2020-04-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man ska verkligen inte använda gangstermetoder och bryta ner folk, men man kan ifrågasätta och pressa lite mer, ja.
HD började ju böla så fort hon blev pressad. Går ju inte att få ut nånting från henne då. Hon minns inte, hon ljuger, hon bölar, hon går på medicin... gud vet allt.
Citera
2020-04-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det lönt att lyssna på rättegången nu när man vet att SD kommer frikännas?
Inte för att det var en stor överraskning men man hoppades så klart på en fällande dom.
Se så, upp med hakan!
Inte vara ledsen. Du vet väl att optimisterna här i tråden räknar ju kallt med att det kommer att bli en vända i HovR också?
Så varför inte lika gärna släppa lyssning från tingsrätten och invänta, kanske rentav på plats, lite färskare material?

Förresten! Då kanske vi alla där på plats kan få chans att se den där fantastiska klänningen åkl Åsa Hiding med säkerhet kommer att bära, vore inte det skoj?
Den där klänningen med de speciella ärmarna, fyllda med massa överraskande ess som en del här i tråden har pratat och drömt om att hon skall slita fram.
Korten kanske inte finns?
Åkl Åsa Hiding kan kanske varken trolla eller blända..?
Citera
2020-04-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det lönt att lyssna på rättegången nu när man vet att SD kommer frikännas?
Inte för att det var en stor överraskning men man hoppades så klart på en fällande dom.

Det är inte över ännu. Vi kan ju invänta TR-domen den 6e maj först.

Är man intresserad av rättsprocesser öht så tycker iaf jag att youtubeserien är väldigt intressant, när man kan höra de inblandades röster.
Citera
2020-04-20, 23:42
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Se så, upp med hakan!
Inte vara ledsen. Du vet väl att optimisterna här i tråden räknar ju kallt med att det kommer att bli en vända i HovR också?
Så varför inte lika gärna släppa lyssning från tingsrätten och invänta, kanske rentav på plats, lite färskare material?

Förresten! Då kanske vi alla där på plats kan få chans att se den där fantastiska klänningen åkl Åsa Hiding med säkerhet kommer att bära, vore inte det skoj?
Den där klänningen med de speciella ärmarna, fyllda med massa överraskande ess som en del här i tråden har pratat och drömt om att hon skall slita fram.
Väldigt vad frågor du ställer. Tror du Rosamund är utredare också eller? Utöver psykolog och FBI-agent då alltså

Jag har ju några frågor till dig som du ignorerar. Varför gör du det egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Behöver du helt plötsligt vara utredare för att göra en karaktärsbedömning? Förstår du inte själv hur oerhört idiotisk du framstår nu när du duckar frågor så systematiskt? Du försöker framställa dig som objektiv och korrekt men du lurar verkligen ingen. Snälla nån 😂 Såå återigen..

Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?

Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom. Vad tänker du om dessa?

Tror du ändå inte att Stefan valde ut sitt offer helt perfekt i Lena, som kanske mest av allt bara ville bli älskad och sedd? Rätt extrema behov som förmodligen grundades i början av hennes liv då hon tydligen lämnades ensam väldigt mycket. Och han upptäckte detta.

Stefan som var så trött på sin familj att han ville mörda den.

Ska jag tolka dig som att du tycker Lena är ett monster och Stefan en reko kille, som värnar om sin familj och vänner, i synnerhet Gerald Jerry Gray då förstås. Sin bästis. Honom behandlar han otroligt väl?

Låter det inte liiiite rimligare att det var han som helt sonika gjorde sin grej och manipulerade hela jävla skiten ur Lena?

Angående dödsstraff är jag kluven. Jag skulle inte vilja trycka på knappen och jag tycker nog att det isåfall endast skulle kunna dömas ut där inte råder något som helst tvivel. Alltså typ videobevis, mordvapen med DNA osv.

Jag inser dock vad du är ute efter men tycker det är lustigt. Du som tydligen behöver vara utredare för att göra en karaktärsbedömning, väljer nu att gå helt offtopic, endast för att kunna fortsätta karaktärsmörda mig om du tycker jag har fel åsikt. Detta då för att en tredje gång i rad smita undan de för tråden högst jävla relevanta frågorna jag ställer dig.

Man kan verkligen undra varför du inte vågar svara på frågorna..
Citera
2020-04-20, 23:45
Avslutad
Citat:
Man ska verkligen inte använda gangstermetoder och bryta ner folk, men man kan ifrågasätta och pressa lite mer, ja.
Nej, såklart inte gamgstermetoder, men kanske vara lite jobbigare.
Det är pinsamt hur lätt det verkar vara att komma undan.
Att det ens är möjligt att i rätten komma undan och säga att man väljer att inte svara på det. Man minns inte osv.
Ha fler förhör. Tjata. Sanningen skall göra eder fri....?
Citera
2020-04-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, såklart inte gamgstermetoder, men kanske vara lite jobbigare.
Det är pinsamt hur lätt det verkar vara att komma undan.
Att det ens är möjligt att i rätten komma undan och säga att man väljer att inte svara på det. Man minns inte osv.
Ha fler förhör. Tjata. Sanningen skall göra eder fri....?
HD och SD talar ju inte under ed. De får ljuga så mycket de vill.
Citera
2020-04-20, 23:54
Medlem
Citat:
Tack för utförlig presentation, värdefull läsning!

