2020-04-20, 15:08
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Here we go again!

Läs om och notera följande: (tillägger möjligheten om att ett par arbetsskor med stålhätta kan skapat några av skadorna)

Syftar på de skador rättsläkare funnit på LW och självklart INTE de märken som avsatts på trädstam. Hade du läst in hela inlägget jag gjorde, skulle du noterat att jag presenterar ett för mig troligt tillhygge (bänkhammare/penhammare) som orsakat de dödande slagen mot huvudet.
-Ok?

Ok .

Funderar på telefonsamtalet LW fick de där dagarna innan mordet skedde .
hon fick ju ett telesamtal ifrån någon som hon sa var någon som ringde och hotade henne ,men som hon typ "struntade" i efter att hon sagt det ....
Undrar vem denne person var ?
Kanske mördaren ? Typ någon annan än SD ,helt enkelt!!?
För hade det varit SD tror jag nog att hon sagt att det var SD som ringde ,eller vad tror Du ?

Det är ju lätt hänt för människor att bli arga och frustrerade på en person som är envis ,inte ger sig i sin egen uppfattning om vad den anser vara rätt elelr fel osv.
Så ovänner var det nog lätt för LW att skaffa sig just utifrån sin egen starka vilja och sitt mod (=dumdristighet i vissa fall utifrån klientel man pratar med) att stå upp för sin sak,det som för henne var det rätta.
På gott och ont ,märker man nu efteråt ...var det värt det ....nej !

Tror det kan vara bättre att vara tyst och hålla med i många lägen i livet ....
(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-04-20 kl. 15:19.
Citera
2020-04-20, 15:09
Medlem
notknapparens avatar
NA:
Om klottret idag:

"Just när det finns starka åsikter kring en rättsprocess behöver vi självständiga domstolar som står emot mobben!"
[...]
"De tror sig veta mer än alla dem som läst tusentals sidor utredningsmaterial. De tror sig göra bättre bedömningar än alla landets jurister. Och någon av dessa i mobben har kommit sig för att skriva "mördare" hemma hos 45-åringen."
[...]
"Men att trakassera en person som sannolikt blir frikänd av domstol är ett allvarligt brott. Av allt döma kommer 45-åringen inom en snar framtid att vara den enda i helas världen som har papper på att det inte finns tillräckliga belägg för att han har mördat Lena Wesström."

https://www.na.se/artikel/lars-stroman-klottret-hos-misstankt-mobben-tycker-illa-om-domstolar

Fast nu undrar jag!
Hur många tycker att det är rätt att agera på det här viset?
Vissa har nog läst en del FUP, men självklart är det många (de flesta förmodligen) som inte har gjort det.
Men det har väl alltid varit så, att man bildar sig en uppfattning och särskilt de som bor i området? Kanske spridningen idag har större omfattning via internet, men å andra sian har du också möjlighet att faktiskt läsa FUP och därigenom få mer kött på benen?

Och jag tänker också att alla landets jurister... åklagaren har ju faktiskt en annan åsikt?

I vårt rättssystem gäller; utom rimligt tvivel.
Det går inte att binda mgm till brottet enligt TR.

Det betyder ju inte att den åtalade som går fri är dömd som oskyldig till brottet heller.
Att ingen har kunnat knytas till brottet, betyder ju inte att L*ena inte har blivit mördad.

Vi måste låta vårt rättegångssystem ha sin gång. Och vi kan inte handla olagligt och ha ett rättssystem utanför rättssystemet.

Men vi har också rätt att ha våra egna tankar, tro och åsikter. Precis som åklagaren och säkert de flesta inom utredningen tror att de har rätt man.

Skvaller har alltid funnits.

Men det är inte ok att spreja Mördare på andras dörrar, det tror jag inte så många tycker.
Citera
2020-04-20, 15:12
Medlem
En fråga, är J.Grey fortfarande polare med SD eller tog vänskapen slut i samband med åtalet?
Citera
2020-04-20, 15:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon annan får gärna skicka det vidare till Åsa.

Jag tittade på brevet igen och ser att han kallar nämnden för "Lekmannadommare". En liten petitess att domare stavas med ett "m", men intressant att SD och NW tycks ha liknande uppfattning om nämndemännen.

Jag förstår att du inte ville skämma ut dig
och skicka mailet själv.

Bättre att använda en ”duktig idiot”.

Dina kommentarer är ju bara tjafs och BS.
Inte det minsta objektivt. Bara försök att
vrida allt till att SD kan vara GM.

Det finns inget som visar att SD träffat LW
den natten eller att han var på BP när
mordet skedde.

