Citat:
Ursprungligen postat av
HalHandyman
Men folk dör inte ”till höger och vänster” bara såna som din mormor (och knappt det heller om hon är frisk) och ett knippe somalier, knappast människor som samhället står och faller med.
Jag förstår att du inte kan leva dig in i hur det skulle bli . Din hjärna är tydligt begränsad utan fantasi.
Måste allt prövas för att du ska bli övertygad?
Det skulle bli panik om vi inte ställde om sjukvården och gav folk syrgas eller respirator och då skull många under 60 också dö. Puckeln som FHM talar om skulle bli mycket hög och skrämma skiten ur medelålders folk också.
Jag är omgiven av skiträdda äldre även om jag själv inte bryr mig utan lever som vanligt, så är det dom själva och fram för allt deras barn som vill stänga in föräldrarna. Barnen kommer att kräva lockdown på äldrevården. En lockdown som inte fungerade även om man försökt men inte förstått svårigheterna. Vem vill jobba där om man inte ens försöker. Det är stor risk att det blir som i Spanien de äldre överges hel ligger och dör ensamma.
Bara psykopater som tror de är odödliga och inte bryr sig om sina anhöriga skulle gå och jobba när kompisar och föräldrar dör i drivor.
Om ni nu beundrar FHM och Tegnell varför inte acceptera deras mittimellanmodell. Varför argumentera kräva att allt ska vara öppet och normal "för ekonomins skull"! Det skull inte fungera. Omvärlden påverkar oss och Volvo och Scania kan inte ha öppet om de inte får delar.