2020-04-20, 20:12
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
FÖRHOPPNINGSVIS är mörkertalet vad gäller antal smittade massivt. I sådana fall innebär det ju även att en mindre del av de smittade kräver intensivvård än vad man tidigare trott. Ta den där studien som Stanford utförde i Santa Clara som pekade på att 50-80 gånger fler var smittade än vad som bekräftas.

Eller denna som Ikea-Kamprad postade igår kväll angående antikroppstestade i Stockholms hemtjänst där 20% av dom testade visade upp antikroppar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-testar-man-om-vardpersonalen-ar-immun

Visst, men då förutsätter det att sjukdomen är väldigt mycket mindre allvarlig än vad vi trott. Och ja, det är naturligtvis ett möjligt scenario. Har svårt att riktigt tro på det dock givet hur det faktiskt ser ut i omvärlden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Detta läser jag att Anders Tegnell har sagt angående utländska turister då vi är ett öppet land:

” – Samma gäller för dem som kommer hit som gäller för svenskar. Är man sjuk så ska man hålla sig inne och har så få kontakter som möjligt. Det regelverk som gäller för svenskar gäller även för andra personer som kommer hit, säger han till Aftonbladet.”

Så detta är också en del av strategin. Tror karln på allvar att alla utländska turister som kommer hit ska stanna kvar och hålla sig inne på hotellet vid minsta symptom? Varför stoppar inte regeringen honom
innan det är försent? Nyp mig i armen och säg att jsg drömmer...

Suck.
Han för fan sagt så många dumma grejer. Men detta kan absolut platsa för topp 3.
Är han dum i huvudet eller tror han att folk är dumma i huvudet?
Hur kan man ens tänka en sån tanke?
Va fan ska luder som kommer från öst bryr sig om det?
Lever han under en sten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Fast det skulle man faktiskt kunna tro, men tanke på hur imponerande och stoiskt han har hanterat situationen.

ja det har du rätt i
det handlar mer om definitionen av vad en ledare är
en som pekar med hela handen och spyr ut order
eller en lugn och sansad man som aldrig grips
av panik eller får raseriutbrott och som kan leda
en hel myndighet
Citera
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Därför funkar inte rekommendationer utan lagar med förbud och straff som påföljd är det vi vill ha.

Jag sköter mig, men förnekarna är ju de som sitter och super tillsammans i barer eftersom de inte ser faran men lik förbaskat håller Tegnell om ryggen av nån konstig anledning.

Helt uppenbart klarar folket inte av att tänka själva. Och då är det bara att ta till med hårdhandskarna.
Men det är politikernas jobb.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du verkar ha en djup erfarenhet av det där, så jag för böja mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok.

Har du hunnit titta något på detta?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Undrar fortfarande var i dödsfallsstatistiken du finner stöd för att vi idag har 5 000 döda i Corona i Sverige.

Vi har ju drygt 1600 bekräftade döda idag, men det finns enligt Tegnell stora eftersläpningar. Så räkna med över 2000 bekräftade i DAGENS läge.

COVID-19 pandemin är inte slut, inte på långa vägar. Tror du dödstalen kommer stanna vid 2000 pers?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, mycket synd att globalisterna som styr väst inte stängde omedelbart.
Östeuropa har klarat sig bättre.

Gambia ännu bättre. Bara 1 död.
Citera
2020-04-20, 20:13
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamTegnell
Lät ju inte bra det där. Finns en summering med övriga risker som kommit fram från forskningen som visar på att även om man blir frisk så är risken stor att man får diverse långvariga skador internt.

Det riktigt intressanta i den artikel bar väl att dessa patienter inte hade några antikroppar mot covid-19

"CSF samples were negative for the virus. Anti-ganglioside antibodies (GM1, GQ1b, and GD1b) were negative in the three patients who were tested."

Det innebär isåfall att enklare tester kan visa negativt och folk kan ändå bli dödssjuka och få allvarliga följdsjukdomar och skador. Så det blir väldigt viktigt att få fram tester som fungerar fullt ut. De flesta tester som nu finns bygger på just de markörer som nämns i artikeln..Så är man testad med ett av dessa test så kan man ändå bära på viruset.
Citera
2020-04-20, 20:14
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Fast dessa länder stängde ju också alldeles för sent. I stort sett hela väst stängde ner 1-2 veckor försent.

Hade vi lyssnat på Kina och Sydkorea från början....

De har mest erfarenhet av SARS. Om de tycker att man ska stänga ner så är det förmodligen rätt väg att gå.

Nu har du lite fel, Kina ville inget särskilt om smitta utan de körde sitt eget race samtidigt som WHO gick ut och sa att det är lugnt, affärerna med Kina ska fortsätta som vanlig och flygen likaså.
WHO och deras rekommendationer är förklaringen till varför vi nu har en pandemi.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Hur många ambulanser ser ni?
I dessa tider där locket satts på väldigt hårt, där Kim Jong-un framstår som är schysst tjomme jämfört med Sveriges situation, att kunna själv bilda sig en idé om läget genom att vara på fältet kan vara ett sätt.

Alla får svara. De som vill trolla får väl göra det. Alla har rätt att uttrycka sin åsikt. Även troll.
Förväntar mig att förnekarna kommer skryta med 1 ambulans per månad. Men det får då väl göra.

Tex idag tog jag bilen och åkte ca 3-4 km fram och tillbaka hem. På vägen har jag idag sett 4 olika ambulanser.
De som tror att jag hittar på får väl tro det.

Tycker jag hör väldigt många från min bostad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hon är exdirektör på Sundhetsstyrelsen och det är riktigt, hon hade inte kunnat vara så ärlig (att hon förordar Sveriges strategi) om hon fortfarande var det.

Der findes tosser i alle lande - i nogen lande har for mange af disse tosser for meget magt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
30% av Stockholmsläns befolkning, dvs den totala andelen smittade är runt 650 000 människor. Av dom bör eller borde en viss procent hamna på IVA.

Det beror väl helt på vilka dessa 650 000 personer är?

Personer som är 70+ uppmanas att isolera sig. Visst är det inte alla som följer det, men de flesta. 20-30-åringar däremot lever ganska mycket ”som vanligt”.

Med andra ord är det möjligt att smittan är mer spridd i lägre åldrar, och dessa är i lägre utsträckning i behov av IVA.
Citera
2020-04-20, 20:15
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och du har fått dina procental från, ja var då ifrån ?
Kanske du likställer vårdbehov med intensivvårdsbehov?

Nej, det är klart man gör skillnad på andel i vårdbehov kontra andel intesivårdade. Siffran kommer som sagt från tidiga beräkningar men tjänar egentligen bara syftet att visa på hur liten andel som har behövt IVA. Därav kan man dra en möjlig slutsats att antalet smittade är kanske mindre än vad vi faktikskt tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in