Hur mycket du än önskar det.

Dina och ÅKs fantasier och önskningar är
inte bevis.

Har du någon gång förklarat ditt intresse
för den här tråden? Kände du LW IRL?
Är du ute för att hämnas på SD för hur
han behandlade LW medan hon levde?
Försöker du skydda någon som du
misstänker är den verklige GM?

UW har ju från första början pekat med
hela handen mot SD. Kände UW till alla
andra intima relationer LW hade parallellt?
Är SD utsatt för en förtalskampanj av LWs
anhöriga och vänner?
Citera
2020-04-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:
Om klottret idag:

"Just när det finns starka åsikter kring en rättsprocess behöver vi självständiga domstolar som står emot mobben!"
[...]
"De tror sig veta mer än alla dem som läst tusentals sidor utredningsmaterial. De tror sig göra bättre bedömningar än alla landets jurister. Och någon av dessa i mobben har kommit sig för att skriva "mördare" hemma hos 45-åringen."
[...]
"Men att trakassera en person som sannolikt blir frikänd av domstol är ett allvarligt brott. Av allt döma kommer 45-åringen inom en snar framtid att vara den enda i helas världen som har papper på att det inte finns tillräckliga belägg för att han har mördat Lena Wesström."

https://www.na.se/artikel/lars-stroman-klottret-hos-misstankt-mobben-tycker-illa-om-domstolar

Fast nu undrar jag!
Hur många tycker att det är rätt att agera på det här viset?
Vissa har nog läst en del FUP, men självklart är det många (de flesta förmodligen) som inte har gjort det.
Men det har väl alltid varit så, att man bildar sig en uppfattning och särskilt de som bor i området? Kanske spridningen idag har större omfattning via internet, men å andra sian har du också möjlighet att faktiskt läsa FUP och därigenom få mer kött på benen?

Och jag tänker också att alla landets jurister... åklagaren har ju faktiskt en annan åsikt?

I vårt rättssystem gäller; utom rimligt tvivel.
Det går inte att binda mgm till brottet enligt TR.

Det betyder ju inte att den åtalade som går fri är dömd som oskyldig till brottet heller.
Att ingen har kunnat knytas till brottet, betyder ju inte att L*ena inte har blivit mördad.

Vi måste låta vårt rättegångssystem ha sin gång. Och vi kan inte handla olagligt och ha ett rättssystem utanför rättssystemet.

Men vi har också rätt att ha våra egna tankar, tro och åsikter. Precis som åklagaren och säkert de flesta inom utredningen tror att de har rätt man.

Skvaller har alltid funnits.

Men det är inte ok att spreja Mördare på andras dörrar, det tror jag inte så många tycker.

Oavsett vad man anser om SD, brottet, hans skuld eller inte skuld... man gör inte så här. Men jag är vuxen. Ungdomar tänker inte alltid längre än näsan räcker. Kommer det fram vem som gjort detta, barn eller vuxen, så blir det förhoppningsvis konsekvenser. Nej. Inte okey nånstans.
Citera
2020-04-20, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur bortförklarar du att LWs konversationer
i Telegram borde finnas kvar?
Varför har inte utredarna hittat dem?
Eller har de hittat dem och sett att det inte
fanns några bevis där mot SD? Kanske
något som pekar mot någon annan?

Att han kunnat skriva till LW att han skulle
komma till henne betyder inte att han
gjorde det.

Det finns inget som visar att han varit på
BP. Inget som visar att han träffat LW
den natten.

Antagligen därför hans advokater tyckte att
det räckte för rimligt tvivel.
Att SDs övriga förklaringar inte behövdes.

Men det vet du väl att IT teknikerna har försökt att återskapa en del, och att de lyckades inte med allt?

Nyligen hade de ju lyckats med ytterligare en del, bilden på strumphållaren.

Telegram, det är ju krypterade lösningar, och ryssar som inte var samarbetsvilliga att hjälpa till (inga svar).

Den som bortförklarar är SD, som raderar helt fräckt. Mitt framför näsan på utredarna.

Om du vill försvara någon som beter sig som SD, som inte ens lämnar ut sitt lösenord till utredningen. Varsågod!

Som BORTFÖRKLARAR varför han inte ringer L*ena på morgonen när hon är försvunnen med att, varför ska jag göra det?
Jag har ju inte fått svar från henne. Varför skulle jag få svar sen?

Är det så man tänker om man är oskyldig?
Citera
2020-04-20, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Bortförklaringarnas mästare.

Jag hackar inte på NW. Jag förstår varför
han skrev som han gjorde.

