2020-04-21, 10:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Japp, utgår från att så är fallet. Svärfar har ingen anledning att läsa Fup, eftersom han är partisk. Gubben kanske önskat sig en son som S hela livet? Behöver inte vara svårare än så.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Mycket troligt. Att han fortfarande värnar om SD märktes tydligt under förhöret. Han har ju ingen som helst skyldighet att hjälpa honom fortsatt, då paret är skilda. Jävligt märkligt efter alla års svek mot hans dotter. Både Hanna respektive hennes föräldrar lever i någon form av förnekelse eller så skyddar dom allihop SD. Tror mest på det sistnämnda.

Jag gissar på att så fort domen meddelats att SD går fri, är han tillbaks i huset. Efter 6:e maj får vi åter ta del av hans leende selfies igen. Precis som innan. SD är inte den som backar, flyttar och börjar om vilket vore det "normala" för de flesta i SD:s läge. Han må bli friad i rätten men inte av alla som läst FUP:en.

Vem vet, kanske Hannas pappa var informerad om den sexuellt ohämmade vigselförrättarens förföljelse (Skräckfilm ala' Stephen King) av hans dotter?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-21 kl. 10:56.
Citera
2020-04-21, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Gardinerna är neddragna på morgonen och gräset är klippt. Och folk har sett han köra iväg med sin bil därifrån. Så jag tror att han bor där nu.

Där ser man, jag gissade på att han skulle vara tillbax först efter att domen meddelats.
Men SD är ju snart helt fri från alla anklagelser, han har ingen skyldighet att hålla sig borta.
Citera
2020-04-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tycker du det är ok att starta spekulativa trådar om N*a?
Det tycker inte jag är OK.
Han har drabbats tillräckligt.
Vi har ingen aning om vem som har gjort det och vi kan anta att SD är sedd som en mördare av rätt många personer i omgivningen. Jag tror inte att det bara är N*a som hatar honom.
Malins hat till LW skulle kunna göra henne till mordmisstänkt.
Malins dotter är ett exempel på Malins uppfostran.
Dottern har valt att synas offentligt på Instagram.
Därför tycker jag det är mer relevant att nämna henne än att spekulera om vad N*a har gjort eller inte gjort.
Okey? Berätta för mig vilka frågor jag får ställa. Och om vem? Så jag håller mig innanför ramarna alltså. Vill ju absolut inte stöta mig med dig och göra dig upprörd då din åsikt betyder massor för mig.
Citera
2020-04-21, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja Åsa Hiding sade "till brottet preskriberas", men det finns ju ingen preskriptionstid för mord. I en annan intervju sade hon att hon "kan fortsätta i evighet" med att försöka binda SD till brottet.

Det avgörande blir alltså hur Björn Lindén skriver domskälen nu, och Hiding sade häromdagen att hon vill vänta tills hon har läst domen innan hon bestämmer sig för hur hon vill gå vidare.

Det hon ville få fram var nog att brottet inte preskriberas.

Du får gärna visa var hon uttalar sig "kan fortsätta i evighet med att försöka binda (just) SD till brottet".
Citera
2020-04-21, 10:27
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Även om detta knappast är hela sanningen finns det ett element i detta drama som i mina ögon sticker ut och troligtvis bidrar till den fatala utgången. Lönnrot har redan pekat ut det med andra begrepp. Men i djurvärlden finns ett begrepp när för många djur trängs ihop på för liten yta. Crowding, tror jag det kallas.

Då börjar interna stridigheter och sökandet efter syndabock. Någon attackeras, och mobbas ut. Precis så var det i Nya Hjärsta. Först S oc L, mot H. Nästa vända S och L mot varandra. Tredje rundan H och S mot L.. Efter Ls död kan de nyseparerade börja försoningsprocessen för att hitta tillbaka till varandra.

Lyssna på detta: En pastor viger ett par. Maken och pastorn inleder ett förhållande, som sedan övergår i en affär. Makens hustru uppstår från det döda zombielivet och maken vill inte längre skiljas. Han fortsätter två parallella dubbelliv. Älskarinnan blir över, och vill ha revansch för alla förlorade år.

Hon är död, familjen D söker sig tillbaka till varandra.

UW och SD bor på samma gata. H flyttade in på Lws område.

H vill inte flytta och börja om med S, som J föreslog, utan slutföra den Tour hon var involverad i.

Alla stannade och försökte behålla sitt revir.
Kunde inte sagt det bättre själv. Det är väldigt väldigt basic egentligen.
Citera
2020-04-21, 10:33
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du ställer många frågor.
Du förstår säkert att jag inte kan svara på alla?
Jag är ingen utredare, mer en sorts observatör. En som värnar rätten att som odömd inte behöva utpekas som mördare.
Det är min, i all ödmjukhet, självpåtagna mission.

Edit: Glömde ställa dig samma fråga jag ställt till andra i tråden, dock utan att få svar.
Anser du att Sverige bör återinföra dödsstraffet?
Behöver du helt plötsligt vara utredare för att göra en karaktärsbedömning? Förstår du inte själv hur oerhört idiotisk du framstår nu när du duckar frågor så systematiskt? Du försöker framställa dig som objektiv och korrekt men du lurar verkligen ingen. Snälla nån 😂 Såå återigen..

Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?

Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom. Vad tänker du om dessa?

