så står ju partnerns älskarinna i skottlinjen.

Japp, så är det garanterat, hon har helt klart ett givet motiv.
Citera
2020-04-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

OBS! Det fetade i det översta inlägget har INTE jag skrivit!
Det här (spelar ingen roll vad jag har för åsikt om innehållet!) Alltså detta:

Det verkar som det bara är jag som har läst konversationerna med SD och JH som görs runt midnatt den 11-12/5, jag har återigen letat i Jottaclouds dokument men hittar dom inte där.
Jag misstänker nu att jag läste det i dom första aktbilagorna som kom upp på minfil, jag ska kolla om jag har kvar dom på den andra datorn.

Exakt, det är jag som inte fick till svaret på rätt sätt, sorry!

Håller just nu att titta i mina gamla nedladdade filer, jag ser nu att Aktbilaga 166 ska innehålla del 1 och del 2, i jottacloud så finns bara första delen.

166an ser ut att vara uppdelad i minfil och är ihopslagen i jottan.
Senast redigerad av NoCashAsh 2020-04-21 kl. 18:13.
Citera
2020-04-21, 18:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har inte bidragit med något vettigt alls i tråden förutom en fruktansvärd massa skitsnack om både BO och andra tråddeltagare. Jag har tröttnat. Krmkr också. Så du får själv plocka fram de aktbilagor du önskar från tingsrätten. Eller hoppas att nån i din svans härinne serverar dom på fat till dig. De jag själv får ut, kommer jag inte delge tråden. Och jag vet att Krmkr också är jävligt less på dumheterna som du kräker ur dig och kommer inte heller att lämna ut något här.

Det räcker nu.

Det här är verkligen att kräka ur sig.

Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren? Som du skrev tidigare idag, på fm.

Jag fick aldrig ngt svar, vad syftet var med detta
vidriga inlägg.
Citera
2020-04-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://forumfiles.com/l7GdN8r5oc/_rebro_TR_B_2705-18_Dagboksblad_2020-04-21_pdf

Örebro TR B 2705-18 Dagboksblad 2020-04-21.
Citera
2020-04-21, 18:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Eller så är det precis det han gör. Pappan ändrar tonläge när åklagare samt målsägarbiträdet tar vid förhöret. Han slirar rejält på sanningen i sin tur. Säger olika/minns olika från FUP till förhöret i TR.

Att han är förtjust i SD råder det inga som helst tvivel om! Manipulerad är rätta benämningen.

Nu vet jag inte om han slirar på sanningen. Det finns andra vittnen som också verkar ha svårt att minnas. Det har ju ändå gått två år sedan händelsen.

Men jag håller definitivt med dig om tonen. Den ändras till att bli kort och nästan lite irriterad när åklagaren och målägarbiträdet tar över.

Jag kan inte se det på annat sätt än att han är helt övertygad om SDs oskuld och därför är så tillknäppt och avig.

Allt är väldigt konstigt runt resan från polishuset, att de åkte förbi polisbil med blåljus och att de inte pratar om det, varken han eller HD.

HD hade ju dessutom redan under förhöret märkt att det sprangs in och ut i rummet under förhöret, så hon borde minst sagt vara på alerten när de ser polisbilen.

Möjligt att om hon visste om mordet redan innan, så kanske hon vet var L*ena låg död. Och därför kanske hon låtsas som inget, säger inget om det utan istället försöker avleda pappan med att prata om annat.

Man blir inte klok på detta.
Citera
2020-04-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sunt förnuft har varit en total bristvara i deras så tydligt
sett destruktiva förhållande.

Det ser ut som om det är just drifterna som helt har tagit över.
Jag tror också att deras empatiförmåga va i allra högsta grad minimal, förmodligen
räckte inte empatin längre än vad den egna nästippen räckte.

Att bygga ett förhållande med sina drifter som det viktigaste, det tror iaf jag inte fungerar i framtiden. För någon alls.

