2020-04-21, 09:41
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inte första gången.

Jo, han blev uppringd av polisen och ombads komma in på förhör. Det gjorde han frivilligt men inte på eget initiativ.
Citera
2020-04-21, 09:43
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Citerar mig själv så att någon kanske kan svara. Vill verkligen veta vad ni tycker.

Jag har varit inne på den möjligheten tidigare men har blivit mer osäker faktiskt. Framförallt för att SD inte verkade veta om hur långt HD:s relation med Sillen hade gått. Om det var en del av planen skulle han ju kunnat säga "ja det är en naturlig utveckling av deras relation och jag är glad för hennes skull".
Citera
2020-04-21, 09:48
Medlem
Gardinerna är neddragna på morgonen och gräset är klippt. Och folk har sett han köra iväg med sin bil därifrån. Så jag tror att han bor där nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Uttalande från SD:s advokat i NA (igår) ang klottret

- jag vet inte om han anmält det

- men han känner till att det hänt

Fråga från NA till advokaten:

Kommer han att komma hem och bo i huset igen?

- Jag vet inte

Vet inte om det är adv eller NA som konstaterar:

Den misstänkte 45-åringen har fortfarande inte flyttat hem till sin bostad efter att han släpptes ur häktet förra veckan.

Känns ju skönt så långt att LW:s anhöriga slipper se den MGM, undrar hur länge det varar?
Förhoppningsvis kommer det en flyttfirma som fixar allt och vi får se huset ute på Hemnet snart.
Citera
2020-04-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Här och där i tråden har det framkommit kommentarer som LW har sagt om UW.
Hon har absolut ingenting negativt att säga.
Tvärtom så lovordar hon honom som det stöd han är för henne.
Det är också han som på ett bra sätt reder ut problem som inte hon klarar.

Bara det visar hur lögnaktig och överdriven Malins negativa kritik av UW är.

Ja det är som jag läst och förstått också. Knivigt när religionen tar så fast grepp om människor
att de blir besatta av moraliska paragrafer.
Citera
2020-04-21, 09:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren?
Tycker du det är ok att starta spekulativa trådar om N*a?
Det tycker inte jag är OK.
Han har drabbats tillräckligt.
Vi har ingen aning om vem som har gjort det och vi kan anta att SD är sedd som en mördare av rätt många personer i omgivningen. Jag tror inte att det bara är N*a som hatar honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu är jag kanske ensam om detta, men att blanda in MHs dotter i den här skitiga sörjan känns inte okey nånstans. Skapa en egen tråd om det. MH, vad man än vill tycka om denna, eller hennes dotter, är INTE en del i mordet! Det går för långt här. Så jävla OT. Om man drar det ännu längre så kommer även jag, och flera med mig, dras in i denna härva, trots att vi inte har med ärendet att göra.
Kan ingen jävel hålla fokus här???
Malins hat till LW skulle kunna göra henne till mordmisstänkt.
Malins dotter är ett exempel på Malins uppfostran.
Dottern har valt att synas offentligt på Instagram.
Därför tycker jag det är mer relevant att nämna henne än att spekulera om vad N*a har gjort eller inte gjort.
Citera
2020-04-21, 09:55
Medlem
Även om detta knappast är hela sanningen finns det ett element i detta drama som i mina ögon sticker ut och troligtvis bidrar till den fatala utgången. Lönnrot har redan pekat ut det med andra begrepp. Men i djurvärlden finns ett begrepp när för många djur trängs ihop på för liten yta. Crowding, tror jag det kallas.

Då börjar interna stridigheter och sökandet efter syndabock. Någon attackeras, och mobbas ut. Precis så var det i Nya Hjärsta. Först S oc L, mot H. Nästa vända S och L mot varandra. Tredje rundan H och S mot L.. Efter Ls död kan de nyseparerade börja försoningsprocessen för att hitta tillbaka till varandra.

Lyssna på detta: En pastor viger ett par. Maken och pastorn inleder ett förhållande, som sedan övergår i en affär. Makens hustru uppstår från det döda zombielivet och maken vill inte längre skiljas. Han fortsätter två parallella dubbelliv. Älskarinnan blir över, och vill ha revansch för alla förlorade år.

Hon är död, familjen D söker sig tillbaka till varandra.

