2020-04-21, 16:15
Medlem
Honeyflys avatar
Joachim Kerpner(Reporter Aftonbladet) frågar också om antalet coronatester som görs nu, och när man kan öka testandet, som Folkhälsomyndigheten sagt att man vill göra.

Dels har inte behovet från vården, antalet analyser i vården, ökat i den omfattning det kunnat. Den här typen av kapacitet kan bli en ketchupeffekt, där alla steg som behövs i en lång process, då frigörs mycket, svarar Anders Wallensten.

Det finns alltså inget behov av att göra Coronatester. Check på den!
Citera
2020-04-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nu börjar till och med jag undra vad Giesecke håller på med.

”Minst 99% märker inte av smittan”.

Vad fan grundar han det på?
Han verkar se det väldigt svart eller vitt.

Om man inte tillhör de 15-20.000 personer som har sökt vård på sjukhus så är man hemma med en lättare nästäppa eller inte känner av det alls.

Jag vet flera som varit hemma med andningssvårigheter och varit helt jävla däckade, och det bara av dem som Jag känner.

Köper inte hans argument om inte någon här kan visa på att han har rätt.
Personligen tror jag han karvade ut den informationen med sked ur sitt rövhål.
Han jobbar redan på ett bra försvar om verkligheten längre fram åter igen skulle ha fräckheten att avvika från hans idé.
Citera
2020-04-21, 16:16
Medlem
JeffDaviss avatar
En jävligt dålig dag när det handlar om antal dödsfall. Man får ju hoppas att snittet i slutet av veckan fortfarande ligger en bra bit under hundra. Eller så är det kört nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Morphine IS a well known and established TREATMENT for respiratory distress, cough and pain.

You don’t treat people with palliative care. You just make their passing easier.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Du har rätt naturligtvis skall Nederländerna vara med. Och kommer då först i listan med dagens siffror.

räknar man om Sverige till Nederländernas befolkning så hamnar Sverige på lite över 3000 döda och Nederländerna med 3900 döda (x1,7) då Nederländerna har 17 miljoner innevånare och Sverige 10 lite grovt räknat. Hur det verkligen ser ut denna dag kan vi gå tillbaka till om 2.3 veckor eftersom dagens döda i Sverige inte är fullt råknade ännu. Jag är övertygad om att dödssiffrorna i Sverige kommer överstiga Även nederländerna då alla döda Svenskar räknats.

Så postaren av listan kan lungt ta med även nederländerna som ett grannland. Även Island borde vara med eller räknas ihop med Danmarks siffror.

Nederländerna rapporterar inte dödsfall från äldreboenden medan en tredjedel av Sveriges rapporterade dödsfall kommer därifrån. I jämförelsen mellan länderna bör man multiplicera Sveriges dödstal med 0,67. Då har Sverige 1182 dödsfall mot Nederländernas 3916.
Citera
2020-04-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Socialstyrelsen håller på och ta fram statistik baserad på dödsorsaksintygen.

Bäst siffror kommer från SCB.
OK. Var har du fått den informationen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWatch337
Ärligt talat! Hur tror ni att vi ska få förre dödstal? Det går inte ihop! ! Snälla nån! Vi är det enda land i hela världen som inte ens försöker skydda sitt folk!
Istället för att spå lämpligt! Skicka ut om krig el kris kommer boken skulle de skickar ut masker med utbytbara filter till varenda medborgare!
De visste mycket väl! Vad som komma skulle.
Detta var planlagt.

Nr1 se till att alla inom vården och hemtjänst hade nodvändig skyddsutrustning (spå rädda som de låtsades vara om våra stackars äldre)

Nr2 se till att befolkningen hade skydd.

Nr3 Massa testa, och spåra

Nr4 karantäna de smittade direkt.

Allt ovan är några få enkla saker de borde ha gjort!

Och även fast det är långt gånget med denna pestsmitta! Bättre sent än aldrig?!
Det kostade mängder av liv HELT I INÖDAN! MEN OM DE INTE BÖRJAR MED DETTA NU DIREKT! PLUS KARANTÄN ALÄV ALLA! ! SÅ KOMMER MILJONER DÖ BARA I VÅRT LILLA LAND!
INGA PENGAR I VÄRLDEN ÄR VÄRT DETTA SLUTSCENARIE!
Jag är ledsen! Om detta innebär en förstörd somnar/semester för dig! DU som inte kan se längre än så,längre än till dina egna behov. Till egoistiska DIG talar jag till nu som läser detta och får panik! För stor risk är att smittan håller på och härjar i landet kanske 3-5 år!
Om inte ovan sker NU

Miljoner dö i Sverige av covid-19?
Vad har du rökt?
Vad räknar du med för dödlighet då?
Citera
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En jävligt dålig dag när det handlar om antal dödsfall. Man får ju hoppas att snittet i slutet av veckan fortfarande ligger en bra bit under hundra. Eller så är det kört nu.
Järnring runt Stockholm NU!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Från Aftonbladets chatt

NIVETTE DAWOD
14:40
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=307757
Frilansjournalisten Emanuel Karlsten frågar nu om immunitet. "Sveriges strategi grundar sig på att vi blir immuna, även om det handlar om att platta kurvan så är det en idé med flockimmunitet. Kan ni tydliggöra vad Sverige grundar det antagandet på, om att vi får immunitet?"

