Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Visst, men då förutsätter det att sjukdomen är väldigt mycket mindre allvarlig än vad vi trott. Och ja, det är naturligtvis ett möjligt scenario. Har svårt att riktigt tro på det dock givet hur det faktiskt ser ut i omvärlden.
Citat:
Ursprungligen postat av
vadharjag
Jag har tyvärr börjat tappa hoppet om det också. Allt mer signaler om att sjukdomen tyvärr inte alls är så utbredd som man kunde hoppas. Det lilla positiva med det är väl att våra åtgärder fungerar hyfsat, men det är verkligen en klen tröst.
Kommer resultat Aktuellt 21 från antikroppstester Stockholm sa de på Rapport,
den där matematikern va rolig -jag kan också rita 5 olika kurvor och säga att vi antagligen är nära nån eller emellan två av dom jag också -och jag behöver inte ens räkna speciellt mycket ...
... jag tror 15%-20% av invånare i Stockholms LÄN har smittats men alla har inte insjuknat än ... så vad ska man gissa på att antikroppstesterna visar? 5%-7%?
WHO sa 2%-3% ... "– Resultaten tyder på att en relativt liten procent av befolkningen har fått viruset, även i hårt drabbade regioner. Så liten som 2-3 procent, säger generaldirektören. "
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=307599
Om Rapport nämnde att Danmark nu ska testa samtliga medborgare som har symtom, så missade jag det -det är ju såklart pinsamt för Sverige att inte kunna erbjuda svenskarna samma sak!