2020-04-20, 15:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har nu läst både förhör och delar ur denna dagbok.
Mitt bestående intryck är att hon (M) är ganska egocentrisk. Så väldigt viktigt
med hennes äktenskap och hennes skilsmässa!
[...]
Hennes dagbok varken mildrar eller förstärker de intryck man får av LW ...
Man får se den som en parentes ...
Men om U var lika lögnaktig som M hävdar under hans tid med LW, då måste LW
haft mycket att reda ut redan innan tiden med SD!
Här och där i tråden har det framkommit kommentarer som LW har sagt om UW.
Hon har absolut ingenting negativt att säga.
Tvärtom så lovordar hon honom som det stöd han är för henne.
Det är också han som på ett bra sätt reder ut problem som inte hon klarar.

Bara det visar hur lögnaktig och överdriven Malins negativa kritik av UW är.
Citera
2020-04-20, 15:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han hade ju redan skrivit till henne. Hon
brukade svara honom inom några sekunder.
Varför måste han ringa?
De brukade ju chatta.

Skulle han ha skickat 20 meddelanden med
”Svara, svara, svara...” för att verka oskyldig?

Menar du på allvar?

Det tyckte ingen annan av de som fick höra att hon saknades. Familjen sms:ade, ringde mängder av gånger.
Har du aldrig varit orolig för någon?

Man ringer, man sms:ar, man ringer vänner, alla man bara kan komma på. Man ringer på dörrar och gör allt som står i ens makt. Det är väl bara att jmf med de vänner som fanns runt om. Vad de gjorde.

Ofta så löser det sig.

Ett batteri som var slut, en övernattning hos en kompis som man glömde att skriva om. En olycka i skidspåret och man har åkt till akuten.

Man vill inte vänta på att få svar sen. Utan nu...Kanske plötsligt svarar personen.

Jag förstår inte ditt resonemang.
Det tror jag inte andra heller gör som någon gång har varit oroliga för någon.
Citera
2020-04-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ok .

Funderar på telefonsamtalet LW fick de där dagarna innan mordet skedde .
hon fick ju ett telesamtal ifrån någon som hon sa var någon som ringde och hotade henne ,men som hon typ "struntade" i efter att hon sagt det ....
Undrar vem denne person var ?
Kanske mördaren ? Typ någon annan än SD ,helt enkelt!!?
För hade det varit SD tror jag nog att hon sagt att det var SD som ringde ,eller vad tror Du ?

Det är ju lätt hänt för människor att bli arga och frustrerade på en person som är envis ,inte ger sig i sin egen uppfattning om vad den anser vara rätt elelr fel osv.
Så ovänner var det nog lätt för LW att skaffa sig just utifrån sin egen starka vilja och sitt mod (=dumdristighet i vissa fall utifrån klientel man pratar med) att stå upp för sin sak,det som för henne var det rätta.
På gott och ont ,märker man nu efteråt ...var det värt det ....nej !

Tror det kan vara bättre att vara tyst och hålla med i många lägen i livet ....
(spekulation)

Har Åkl missat att kolla det samtalet?
Citera
2020-04-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

UW har ju också sagt att LW berättade allt för honom, och mer därtill, om sitt liv, männen, och allt annat. UW fick till slut säga ifrån att han inte kunde vara hennes samtalspartner och terapeut. Han ville inte ha rollen.
Citera
2020-04-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Menar du på allvar?

Det tyckte ingen annan av de som fick höra att hon saknades. Familjen sms:ade, ringde mängder av gånger.
Har du aldrig varit orolig för någon?

Man ringer, man sms:ar, man ringer vänner, alla man bara kan komma på. Man ringer på dörrar och gör allt som står i ens makt. Det är väl bara att jmf med de vänner som fanns runt om. Vad de gjorde.

Ofta så löser det sig.

Ett batteri som var slut, en övernattning hos en kompis som man glömde att skriva om. En olycka i skidspåret och man har åkt till akuten.

