Citat:
Ursprungligen postat av
ExtraKebabsas
Okej, vad är bortförklaringen till det minskande antal döda senaste dagarna? Mörkläggning? Borde vi inte ligga runt 10000 döda per dag nu?
Ja det är lite konstigt. Även om viruset inte är riktigt så dödligt och smittsamt som man först trodde så borde ju fler och fler dö av rent matematiska skäl, så länge smittspridningen fortsätter okontrollerat, vilket den gör i Sverige.
Mörkar regimen och media vad som pågår? Ja det gör de till viss del, men jag tror inte de gör det i så stor omfattning att de kan dölja hundratals dödsoffer per dag.
Är de flesta redan smittade och det var ingen större fara? Jag har svårt att tro det.
Håller vi redan på att närma oss den mytomspunna "flockimmuniteten"? Mycket tveksamt.
Är det någon hittills okänd faktor som gör att det kanske håller på att klinga av i Sverige? Kanske? Jag bedömer "än så länge okänd faktor" som den mest sannolika förklaringen.
Att någon svensk makthavare gör någonting bättre än makthavare i andra länder har väl inte hänt en enda gång på flera decennier och oftast så gör de ju ingenting rätt överhuvudtaget i något sammanhang, ens av misstag, slumpen eller ren tur. Att det som händer, eller inte händer, är ett resultat av korrekta åtgärder från någon beslutsfattare bedömer jag som helt uteslutet och omöjligt.