Tror knappast att smittspridningen är jämnt fördelad över åldrarna. Äldre är säkerligen mer försiktiga än yngre överlag.
Jo så är det nog, samtidigt mycket skriveri om hur dåligt vi skyddad just de äldre. Men troligen flera smittade i medelålder och yngre, i så fall ännu lägre dödlighet i dessa ålderskategorier.
Men det skiter de i, eller rättare sagt: gottar sig i det för att slänga i ansiktet på de som är oroade.
Tegnellminionserna verkar vara ett ”balla grabbgänget” av jargongen att döma. De är helt besatta av att vinna.
Ja de gottar sig i något de inte vet något om och utgår att de skall överleva och skratta åt andra efteråt. " det blev bara 3000, inte 30000 tusen he, he, he"
Det är ju det som är det otäcka med det här viruset.
De som känner sig sjuka stannar hemma.
De som inte känner sig sjuka men har smittan är ju i sådanafall de största smittspridarna.
Och en del arbetar som vårdskötare utan fackligt stöd och per timme.
Bästa sättet att skydda de äldre är att uppnå flockimmunitet genom att ha en vårdbelastningsnivå som ligger just under maxbelastning, och vi har legat precis där. Så Wold har helt rätt.
Men nu har man ju inte lyckats skydda de äldre.
Vänd på manusbladet och se om du har ett mer passande svar där.
I Sthlm skulle typ betyda 1000 döda / 0,25% = 400 000 smittade.
Ok, då är jag med! Då stämmer det ganska bra med mina antaganden och att 11% har antikroppar. Jag är en riktig pessimist, så det låter för bra för att vara sant. Hoppas det stämmer, den som överlever får se.
Senast redigerad av jerka11 2020-04-21 kl. 00:20.
Svårt veta men med tanke på hur få som ger blod i Sverige på vanlig basis så en hel del.
Ok, tack.
Men då skulle ”undersökningen” rent statistiskt kunna vara helt käpprätt åt ... Men visst, man reserverar sig lite om man läser artikeln om det, men ”optimismen” lyser igenom