Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Här är en artikel om professorn det pratas om i tråden. Du får väl bilda dig en uppfattning om honom. Men om man frågar mig så verkar han vara lite egen i sina åsikter:
UK coronavirus outbreak peaked before 'unnecessary' lockdown, claims Oxford Uni professor
Professor Carl Heneghan, director of the centre for evidence-based medicine, says the UK should lift its lockdown, which he claims is going to cause more damage than coronavirus
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/uk-coronavirus-outbreak-peaked-before-21895937
Klart att han ger Sverige beröm.
Tackar. Hehe. Verkar som att, eftersom vi har epidemier och pandemier så pass sällan, så är det en massa folk som är lite "egna" som befolkar folkhälsomyndigheter och andra institutioner som sysslar med sådana frågor. Verkar vara ställen där kufar samlas och frodas.
Man blir mörkrädd över alla möjliga som nu kryper fram i dagsljuset och fäktas med sina modeller. Inte imponerad av någon så här långt även om man hittar intressant lite här och var. Men så här långt så kan jag i alla fall inte kora någon vinnare i skönhetstävligen. Om det ens behövs.
Måste dock säga att WHOs agera, agera, agera högst på min lista strax före WHOs testa, testa, testa. Nytt virus, nytt läge, ingen etablerad kunskap. Då är det på skiten bara. Och vända på en femöring om det visar sig att man fattat fel beslut.