Tror du ändå inte att Stefan valde ut sitt offer helt perfekt i Lena, som kanske mest av allt bara ville bli älskad och sedd? Rätt extrema behov som förmodligen grundades i början av hennes liv då hon tydligen lämnades ensam väldigt mycket. Och han upptäckte detta.

Stefan som var så trött på sin familj att han ville mörda den.

Ska jag tolka dig som att du tycker Lena är ett monster och Stefan en reko kille, som värnar om sin familj och vänner, i synnerhet Gerald Jerry Gray då förstås. Sin bästis. Honom behandlar han otroligt väl?

Låter det inte liiiite rimligare att det var han som helt sonika gjorde sin grej och manipulerade hela jävla skiten ur Lena?

Angående dödsstraff är jag kluven. Jag skulle inte vilja trycka på knappen och jag tycker nog att det isåfall endast skulle kunna dömas ut där inte råder något som helst tvivel. Alltså typ videobevis, mordvapen med DNA osv.

Jag inser dock vad du är ute efter men tycker det är lustigt. Du som tydligen behöver vara utredare för att göra en karaktärsbedömning, väljer nu att gå helt offtopic, endast för att kunna fortsätta karaktärsmörda mig om du tycker jag har fel åsikt. Detta då för att en tredje(nej nu är vi nog uppe i en sjätte) gång i rad smita undan de för tråden högst jävla relevanta frågorna jag ställer dig.

Man kan verkligen undra varför du inte vågar svara på frågorna..
Citera
2020-04-21, 10:34
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren?

Vad är syftet med att blanda in N'oa i klottret?
Han och hans syskon har fått utstå mkt sorg som tar tid att läka räcker inte det?
Citera
2020-04-21, 10:43
Medlem
Han var ju absolut mörda Lena kvällen den 11e va? Mellan fredag och lördag. Då han träffade grannen med hunden.
Eller tänker jag fel? Han hade ficklampa med sig.

Men förstår inte riktigt hur det var med mobilen den kvällen, den hade han hemma men visste då Lena vart de skulle ses? För hon kom ju aldrig dit.

Är så mycket sånna här saker man funderar på.
Citera
2020-04-21, 10:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag har läst de 6 förhören med H och skulle avråda dig från att slösa din tid. Hon ljuger som hästar travar i kombination med att hon är allmänt anti-samarbetande. Kanske är hon nöjd och tillfreds med att L är död? Kanske inblandad, anstiftare, delaktig etc? Klart är att hon bjuder inte på något gratis godis. Hon är sur på förhörsledarna i förhör 4-6 när de konfronterar henne med S och hans dubbelspel och manipulation mellan Lena och henne själv. Skuldbelägger aldrig S, pekar aldrig ut något för honom försvårande. En trotsig tonåring skulle jag likställa vederbörande med.

För mig är det tydligt att man är inte så pass oärlig om man inte har komprometterande uppgifter som man döljer. Samma sak med S. Den som har rent mjöl i påsen behöver inte ljuga. Både H och S har just graverande selektiva minnen från den närliggande tiden kring Lenas död. Minnet funkar inte på det sättet. S tror först han är ute och provcyklar cykeln i anslutning till när man tror L dör. Senare runt rättegången, gjorde han inte det, då det nog var ngn vecka tidigare etc. Två lögnare, helt enkelt och mer än så.
Det är därför jag tycker att det är så intressant med just det första förhöret, det sticker ut. Det sker 19/5 mitt på dagen ca, innan man hittat LW. Här är hon ytterst pratsam.
Citera
2020-04-21, 10:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tycker du det är ok att starta spekulativa trådar om N*a?
Det tycker inte jag är OK.
Han har drabbats tillräckligt.
Vi har ingen aning om vem som har gjort det och vi kan anta att SD är sedd som en mördare av rätt många personer i omgivningen. Jag tror inte att det bara är N*a som hatar honom.
Malins hat till LW skulle kunna göra henne till mordmisstänkt.
Malins dotter är ett exempel på Malins uppfostran.
Dottern har valt att synas offentligt på Instagram.
Därför tycker jag det är mer relevant att nämna henne än att spekulera om vad N*a har gjort eller inte gjort.

Är det M'alins dotter du menar som är mer relevant att nämna?
Citera
2020-04-21, 11:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det hon ville få fram var nog att brottet inte preskriberas.

Du får gärna visa var hon uttalar sig "kan fortsätta i evighet med att försöka binda (just) SD till brottet".
Ja, du har säkert bättre möjligheter än mig att förstå vad åklagaren egentligen har velat uppnå under de här två åren. Ditt eget sätt att resonera skiljer sig väl vad jag har förstått inte i något väsentligt från hennes. Själv lägger jag i alla fall allt mindre vikt vid vad ni säger, och inväntar nu Lindéns verklighetsbeskrivning.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-21 kl. 11:13.
Citera
2020-04-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är därför jag tycker att det är så intressant med just det första förhöret, det sticker ut. Det sker 19/5 mitt på dagen ca, innan man hittat LW. Här är hon ytterst pratsam.

Jag har läst det flera gånger och jag tycker hon pratar om LW som om hon vet att hon redan är död. Jag är nog överkänslig. Det finns inga direkta felsägningar, vad jag kan se, men det är intressant att läsa förhöret om man betänker att LW vid denna tidpunkt faktiskt bara är försvunnen - inte död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in