Man vill inte vänta på att få svar sen. Utan nu...Kanske plötsligt svarar personen.

Jag förstår inte ditt resonemang.
Det tror jag inte andra heller gör som någon gång har varit oroliga för någon.
"Eftersom hon inte svarar så har hon ingen tillgång till telefonen. Då är det inte någon mening att försöka kontakta" - något sånt sa han. Hon som BODDE i mobilen? Då hade jag rivit upp himmel och jord. Han gjorde inte ett skit. Självklart är han skyldig. Inte enbart pga detta, utan även alla andra indicier. Men det går ju inte att skriva en juridisk fällande dom på det. Det är väl själva fan att han uppenbarligen begått det perfekta brottet. Och kommer hysta in några hundratusen kronor i skadestånd också.
Citera
2020-04-20, 15:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har inte påstått att det är du som har
spridit hans budskap och som förväntar sig
hjärtemojis för det.

Jag förstår också att han är förkrossad för
att han har förlorat sin mamma.

Jag tror bara inte att det hjälper att
bekräfta hans hämndbegär.
Han behöver istället hjälp att acceptera att
han inte kan göra något åt det. Så att han
kan gå vidare.

Men att acceptera att den som han tror är skyldig och som plötsligt släpps ut (tydliga bevis på att han kommer gå fri) är inget man kan förvänta sig att n*a ska göra nu.

Inte i morgon, inte i övermorgon.
Kanske aldrig.

Men kanske kan man försonas med sina egna tankar och det tar lång tid.
Just nu vänta de på domen och på ett eventueltt överklagande.

Som jag ser det kan man inte kräva att N*a ska acceptera något.
Tvärtom, han måste gå igenom den här processen för att komma vidare.

Det läget är inte nu.
Han har väl inte sagt något om att hämnas?

Och varför tar du upp ens detta om emojis till mig? Och spridning? Varifrån fick du ens tanken om du inte menar något med det? Det är ju ändå till mig du svarar? Det verkar komma som från ingenstans.

Tycker att du sparkar på smalbenen nu.
Citera
2020-04-20, 15:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det vet du väl att IT teknikerna har försökt att återskapa en del, och att de lyckades inte med allt?

Nyligen hade de ju lyckats med ytterligare en del, bilden på strumphållaren.

Telegram, det är ju krypterade lösningar, och ryssar som inte var samarbetsvilliga att hjälpa till (inga svar).

Den som bortförklarar är SD, som raderar helt fräckt. Mitt framför näsan på utredarna.

Om du vill försvara någon som beter sig som SD, som inte ens lämnar ut sitt lösenord till utredningen. Varsågod!

Som BORTFÖRKLARAR varför han inte ringer L*ena på morgonen när hon är försvunnen med att, varför ska jag göra det?
Jag har ju inte fått svar från henne. Varför skulle jag få svar sen?

Är det så man tänker om man är oskyldig?

ursäkta inhoppet här .....
Håller med ;
... så tänker man absolut INTE om man är oskyldig ,snarare tvärtom ,man söker ,letar ,hör av sig till allt och alla beträffande var hon kan vara ,man går ut både natt och dag ,en extra gång till och med för att finna den som kanske ligger skadad någonstans i närheten osv.
Om man är en god granne och medmänniska !!
Senast redigerad av landbandy 2020-04-20 kl. 15:51.
Citera
2020-04-20, 15:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

LW skiljde sig ju ifrån honom för att hon
tyckte att han var ”tråkig”.

Fast nu vet vi ju att det var en undanflykt.
Den verkliga anledningen var att hon var
förälskad i någon annan. Som ändå inte
ville ha henne.

Det finns exempel i FUP där hon skriver
skit om UW och MH till sina vänner.
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag förstår att du inte ville skämma ut dig
och skicka mailet själv.

Bättre att använda en ”duktig idiot”.

