2020-04-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Var hittar man information om det där förhöret?

Finns olika sätt. Du kan börja med del 1 och 2. Där pratar SD. Sen 3-8 som är gratis osv. Varje kväll kl 21-22 sänds ett nytt gratisavsnitt av rättegången. Har du bråttom kan du betala 49kr och få allt på en gång.

Här:

https://www.youtube.com/results?search_query=r%C3%A4tteg%C3%A5ngar+live+le na+wesstr%C3%B6m
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-20 kl. 18:58.
Citera
2020-04-20, 18:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Hela Förundersökningsprotokollet och annan dokumentation om fallet finns här:

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs

Att läsa direkt där, eller ladda ner är valfritt. Du kan alltid hitta viktiga och intressanta länkar hos användarna Honan6 och Nonada (som har lagt upp allt) bland annat.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-20, 18:59
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
AB 158, sidan 20 och framåt.

Smakprov

Stefan: Vart skada jag dig igår?
Thea: Ah du höll mig skithårt i armarna och tryckte in dina fingrar i mig.
Stefan: Vet du Thea .. eh .. det som jag höll i dig, eh jag har nog kramat Wilma hårdare idag.
Thea: OJ undra varför jag blev så öm i armarna efteråt? Jag måste nog verkligen gå till nån
läkare så jag kan kolla upp så jag verkligen är frisk då.
Stefan: Då gör vi det! Då avslutar vi det här samtalet och så åker vi till vårdcentralen och
dokumenterar dina skador.
Thea: Nej men ..
Stefan: Känner du att.. är samtalet slut så kan vi stänga inspelningen där och så åker vi till
vårdcentralen.
Thea: Alltså du förstår verkligen inte nånting va? Du verkar .. på riktigt som ett litet litet barn.
Stefan: Du eh .. om jag förstår det rätt så berätta du precis att du eh .. att jag skadade dig igår?
Thea: Det var våld i alla fall.
Stefan: Och då ..
Thea: Nej jag blev inte skadad jag fick inga blåmärken eller så men det var obehagligt, det
gjorde ont det klassificeras som våld.
Stefan: Då måste vi stänga av inspelningen här för då ska vi ringa 112. För då ska du anmäla
mig för misshandel. Ska vi avsluta samtalet för det?
Thea: Näe vi ka ...
Stefan: Så ringer jag .. jag kan ringa upp .. jag kan prata till och med eftersom du tycker sånt är
lite svårt?
Thea: Lägg av.
Stefan: Näe jag lägger inte av Thea .. vi .. vi försöker ha ett riktigt samtal här .. du har haft ett
problem, enda till alldeles nyss med att äta sötsaker det har du precis sagt..
(tystnad)
Stefan: Och vi försöker komma tillrätta med det, hitta en väg.
Citera
2020-04-20, 19:00
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Finns olika sätt. Du kan börja med del 1 och 2. Sen 3-8 som är gratis osv:

https://www.youtube.com/results?search_query=r%C3%A4tteg%C3%A5ngar+live+le na+wesstr%C3%B6m

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Hela Förundersökningsprotokollet och annan dokumentation om fallet finns här:

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs

Att läsa direkt där, eller ladda ner är valfritt. Du kan alltid hitta viktiga och intressanta länkar hos användarna Honan6 och Nonada (som har lagt upp allt) bland annat.

#TeamÅsaHiding

Fellow posters! Tack så mycket - jag har lyssnat rätt mycket på YT men missat det här med dottern.

Ska kolla igenom. Om ni har tid / vetskap så uppskattas en liten fingervisning var jag kan läsa specifikt om det här med dottern.

Edit: Tack Steffe!
Citera
2020-04-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Av vad jag läst i Fup hade Lena I slutet av sitt liv endast 2 hatobjekt på jorden, som hon föraktade och ville förnedra. Det är det enda som framgår av alla loggar och digital teknik, som finns I Fup, av vad jag kan se.

Sedan var förvisso inte S, den ende älskaren, utan en av många. L och några av männen skickar sexuella bilder till varandra, och man kan se att L stoppar ner handen i sina trosor och dylikt även om bilden är censurerad. Det är sexsnack och liknande. Men dem har hon ingen problematisk historik med annat än med den där Jocke, och någon sårad geokille från Norrland, men det verkar alltredan runnit ut i sanden när hon dör.

