2020-04-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Arrogant gentemot vem/vilka?

Gentemot både det egna folket och övriga världen. Det finns en väldigt utvecklad besserwissermentalitet bland både politiker och svenska myndigheter. Man lär aldrig av hur andra gör utan tar för givet att man alltid vet bäst. Det är helt uppenbart när man ser hur dessa människor beter sig. Sverige den humanitära stormakten som sätter pengar före människors liv och hälsa.
Citera
2020-04-20, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Klart det är så.
Kvinnorna överlever ju. De döda männen är det väl inte synd om längre?

Blir dock kul för de män som överlever...
Citera
2020-04-20, 17:13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
...

Detta med att de öppnar upp har 0 att göra med Sveriges strategi. Det finns inget land som hade planerat att stanna hemma tills vaccinet hittats. Det är INTE Sverige som har kommit på detta fiffiga med öppna upp. Alla visste redan att det skulle ske. Det är bara förnekarna som vill inbilla sig att det inte är så.

...
De här snubbarna verkar ha ett sjukligt behov av att framhålla Sveriges ”strategi”.
Citera
2020-04-20, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Konstigt för FHM har sagt att deras strategi inte är flockimmunitet, vad den är förutom att inte belasta sjukvården och platta till kurvan vet jag inte för det har dom inte sagt.

De har sagt att det är en sekundär konsekvens av deras strategi.
Citera
2020-04-20, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Allt det där ska du inte ta med mig utan de länder som lyfter Sverige som ett gott exempel, senast Norges FHM igår.

Sen vill jag påpeka att bara för att det känns så där för dig har det ingen bäring i verkligheten. Verkligheten skiter nämligen i dina känslor!

Jag misstror dig inte men har du möjlighet att länka en källa? Jag skulle vilja läsa men lyckas inte googla fram det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Självklart följer de inte Sverige, utan de följer sin plan.
Lockdown har man för att bromsa hårt en period för att vinna tid och för att få kontroll.
Om du tror att världen utanför Sverige tittar beundrande på oss så får du nog läsa lite nyheter utanför din bekväma bubbla.

Tja, lyssnade senast på Norges FHM igår som menade att Sverige kommit mycket längre varför Norge nu följer Sveriges exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ok, här har vi antilockdown-alarmisten i egen hög person!
Och du tror inte en grasserande smitta hade fått en negativ påverkan på näringslivet..?

Det är väl klart att det kommer att finnas småbutiker och -caféer kvar.
De som däremot tar död på småbutikerna är kunderna som hellre föredrar orgierna i köpladorna och nätbutikerna - butiksdöd har vi haft här långt innan coronan slog till.
Tyvärr, jag följer dag för dag i italiensk lokalpress och ser hur den ena lokalen efter den andra läggs ner. Detsamma gäller de småbutiker som är/var så typiska för det ital. samhället och som var mkt mer än bara en affär.

I princip allt detta är borta tack vare lockdown.
Citera
2020-04-20, 17:15
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Allt det där ska du inte ta med mig utan de länder som lyfter Sverige som ett gott exempel, senast Norges FHM igår.

Sen vill jag påpeka att bara för att det känns så där för dig har det ingen bäring i verkligheten. Verkligheten skiter nämligen i dina känslor!
Källa på det tack.
Jag har sett honom uttala sig och det jag har sett så säger han tydligt att han mycket hellre har Norges läge nu än Sveriges, men man har såklart inte hela facit ännu.
Dvs ett diplomatiskt sätt att säga "vad f_n håller ni på med".
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag misstror dig inte men har du möjlighet att länka en källa? Jag skulle vilja läsa men lyckas inte googla fram det.

Aktuellt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och då blir förstås följdfrågan varför det inte är brist på testkit i Djibouti?

Kanske Sverige skänkte sin testkit till Djibouti? Sverige tycker ju oftast att Afrika är viktigare än Sverige.....
Citera
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
De har sagt att det är en sekundär konsekvens av deras strategi.
Jasså när då? har du källa på det? förövrigt tycker jag att det är en märklig strategi när man vill ha kvar en smitta i landet men under kontrollerade former såklart.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast alla länder räknar med en fortsatt spridning, dom vill dock bromsa upp spridningen precis som du skriver. Vilket även Sverige försökt göra från första början.

Du och jag vet den extremt väsentliga skillnaden mellan övriga länder och Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in