2020-04-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Gentemot både det egna folket och övriga världen. Det finns en väldigt utvecklad besserwissermentalitet bland både politiker och svenska myndigheter. Man lär aldrig av hur andra gör utan tar för givet att man alltid vet bäst. Det är helt uppenbart när man ser hur dessa människor beter sig. Sverige den humanitära stormakten som sätter pengar före människors liv och hälsa.
Humanitär stormakt kan jag hålla med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Allt det där ska du inte ta med mig utan de länder som lyfter Sverige som ett gott exempel, senast Norges FHM igår.

Sen vill jag påpeka att bara för att det känns så där för dig har det ingen bäring i verkligheten. Verkligheten skiter nämligen i dina känslor!

De är klart att de säger till Sverige att fortsätta köra på fri spridning. De vill att svenska folket skall dö. Det hade jag också gjort om jag var Norrman.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tja, lyssnade senast på Norges FHM igår som menade att Sverige kommit mycket längre varför Norge nu följer Sveriges exempel.
Snacka om fultolkning.
Han sa att Norges läge just nu är mycket bättre än Sveriges.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej. Men det är de siffror vi har. Om du ska gnälla på siffror kan du inte gärna själv sitta och hitta på dina egna.

Att någon forskare i utlandet sagt något om siffror generellt är inte det minsta tillämpbart på våra siffror.

Du får själv välja vilka siffror du vill tro på, men allt pekar på att du kan dubblera siffrorna för den värsta influensasäsongen, minst.

Okej, så dödligheten ligger på 10% då menar du?

EDIT: La in en länk till vad jag pratar om när jag pratar dom dödligheten.

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/17/antibody-study-suggests-coronavirus-is-far-more-widespread-than-previously-thought
Senast redigerad av Hor-Ulla 2020-04-20 kl. 17:21.
Citera
2020-04-20, 17:17
Medlem
Vad spelar det för roll om det bara blir anmärkning på krogarna som inte följer restriktioner.Händer ju inget!
Citera
2020-04-20, 17:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Tegnell har fel. Faran är inte över. Den stora faran är alla tysta, symptomfria superspridjare som springer runt och smittar alla i sina kvarter.
Nu "friskförklaras" alla som känner sug friska från sin snuva-tillbaka till jobbet-sen är smittkarusellen igång!
Tyskland har testkapacitet på 500 000 test/vecka. Köp in testkapacitet från tyskland omedelbart!
Mantrat som från läkare i helvetet Lombardien är testa! testa! testa!.

Tror inte att Tyskarna vill sälja till svenskarna uta n u gäller det att hålla på alla resurser inom sitt egna land. EU sammanhörigheten finns inte längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vad spelar det för roll om det bara blir anmärkning på krogarna som inte följer restriktioner.Händer ju inget!

Det är väl bara bra att det sprids lite bland unga friska människor. Bara de håller sig undan farfar sen.
Citera
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur

Så det ska se ut som att man gör nåt..
"Sverigebilden" du vet.
Citera
2020-04-20, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du och jag vet den extremt väsentliga skillnaden mellan övriga länder och Sverige.

Skillnaden är att dom andra länderna valt att sakta ned smittspridningen mer än Sverige. Det är såklart rätt om inte sjukvården hänger med men samtidigt är det onödigt om det går för långsamt så att sjukvården har för mycket överkapacitet. Det bästa är såklart att utnyttja resurserna till fullo.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Bara lite nyfiken, vad baserar du 0,05% dödlighet i covid-19 på? Fakta på hur många som är eller varit smittade i vårt land? FHM eller WHO?

Vet du också dödligheten på de äldreboenden och vårdhem som fått in smittan och där gamlingar dött av covid-19?

Här bl.a har du en länk:

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/17/antibody-study-suggests-coronavirus-is-far-more-widespread-than-previously-thought
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Inte godkänt

I alla fall något istället för inget. Ser att många asiater har denna typ av munskydd.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Precis! T.o.m. minimal påverkan på ekonomin. Här hur det ser ut just nu och detta är historiskt:

WTI Oil Spot -40,08% $11,05

Coronan kommer att förändra vår värld och vi har bara sett början av effekterna.

Detta beror på att oljekonsumptionen under andra kvartalet beräknas vara ca 11 miljoner fat lägre per dag än normalt, men produktionen fortgår normalt.

Så nu finns det inte längre någon plats att lagra oljan på. Varje dag så ökar lagret av olja med 1.75 miljoner kubikmeter. Det är en kub 120 * 120 * 120 meter. Per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in