2020-04-21, 00:42
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Då kunde man låtit henne vila ett par timmar eller1 dag eller 2 och sen fortsatt. Enträget och envist som en gammal volvotraktor. Det är så duktiga förhörs ledare jobbar. Är (nästan) säker på att man skulle kunnat pressa ur henne några droppar till. Nöta och åter nöta. Ifrågasätta.

Ett vittne som beter sig som HD har naturligtvis en del att berätta, men inte vill. Inga andra vittnen stakar sig och glömmer i den omfattningen som HD. Samt SD och hans mumlande intetsägande svar.

Det borde vara högintressant guldläge för förhörs ledare som gillar sitt jobb och tar det på fullt allvar - att se till att en mumlande person med minnesförlust till slut försäger sig. Faller på eget grepp. Eller lägger alla kort på bordet för att de bara vill slippa pressen.
Låter definitivt inte som Peter Springare det där. Tyvärr.
Citera
2020-04-21, 00:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Under den vecka som HD satt anhållen och häktad som skäligen misstänkt så kunde man ju ha pressat lite hårdare. Kanske gjorde man det? Jag vet inte.

Har du nån aktbilaga med de förhören tillgänglig?

När hon var misstänkt hade hon advokat närvarande och kunde säkert sina rättigheter. Hon visste säkert att hon har rätt att tiga. Att pressa en misstänkt kan få konsenkvensen att den bara väljer att tiga istället och det är alltid bättre att de pratar hur lite som än sägs.

Ni får lita på att förhörsledarna vet vad de gör. De väljer mellan pest eller kolera i dessa lägen.
Citera
2020-04-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Låter definitivt inte som Peter Springare det där. Tyvärr.

Eller framgångsrikt alls..... att pressa.
Senast redigerad av Remark 2020-04-21 kl. 01:06.
Citera
2020-04-21, 01:42
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eller framgångsrikt alls..... att pressa.
Pressa är väl en definitionsfråga. Vid någon punkt lär det ju vara dags att byta taktik och växla upp ett snäpp, tror du inte? Jag snackar inte Hollywood-film.
Citera
2020-04-21, 01:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Spekulerar vidare....
Det kan möjligen vara så att uppringaren slår #31# före telefonnumret. Då visas inte uppringarens nummer. Om det sen i mobiloperatörernas loggar ändå går att se uppringarens ID vet jag inte. Masttömningar har ju bevisligen skett, men nåt sånt här kan kanske drunkna i flödet i denna ofantligt stora utredning? Kanske MGM lånade en mobil av någon under förevändning att batteriet tagit slut i hans egen? Kanske han kan förställa rösten? Vem vet?

Eller så var det någon annan än SD?

Någon som hotade henne så nära innan
mordet borde ju vara mycket intressant.

SDs hot var ju över ett år gamla, från
innan HD fick deras affär bekräftad.

Extradottern sa ju att LW verkade
bekymrad på As födelsedagsfest, att hon
satt och skrev på mobilen hela tiden.

Är det någon som sett vem hon skrev till då?
Citera
2020-04-21, 01:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Q&A på Telegrams webbsida
https://telegram.org/faq#q-can-i-delete-my-messages

Q: Can I delete my messages?
Yes. Previously, you could unsend your messages within 48 hours after sending them. As of Telegram 5.5, you can always delete any messages you sent or received in any one-on-one conversation (in groups, it's still your own messages only). You can also clear the entire chat history on both ends. On Telegram, deleted messages do not leave a mark in the chat.

OK. Tack.
Då är det ju konstigt att SD skriver om
det i sitt brev. Det borde han ju fatta att
det kollas upp.
Citera
2020-04-21, 01:54
Medlem
Citat:
Pressa är väl en definitionsfråga. Vid någon punkt lär det ju vara dags att byta taktik och växla upp ett snäpp, tror du inte? Jag snackar inte Hollywood-film.

Det är så jag menar. Lite mer "på". Samt att ifrågasätta uppenbara lögner och motsägelser.
Citera
2020-04-21, 01:56
Medlem
Citat:

Knappast en torr citron.

Det handlar inte om taktik, snarare om psykologi.
Citera
2020-04-21, 01:58
Medlem
SD och HD som kanske har lyckats med det perfekta brottet, detta vilket återstår att se den 6:e Maj 2020.

Om det nu skulle visa sig i slutänden att SD friförklaras från mordet på L*na Wesstr*m, så kommer det därefter att bli mycket intressant att få veta om vad som händer därnäst.

Vad kommer i sådant fall KammarÅklagaren Åsa Hiding att göra ?

Många frågor att vänta svar på

Om SD friförklaras, kommer vederbörande att gifta om sig med HD, blir SD på nytt Kungen inom GeoCaching, blir det ett rejält firande med dödspolaren JG på hemmaplan, kommer Davidss*n:s kramkalas att fortsätta med skogs- och mark-folket tillsammans med gofika och burkletanden, kommer man att i smyg hånfnittra åt polisen och Åklagarens utredning ?

-- "Dom har ingenting på mig"

-- "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

Skall SD få rätt i sina tidigare gjorda utsagor, eller kommer fnittret slutligen att sätta sig på tvären i vederbörandes halsgrop ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-21, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Knappast en torr citron.

Det handlar inte om taktik, snarare om psykologi.

Det finns flera duktiga poliser som har stor människokännefom. Javisst.

Nu har man även börjat locka till sig skickliga förhörsledare, som har gått i pension. Det är ett smart drag. De äldre har oftast en enorm visdomskälla att ösa ur
Citera
2020-04-21, 02:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Menar du på allvar?

Det tyckte ingen annan av de som fick höra att hon saknades. Familjen sms:ade, ringde mängder av gånger.
Har du aldrig varit orolig för någon?

Man ringer, man sms:ar, man ringer vänner, alla man bara kan komma på. Man ringer på dörrar och gör allt som står i ens makt. Det är väl bara att jmf med de vänner som fanns runt om. Vad de gjorde.

Ofta så löser det sig.

Ett batteri som var slut, en övernattning hos en kompis som man glömde att skriva om. En olycka i skidspåret och man har åkt till akuten.

Man vill inte vänta på att få svar sen. Utan nu...Kanske plötsligt svarar personen.

Jag förstår inte ditt resonemang.
Det tror jag inte andra heller gör som någon gång har varit oroliga för någon.

Om det inte hade varit för att han själv
åkte till polisen och visade deras senaste
chatthistorik så hade han ju kunnat säga
att han inte var orolig. Att han och HD
trodde att LW skapat något drama för att
stoppa deras USA-resa.
Eller att han bara tyckte att det var skönt
att bli lämnad ifred eftersom han jobbade
och sedan skulle till USA.

Men att han själv kontaktade polisen och
det han sa till sin chef motsäger ju det.

Han är nog inte så smart som han tror.

Eller så är han bara otroligt socialt inkompetent.
Citera
2020-04-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så var det någon annan än SD?

Det finns två individer i detta fallet, den ene är SD den andra HD, för den som inte lider av komfirmeringsbias, så är det tillfyllest flagrant att det mesta pekar direkt på SD och väldigt mycket på "Golvbrunns-städerskan" HD.

Din lilla kära Mållgan tror i alla fall inte jag på, inte Mållgor för den delen heller.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in