Vad jag vänder mig emot är vuxna
människor som tar på sig själva att sprida
hans budskap. Under förevändning att de
bryr sig om barnen.

Och förväntar sig hjärtemojis som tack.

Den som är bortförklaringens mästare är väl SD?

Och vad menar du med att jag skulle förvänta mig hjärteemojiis????
Jag har inte spridit hans budskap!

Däremot har jag mycket lätt att förstå att han är förkrossad.
Herregud!!!!

Han har ju förlorat sin mamma!
Citera
2020-04-20, 15:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men det vet du väl att IT teknikerna har försökt att återskapa en del, och att de lyckades inte med allt?

Nyligen hade de ju lyckats med ytterligare en del, bilden på strumphållaren.

Telegram, det är ju krypterade lösningar, och ryssar som inte var samarbetsvilliga att hjälpa till (inga svar).

Den som bortförklarar är SD, som raderar helt fräckt. Mitt framför näsan på utredarna.

Om du vill försvara någon som beter sig som SD, som inte ens lämnar ut sitt lösenord till utredningen. Varsågod!

Som BORTFÖRKLARAR varför han inte ringer L*ena på morgonen när hon är försvunnen med att, varför ska jag göra det?
Jag har ju inte fått svar från henne. Varför skulle jag få svar sen?

Är det så man tänker om man är oskyldig?

Han hade ju redan skrivit till henne. Hon
brukade svara honom inom några sekunder.
Varför måste han ringa?
De brukade ju chatta.

Skulle han ha skickat 20 meddelanden med
”Svara, svara, svara...” för att verka oskyldig?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-20 kl. 15:28.
Citera
2020-04-20, 15:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Oavsett vad man anser om SD, brottet, hans skuld eller inte skuld... man gör inte så här. Men jag är vuxen. Ungdomar tänker inte alltid längre än näsan räcker. Kommer det fram vem som gjort detta, barn eller vuxen, så blir det förhoppningsvis konsekvenser. Nej. Inte okey nånstans.

Nä, parallella rättssystem ska vi inte ha.

Hur svårt det än är att acceptera domen, så kan du inte själv ta lagen i egna händer.

Våra egna tankar däremot, dom äger vi själva.

Jag hoppas på att åklagaren tro sig finna en mening i att överklaga. Kanske jobbar de för fulla muggar nu med att fila på indiciekedjan och kanske skicka prover vidare till utlandet för analys?
Citera
2020-04-20, 15:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det är att gå för långt med klottret.
För en gångs skull är vi överens.
Citat:
Man bör tänka på barnen.
Det är deras hem.
Jag håller med.
Om de nu bor i huset så måste det bli väldigt obehagligt för dem, speciellt om de vill ta hem kompisar.
De har nog med obehag redan, med SD och HD som föräldrar.
Citera
2020-04-20, 15:36
Medlem
Citat:
Nä, parallella rättssystem ska vi inte ha.

Hur svårt det än är att acceptera domen, så kan du inte själv ta lagen i egna händer.

Våra egna tankar däremot, dom äger vi själva.

Jag hoppas på att åklagaren tro sig finna en mening i att överklaga. Kanske jobbar de för fulla muggar nu med att fila på indiciekedjan och kanske skicka prover vidare till utlandet för analys?
Åklagaren sa, på fråga, att hon inte visste om hon skulle överklaga. Hon ville läsa domen först. Och det är ju klokt. De har ju tre veckor på sig efter att domen meddelats. Den 27 maj är deadline för den, om domen meddelas 6 maj som man sagt.

Det är nog väldigt många som definitivt inte kommer acceptera domen. De flesta kommer inte göra annat än att undvika SD och möjligen totalt säga upp kontakten. Men sen finns det alltid en klick - framförallt småligister - som inte kommer acceptera den. Och DOM kan bli farliga tyvärr om de liten anser att de ska ta lagen i egna händer.
Citera
2020-04-20, 15:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Den som är bortförklaringens mästare är väl SD?

Och vad menar du med att jag skulle förvänta mig hjärteemojiis????
Jag har inte spridit hans budskap!

Däremot har jag mycket lätt att förstå att han är förkrossad.
Herregud!!!!

Han har ju förlorat sin mamma!

Jag har inte påstått att det är du som har
spridit hans budskap och som förväntar sig
hjärtemojis för det.

Jag förstår också att han är förkrossad för
att han har förlorat sin mamma.

Jag tror bara inte att det hjälper att
bekräfta hans hämndbegär.
Han behöver istället hjälp att acceptera att
han inte kan göra något åt det. Så att han
kan gå vidare.