UW och SD bor på samma gata. H flyttade in på Lws område.

H vill inte flytta och börja om med S, som J föreslog, utan slutföra den Tour hon var involverad i.

Alla stannade och försökte behålla sitt revir.
Citera
2020-04-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Japp, utgår från att så är fallet. Svärfar har ingen anledning att läsa Fup, eftersom han är partisk. Gubben kanske önskat sig en son som S hela livet? Behöver inte vara svårare än så.

Mycket troligt. Att han fortfarande värnar om SD märktes tydligt under förhöret. Han har ju ingen som helst skyldighet att hjälpa honom fortsatt, då paret är skilda. Jävligt märkligt efter alla års svek mot hans dotter. Både Hanna respektive hennes föräldrar lever i någon form av förnekelse eller så skyddar dom allihop SD. Tror mest på det sistnämnda.

Jag gissar på att så fort domen meddelats att SD går fri, är han tillbaks i huset. Efter 6:e maj får vi åter ta del av hans leende selfies igen. Precis som innan. SD är inte den som backar, flyttar och börjar om vilket vore det "normala" för de flesta i SD:s läge. Han må bli friad i rätten men inte av alla som läst FUP:en.
Citera
2020-04-21, 09:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Uttalande från SD:s advokat i NA (igår) ang klottret

- jag vet inte om han anmält det

- men han känner till att det hänt

Fråga från NA till advokaten:

Kommer han att komma hem och bo i huset igen?

- Jag vet inte

Vet inte om det är adv eller NA som konstaterar:

Den misstänkte 45-åringen har fortfarande inte flyttat hem till sin bostad efter att han släpptes ur häktet förra veckan.

Känns ju skönt så långt att LW:s anhöriga slipper se den MGM, undrar hur länge det varar?
Förhoppningsvis kommer det en flyttfirma som fixar allt och vi får se huset ute på Hemnet snart.
Det är klart att han känner till det.
Det skrevs här att det var borta senare under dagen.
Någon måste ha beställt rengöring av dörren, antingen SD eller HD.
Citera
2020-04-21, 09:59
Medlem
Snor-Johans avatar
2018-08-16, 18:17
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Standardsvaren som efterfrågas i inledningen av förundersökningen, de har en filur i häktet, går det att matcha honom mot fyndplats och offer.

Problemet är ju deras av och på förhållande, hela kroppen kan ju vara nerlusad med DNA från MGM, när avsattes den?

Att de inte hittat DNA på fyndplatsen från MGM är självklart, hade de hittat minsta mikroskopiska spår efter honom så hade han suttit på "sannolika skäl"

Spaningsmord är färskvara, den tid som redan har runnit iväg talar inte för att fallet kommer att lösas, men osvuret är bäst, får de fram något som kan knäcka den gordiska knuten de står inför så kan allt klarna, jag ser inte vad det ska vara bara.
Nix, det gordiska knuten lyckades dom inte lösa och ännu mindre talar för att fallet ska lösas i Maj 2020 än i Augusti 2018.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-21 kl. 10:20.
Citera
2020-04-21, 10:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Talade verkligen Åkl om att just SD kunde vara misstänkt resten av livet? Var det inte prespektionstiden hon talade om?
Ja Åsa Hiding sade "till brottet preskriberas", men det finns ju ingen preskriptionstid för mord. I en annan intervju sade hon att hon "kan fortsätta i evighet" med att försöka binda SD till brottet.

Det avgörande blir alltså hur Björn Lindén skriver domskälen nu, och Hiding sade häromdagen att hon vill vänta tills hon har läst domen innan hon bestämmer sig för hur hon vill gå vidare.
Citera
2020-04-21, 10:02
Medlem
Att han dessutom har en riktigt dålig förklaring på uttrycket ”dödar du mig så dödar jag dig”
Citera
2020-04-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Gardinerna är neddragna på morgonen och gräset är klippt. Och folk har sett han köra iväg med sin bil därifrån. Så jag tror att han bor där nu.
Tack för "ögonblicksbild" från området!
Stackars LW:s anhöriga att behöva se honom (och vissa grannar tycker säkert att det är jobbigt också).

För hela det stillsamma (normalt sett) området får vi hoppas att SD/HD väljer att flytta därifrån. Även för alla inblandade barn som är helt oskyldiga i röran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in