Det behövs nog först och främst så mycket annat för att ett förhållande ska vara bra. Men självklart; Det är förstås en bonus om även sexlivet är på topp.
Citera
2020-04-21, 18:28
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Har tittat på tidslinjen runt midnatt och det ser ut som att utredarna har helt och hållet missat detta mycket viktiga indicium på att SD lockar ut LW för att titta till gömman som har blivit för synlig pga att det har sågats ner sly och träd. Hon går dit 2 ggr samtidigt som hon har en konversation med JH, SD lämnar sin mobil hemma och ger sig av upp till området som gömman finns och ställer sig i bakhåll. SD ser/hör att LW har kontakt med någon och kan således inte utföra attacken som planerat. Detta första försök är helt glasklart vad som var i görningen, det andra försöket ca 1 timme senare som åklagaren vill påvisa är betydligt luddigare tycker jag.

Så återigen, mycket mycket märkligt/slarvigt att ÅH inte fick med detta inför rättegången!
Hoppas att nån av utredarna läser här och ser att dom har missat detta!
Ah du är kanske den rätte att fråga just nu? jag undrar om det var så som jag uppfattat, att SD ”glömmer” telefonen hemma. Samtidigt har han svarat på frågan om när o var han stämt träff med Lena där på natten, att de inte bestämt en tid eller precis plats. Hans svar gav mig uppfattning att de typ använder Hitta vänner, eller nått nördigare motsvarande. Eller att de tänkte sig att ringa varann därute men då måste man komma överens om ungefärlig tid. OBS jag frågar dig om jag uppfattat rätt?
Citera
2020-04-21, 18:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Antagligen var det så. En del stannar och slåss för sin " heder" ända till det bittra slutet. Ja, vare sig det var ett förhållande med S hon ville ha mot slutet, eller hämnd, så är ringaktning och skadeglädje inte uppbyggligt eller ger någon djupare, långsiktig tillfredställelse för dig själv.

L sa att hon visste att den destruktiva relationen till S skulle ta död på henne, men väninnan menade att L inte avsåg i bokstavlig utan symbolisk bemärkelse. Det var iallafall väninnan tolkning.

Ja, hon agerade iallafall som vore hon blind för risken med hån och förnedring. Hon uppfattade istället att övertaget numera var hennes. Vi gör alla olika vägval. En del backar, aktar sig från det onda, och läker ihop med tiden. Andra konfronterar, hotar och vill vinna. Ännu fler ger sig inte in i situationen överhuvudtaget.

Stipp och belägg!
Vad är det för trams att påstå LW förföljde och trakasserade HD för sin heder?

Facebook Messenger Lena Wesström till Hanna Davidsson.

Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten.
Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet.
Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst.
Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig".
Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt.
Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Detta är inget annat än ondska i sin renaste form..

Svartsjuka är vi väl alla medvetna om lite till mans. Vad som är farligt är de fåtal som är så patologiskt svarsjuka att dom är så besatta så dom inte klarar att härbärgera sin svartsjuka utan att styras av den. Det var Lenas diagnos. Att påstå hon gav sig på sig HD p.g.a sin heder visar exakt på det curlande som var en förutsättning att hon kunde fortsätta sitt otäcka värv under så lång tid. Om detta vittnar dom sompå 1000tals sidor i FUP uppmuntrar henne att sälja sin själ till djävulen.

Det finns INGEN heder i att handla så fruktansvärt elakt som LW gjorde och det är ohederligt att ens antyda motsatsen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-21 kl. 18:51.
Citera
2020-04-21, 19:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Japp, så är det garanterat, hon har helt klart ett givet motiv.

Men att någon har motiv betyder inte att
hen har mördat. HD verkar lugn och
samlad. Hon verkar inte styras av sina
känslor, som LW gjorde. Det finns inget
som tyder på att hon saknar de spärrar
som hindrar någon från att mörda.

LW hatade HD men hon mördade henne inte.
Däremot så försökte hon kanske driva
henne till självmord?
Alternativt tillbaka till att bli en ”zombie”.
Citera
2020-04-21, 19:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har inte bidragit med något vettigt alls i tråden förutom en fruktansvärd massa skitsnack om både BO och andra tråddeltagare. Jag har tröttnat. Krmkr också. Så du får själv plocka fram de aktbilagor du önskar från tingsrätten. Eller hoppas att nån i din svans härinne serverar dom på fat till dig. De jag själv får ut, kommer jag inte delge tråden. Och jag vet att Krmkr också är jävligt less på dumheterna som du kräker ur dig och kommer inte heller att lämna ut något här.