Ang det jag fetat:
Det är naturligtvis inte meningen att du i FUP skall kunna hitta nånting öht som skulle kunna peka på annan gärningsperson!
Det hade ju inneburit att åkl ÅH skulle haft en möjlig, annan gärningsperson med i materialet och då hade hon inte fått väcka åtal mot SD, detta eftersom hon då inte hade kunnat påräkna en fällande dom mot honom.

Jag är nyfiken på slasken. Det finns nog alltid nåt kryddigt och matnyttigt att finna där. Benämningen "slasken" är enligt mig olycklig, men det är ju så utredare och åkl vill se det materialet..

Vem orkar att läsa igenom närmare 14 000 ånyo? Ännu mer degenererade material, destruktivitet och misär? Nej tack, så mycket motiv som S och H borde ha att ta kål på L, kan inte tangeras, inte inom sannolika och rimliga gränser. S och H borde flyttat iväg istället, men H ville stanna pga geo touren.
Citera
2020-04-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD började ju böla så fort hon blev pressad. Går ju inte att få ut nånting från henne då. Hon minns inte, hon ljuger, hon bölar, hon går på medicin... gud vet allt.

Då kunde man låtit henne vila ett par timmar eller1 dag eller 2 och sen fortsatt. Enträget och envist som en gammal volvotraktor. Det är så duktiga förhörs ledare jobbar. Är (nästan) säker på att man skulle kunnat pressa ur henne några droppar till. Nöta och åter nöta. Ifrågasätta.

Ett vittne som beter sig som HD har naturligtvis en del att berätta, men inte vill. Inga andra vittnen stakar sig och glömmer i den omfattningen som HD. Samt SD och hans mumlande intetsägande svar.

Det borde vara högintressant guldläge för förhörs ledare som gillar sitt jobb och tar det på fullt allvar - att se till att en mumlande person med minnesförlust till slut försäger sig. Faller på eget grepp. Eller lägger alla kort på bordet för att de bara vill slippa pressen.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-21 kl. 00:15.
Citera
2020-04-21, 00:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Se så, upp med hakan!

Undrar om hon hinner komma med något ess till HR. Utredare fanns på plats i TR och antecknade tydligen. Får väl hoppas att de fick uppslag på fler utredningsåtgärder fram till hovrättsförhandlingarna annars är loppet kört för Team Hiding.
Citera
2020-04-21, 00:05
Medlem
Citat:
Då kunde man låtit henne vila ett par timmar eller1v dag eller 2 och sen fortsatt. Enträget och envist som en gammal volvotraktor. Det är så duktiga förhörs ledare jobbar. Är (nästan) säker på att man skulle kunnat pressa ur henne några droppar till. Nöta och åter nöta. Ifrågasätta.

Ett vittne som beter sig som HD har naturligtvis en del att berätta, men inte vill. Inga andra vittnen stakar sig och glömmer i den omfattningen som HD. Samt SD och hans mumlande intetsägande svar.

Det borde vara högintressant guldläge för förhörs ledare som gillar sitt jobb och tar det på fult allvar - att se till att en mumlande person med minnesförlust till slut försäger sig. Falla på eget grepp. Eller lägger alla kort på bordet för att de bara vill slippa pressen.
Kan inte annat än hålla med. Det var ganska lama förhör. I många fall vägrade hon säga något eftersom hon var rädd att "säga fel". Bah... har man inget att dölja döljer man inget.
Citera
2020-04-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan inte annat än hålla med. Det var ganska lama förhör. I många fall vägrade hon säga något eftersom hon var rädd att "säga fel". Bah... har man inget att dölja döljer man inget.

Under den vecka som HD satt anhållen och häktad som skäligen misstänkt så kunde man ju ha pressat lite hårdare. Kanske gjorde man det? Jag vet inte.

Har du nån aktbilaga med de förhören tillgänglig?
Citera
2020-04-21, 00:30
Avslutad
Citat:
Då kunde man låtit henne vila ett par timmar eller1 dag eller 2 och sen fortsatt. Enträget och envist som en gammal volvotraktor. Det är så duktiga förhörs ledare jobbar. Är (nästan) säker på att man skulle kunnat pressa ur henne några droppar till. Nöta och åter nöta. Ifrågasätta.

Det borde vara högintressant guldläge för förhörs ledare som gillar sitt jobb och tar det på fullt allvar - att se till att en mumlande person med minnesförlust till slut försäger sig. Faller på eget grepp. Eller lägger alla kort på bordet för att de bara vill slippa pressen.
Jag håller verkligen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in