Dina kommentarer är ju bara tjafs och BS.
Inte det minsta objektivt. Bara försök att
vrida allt till att SD kan vara GM.

Den duktiga idioten "tröttnade Precis" på att
delge tråden några fler dokument eller info
från nåt annat håll.

Fortsättningsvis kan väl du lösa den biten.

Vid en eventuell överklagan till Hovrätten så
kommer nya intressanta Aktbilagor och ny
"bevisning" att ingå i Överklagan. Hovrätten
har ett eget Mål nr Ö 2830-19.
Inte Mål nr B 2705-18 som tingsrätten har.

Plockar du ut dagens dagboksblad så hittar du
lite nya aktbilagor att begära ut.
Lycka till. (Nu blir det Wilma-tråden och all dokument där.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Aktbilaga 496.

Det enda som har kommit in.

https://docdro.id/a8g9JiN

Den här inlägget från idag försvann i den allmänna debatten som uppstod idag efter klotter och kommentarer om SDs brev till TR. Tycker det här brevet från domaren BL var väldigt intressant eftersom jag tycker det pekar på att TR inte alls har avskrivit SD som skyldig ännu, eller i varje fall ser att det kan bli en runda i HR. BL vill inte häva beslaget av SDs mobil och säger samtidigt att om inte skäl för beslag finns kvar så måste man häva. Dvs han anser att det fortfarande finns skäl för beslag. Eller?

SD har på egen hand lämnat in en skrivelse där han framför att beslaget av en av de telefoner som beslagtagits ska hävas. Om det inte är möjligt att häva beslaget av telefonen har SD anfört att han vill ha tillhörande SIM-kort, körkort och kreditkort Mastercard.

Skrivelsen har kommunicerats med försvaret. Föreläggandet innehöll en uppmaning att ta ställning till om viss handläggningsform påkallas.

Åklagaren har yttrat sig. Åklagaren har bland annat anfört att körkort och kreditkort inte omfattades av beslaget och att SD informerats om detta per telefon.

Rätten noterar att SD inställning har förändrats i förhållande till åklagarens yrkande att beslaget av telefonen ska bestå. Skrivelsen från SD föranleder - i nuläget - inte någon ytterligare åtgärd.

För kännedom informeras att rätten har en skyldighet att omedelbart häva ett beslag om det inte längre finns skäl för det (se 27 kap. 8 § första stycket rättegångsbalken).
Citera
2020-04-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte ok nånstans att göra så. Tror det är ungdomar som "roat" sig. Vuxna människor går väl knappast så långt? Hoppas jag. Nu är jag iofs övertygad om hans skuld, men det innebär inte att man får vandalisera egendom.

Man får tillika sagt heller inte misshandla en person med hjälp av ett tillhygge där man mot offret tillfogat minst 17 kraftfulla slag mot huvudet inkluderat ansiktet och tillika slitit sönder offrets ena öra.

Via brukandet av ett sådant Módus Operándi blir sålunda efterkommande konsekvenser emanerande och märkbara, dessa, kommande på ett eller annat sätt förr eller senare.

Att andra eldar kan tändas ?

Ett resultat har nu visat sig i form av att ha låtit rödfärg syftande på blod läsas med ordet "mördare" sprunget ur en mänsklig reaktion.

SD och HD samt JG ... mycket egendomliga individer.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-20, 15:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Har Åkl missat att kolla det samtalet?

Vet inte !?

Det stod ju någonstans i tråden ,att hon varit utsatt för detta samtal ...så synd jag inte hittar det nu ...tror faktiskt inte någon vet vem det var ,mer än hon ...det är därför jag tycker det var så synd att hon verkade ha kontakt med både kreti och pleti när det gällde l'amoure!

Det har man ju hört talas om att det kan i mångt och mycket vara farligt ,om man har otur ...alltid någon som fastnar för en person och sen inte vill den väl , eller något ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in