Det räcker nu.

Ja, vissa borde skämmas för att de inte tillfört tråden något, men däremot kommer med krav och kränkningar enligt löpandeband-metoden dygnet runt.

Jag förstår att du och KrmKr tröttnat på att serva dessa människor med information. Ni har lagt ner ett jättejobb flera av er. Trots det så är dessa omättbara kravmaskiner igång dygnet runt och bråkar.

Och vi vet också att även om nu vissa i Sekten får "panik" och helt plötsligt är trevliga i ett dygn, så vet vi av erfarenhet att det inte håller efter ett tag. Utan då kommer LW-hatet, religionspredikandet, kränkningarna och könsorden i en aldrig sinande ström igen.

Det finns en FUP och det finns en Rättegång och ändå så är det LW attraktionskraft som är det centrala i allt för vissa. De är säkerligen väldigt avundsjuka på den utstrålning och karisma hon hade. Men de borde släppa det och diskutera fallet istället. Hon är brutalt mördad och varken hon eller hennes nära förtjänar detta sjuka kristentalibanska rabblande dygnet runt.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-21, 19:13
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stipp och belägg!

Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten.
Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet.
Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig".

Svartsjuka är vi väl alla medvetna om lite till mans. Vad som är farligt är de fåtal som är så patologiskt svarsjuka att dom är så besatta så dom inte klarar att härbärgera sin svartsjuka utan att styras av den. Det var Lenas diagnos. Att påstå hon gav sig på sig HD p.g.a sin heder visar exakt på det curlande som var en förutsättning att hon kunde fortsätta sitt otäcka värv under så lång tid. Om detta vittnar dom sompå 1000tals sidor i FUP uppmuntrar henne att sälja sin själ till djävulen.

Det finns INGEN heder i att handla så fruktansvärt elakt som LW gjorde och det är ohederligt att ens antyda motsatsen.

Detta LW skriver till HD är verkligen ondska, det kommer från 'Pastorn ' som vigde SD och HD.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-21 kl. 19:20.
Citera
2020-04-21, 19:17
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stipp och belägg!

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Detta LW skriver till HD är verkligen ondska, det kommer från 'Pastorn ' som vigde SD och HD.
Finns fortfarande inget bevis för att det är skickat.
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, vissa borde skämmas för att de inte tillfört tråden något, men däremot kommer med krav och kränkningar enligt löpandeband-metoden dygnet runt.

Jag förstår att du och KrmKr tröttnat på att serva dessa människor med information. Ni har lagt ner ett jättejobb flera av er. Trots det så är dessa omättbara kravmaskiner igång dygnet runt och bråkar.

Och vi vet också att även om nu vissa i Sekten får "panik" och helt plötsligt är trevliga i ett dygn, så vet vi av erfarenhet att det inte håller efter ett tag. Utan då kommer LW-hatet, religionspredikandet, kränkningarna och könsorden i en aldrig sinande ström igen.

Det finns en FUP och det finns en Rättegång och ändå så är det LW attraktionskraft som är det centrala i allt för vissa. De är säkerligen väldigt avundsjuka på den utstrålning och karisma hon hade. Men de borde släppa det och diskutera fallet istället. Hon är brutalt mördad och varken hon eller hennes nära förtjänar detta sjuka kristentalibanska rabblande dygnet runt.

#TeamÅsaHiding
Det mest sinnessjuka med det är ju att de inte ens har koll på vad de pratar om, trots att de lagt 1,5 år på att gräva i hur många hon legat med. Eller att de fortsätter sprida denna dagboksanteckning som man snarare kan kalla det, som om det var ett skickat meddelande. Hade varit bra om någon orkade lista alla lögner t.ex. Snoris och Gloris kommit med. Men det vore ju madness att gå igenom.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-21 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in