Vi har faktiskt inte jobbat efter det. Att klara vården i situationen som uppstått, det har varit målet, svarar Anders Wallensten, biträdande statsepidemiolog.

Eftersom vi inte försökt stoppa alla fall av smittspridning får vi fall i samhället och då blir folk immuna. Men vi vet inte mycket om immuniteten, därför är allt antaganden.

Blir folk immuna är det positivt, men det är vårdens situation vi fokuserat på.

Och så vänder man kappan igen för tredje gången...immunitet, inte immunitet hm hur ska vi svar på frågan egentligen Tegnell

Så nu börjar de tveka om immuniteten. De har ingen strategi alls utan försöker bara se till att vården fungerar. ...???
Men vården fungerar ju under all kritik, så vad gör FHM egentligen. Nu måste Sverige få en strategi för hur man skall hantera detta. Men ingen styrande i Sverige verkar ha en aning och det enda som de försöker göra har de misslyckats med kapitalt.
FHM drar sig med dessa uttalanden ifrån ansvar. Då måste ansvaret komma tillbaka till regeringen. Det är Stefan Löfven som måste skaffa en strategi för hur Sverige skall få stopp på detta och det fort.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Nu är jag lite förvirrad... jag läser rapporter som påstår att det inte kommer att bli någon immunitet och andra säger tvärt om, vad är sanningen i det hela?

Om vi inte har någon immunitet så är ju allt fhm pratar om tokerier. Jag har slutat lita på dem iaf..

Det kommer mer och mer forskardata om att enbart en mindre del av de som genomgått sjukdomen blir immuna. Data från WHO, Kina och Italien pekar på detta. Nu börjar även FHM att backa om immuniteten och det visar sig mer och mer att FHM har fel i påstående efter påstående så FHM är ingen speciellt bra källa att förlita sig på.

FHM har ex. gått ut med att barn med corona inte smittar

Listan kan göras lång över påståenden som FHM gått ut med är felaktiga och snarare försätter folk i riskzonen än skyddar dem. Även du har väl noterat "Maks på /Mask Av och Mask På igen" påståendena från FHM ?

Även här anser världseliten av forskare att Tegnell har fel i det han påstår..

Förklaringen är att finns det inga munskydd/masker i Sverige då behöver ingen en mask..

FINNS det masker att tillgå då är det toppen att ha en mask på sig även för sjuksköterskor..

MEN Maskerna tog slut igen och nu är det åter ofarligt att inte ha en mask som skydd..

Där har du Sveriges "elit" i ett nötskal.. Det handlar snarare om att försöka dölja att man slarvar bort Sveriges pengar på Invandringen och dess konsekvenser denom att påstå saker som de ovan..

Klart partisympatörerna vill "rädda" sina ledare och nu sprider sitt skit i olika medier som ex. Nyregistrerade användare på diverse internetforum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
11% av förmodligen huvudsakligen vårdanställda stockholmare hade antikroppar. Från vad jag hört är det mest folk inom vården som lämnar blod. Och deras smittofrekvens torde ju vara högre än genomsnittet.

Då är siffrorna ännu värre alltså.
Jag folk är fortfarande i förnekelse i Sverige.

Först var Tegnell ett geni, för "siffrorna kommer inte bli så dåliga".
Nu när det är katastrof börjar folk skrika "flockimmunitet i Sverige" trots att WHO gått emot det.
Ständig förnekelse.
I alla andra länder verkar majoriteten ta det på mycket mer allvar.
I Sverige underspelar man allt vid varje tillfälle man får.
Fallen går ner en dag, "ny riktning i kurvan" "kurvan bruten" "platå nådd" "bla bla bla".
Tre dagar senare "värsta siffrorna hittills"..
Citera
2020-04-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vad gaggar du om? Jag skrev just att FHM aldrig har haft flockimmunitet som en plan. Inte förut, inte nu. Ingen därifrån har påstått att deras strategi har varit att uppnå flockimmunitet, någonsin. Var god och skicka en länk där de pratar om det "som om det alltid varit en plan".

Planen är total smittspridning, flockimmunitet är såklart bara en biprodukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in