L, hatade S och H i slutet av sitt liv, rätt rejält. Av loggarna att döma med hennes vänner går det tydligt utläsa att hon vill håna, förnedra och hämnas för att ge igen för de förlorade åren. Hon medger själv för sin bögpolare Stefan om jag inte missminner mig, att hon inte för närvarande är speciellt snäll mot SD.

S, vill inte ens ha henne fastän han separerat från H, så bitterheten är omfattande. Men det sista är den slutsats jag själv drar.

Hon var själv intresserad av Jimmy, hårdrockaren men han ville inte inleda en seriös relation med henne under våren 2018, däremot ville han träffas då och då , umgås och geocacha mm.

Så vem provocerar och retar Lena upp vårterminen 2018? Svar: Paret Davidsson, som enligt loggarna, älskar, längtar etc. efter varandra, nyseparerade som de är.

Hiding kanske har gömt alla övriga fiender till L i slasket? I Fup, går de inte finna för mig iallafall. Men, men, jag kan mycket väl missat något.
Tack för utförlig presentation, värdefull läsning!

Ang det jag fetat:
Det är naturligtvis inte meningen att du i FUP skall kunna hitta nånting öht som skulle kunna peka på annan gärningsperson!
Det hade ju inneburit att åkl ÅH skulle haft en möjlig, annan gärningsperson med i materialet och då hade hon inte fått väcka åtal mot SD, detta eftersom hon då inte hade kunnat påräkna en fällande dom mot honom.

Jag är nyfiken på slasken. Det finns nog alltid nåt kryddigt och matnyttigt att finna där. Benämningen "slasken" är enligt mig olycklig, men det är ju så utredare och åkl vill se det materialet..
Citera
2020-04-20, 19:02
Medlem
Citat:

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:6bf8f7f10ce920bfe95c327b26489589

Avskrift av inspelat "förhör" finns på sid 20.
Citera
2020-04-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag upplever det inte alls som att han menar LW. Utan hans sambo L*ena. Han borde givetvis ha fått frågan: "Vilken Le*na menar du nu?"

Inget annat, i varken förhör eller Tingsrätten, tyder på att han på något väsentligt sätt kritiserar SD.

#TeamÅsaHiding
Ahaaa…. tack för den rättelsen. Just det, hans sambo heter också Lena. Självklart måste han ju mena henne. Eftersom Lena W är den som målet gäller så kopplade jag ju namnet till henne.
Citera
2020-04-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för utförlig presentation, värdefull läsning!

Ang det jag fetat:
Det är naturligtvis inte meningen att du i FUP skall kunna hitta nånting öht som skulle kunna peka på annan gärningsperson!
Det hade ju inneburit att åkl ÅH skulle haft en möjlig, annan gärningsperson med i materialet och då hade hon inte fått väcka åtal mot SD, detta eftersom hon då inte hade kunnat påräkna en fällande dom mot honom.

Jag är nyfiken på slasken. Det finns nog alltid nåt kryddigt och matnyttigt att finna där. Benämningen "slasken" är enligt mig olycklig, men det är ju så utredare och åkl vill se det materialet..
Vad du här påstår är alltså att åklagaren och ett helt polisteam sitter och mörkar en ev annan gärningsman eftersom de inte vill fälla någon annan än SD. Under två år? Riktigt fult. Riktigt riktigt ful insinuation.
Citera
2020-04-20, 19:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Fellow posters! Tack så mycket - jag har lyssnat rätt mycket på YT men missat det här med dottern.

Ska kolla igenom. Om ni har tid / vetskap så uppskattas en liten fingervisning var jag kan läsa specifikt om det här med dottern.

Edit: Tack Steffe!

Diktafonsamtal mellan Stefan och dottern Th*ea

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:6bf8f7f10ce920bfe95c327b26489589

Aktbilaga 158, sid 20

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-20, 19:39
Medlem
Fribbäs avatar
Tack fellow posters för fingervisningen

Dotter-förhöret var märkligt men mest tramsigt. Det udda i det hela är väl att hålla ett inspelat förhör med sin dotter.

Det var ju inte så att hon börjat med knark. Utan det handlade om godis.

Komiskt.
Citera
2020-04-20, 19:40
Medlem
Citat:
Tack fellow posters för fingervisningen

Dotter-förhöret var märkligt men mest tramsigt. Det udda i det hela är väl att hålla ett inspelat förhör med sin dotter.

Det var ju inte så att hon börjat med knark. Utan det handlade om godis.

Komiskt.
Allmänt kallat "strösselförhöret" här i tråden...
Citera
2020-04-20, 19:44
Medlem
Flera polisbilar på betesvägen för en stund sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här