Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Du ställer många frågor.
Du förstår säkert att jag inte kan svara på alla?
Jag är ingen utredare, mer en sorts observatör. En som värnar rätten att som odömd inte behöva utpekas som mördare.
Det är min, i all ödmjukhet, självpåtagna mission.
Edit: Glömde ställa dig samma fråga jag ställt till andra i tråden, dock utan att få svar.
Anser du att Sverige bör återinföra dödsstraffet?
Behöver du helt plötsligt vara utredare för att göra en karaktärsbedömning? Förstår du inte själv hur oerhört idiotisk du framstår nu när du duckar frågor så systematiskt? Du försöker framställa dig som objektiv och korrekt men du lurar verkligen ingen. Snälla nån 😂 Såå återigen..
Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?
Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom. Vad tänker du om dessa?
Tror du ändå inte att Stefan valde ut sitt offer helt perfekt i Lena, som kanske mest av allt bara ville bli älskad och sedd? Rätt extrema behov som förmodligen grundades i början av hennes liv då hon tydligen lämnades ensam väldigt mycket. Och han upptäckte detta.
Stefan som var så trött på sin familj att han ville mörda den.
Ska jag tolka dig som att du tycker Lena är ett monster och Stefan en reko kille, som värnar om sin familj och vänner, i synnerhet Gerald Jerry Gray då förstås. Sin bästis. Honom behandlar han otroligt väl?
Låter det inte liiiite rimligare att det var han som helt sonika gjorde sin grej och manipulerade hela jävla skiten ur Lena?
Angående dödsstraff är jag kluven. Jag skulle inte vilja trycka på knappen och jag tycker nog att det isåfall endast skulle kunna dömas ut där inte råder något som helst tvivel. Alltså typ videobevis, mordvapen med DNA osv.
Jag inser dock vad du är ute efter men tycker det är lustigt. Du som tydligen behöver vara utredare för att göra en karaktärsbedömning, väljer nu att gå helt offtopic, endast för att kunna fortsätta karaktärsmörda mig om du tycker jag har fel åsikt. Detta då för att en tredje(nej nu är vi nog uppe i en sjätte) gång i rad smita undan de för tråden högst jävla relevanta frågorna jag ställer dig.
Man kan verkligen undra varför du inte vågar svara på frågorna..